Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Lännen 860S' liv o leverne!

432 inlägg • Sida 3 av 29
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

ja-bond77 (trådstartaren)

#31 » 20:36:40, 27-11-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Haha! Hade inte tänkt på att fixa stolen nåt, får se...

ja-bond77 skrev:Tryckackun till den lastkännande kretsen(även bromskretsen) installerad.
Bild
Fantastiskt! Från att tidigare haft ca 5 sekunder på tomgång(emellanåt under 1sek vid grävning :roll: ) mellan laddningarna så är det nu 120 sekunder. Återstår att se vad jag gör med gamla ackun.


Plockade sönder gamla ackun... Viktigt att kolla trycket FÖRST så att man inte råkar på nån projektilavfyrning.
Bild
Bild

Jag beställde ny tätningsats till den läckande ackun från Hydroll. Egentligen enbart kolvtätningen som var speciell, resten bestod av vanliga O-ringar och stödringar.
Bild

Man hade tydligen inte den "rätta" satsen i lager så jag fick utan extra kostnad en sats med FYRA kolvtätningar i! :uupps: Så nu har jag tre extra om nån behöver. :)
Bild

Ja och ackun är numera trycksatt och väntar på att nån bondfan ska börja bygga en maskin runtomkring den. :mrgreen:
Senast redigerad av ja-bond77 20:46:25, 27-11-2008, redigerad totalt 1 gång.
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01



Holger

#32 » 20:45:00, 27-11-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

:lmao:
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

bangt

#33 » 20:56:46, 27-11-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

ska du sätta in centralvärme i grävarn?såg en cirkulationspump på ena bilden :cool:
bangt
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:36:06, 11-03-2008

ja-bond77 (trådstartaren)

#34 » 21:38:23, 27-11-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

:lmao2: Det skulle va nåt det... :mrgreen: Den hör till verkstadens golvvärmesystem. Man kan ju undra vad den gör på bordet... :roll:

Vad mer har man gjort då?

Bytte tryckfilter i körhydrauliken. Det frestade minsann på tålamodet att montera det! :x Ett mera svårtillgängligt filter får man leta efter.

Där borta syns det.
Bild
Hittade inte filternyckeln modell stålband så det fick bli biltemas klomodell... Inte blev det precis lättare med det verktygsvalet heller...

Här skymtar det också. Motor- och hydrauloljevärmaranslutning till höger i bild.
Bild

Tänkte också byta returfiltret men det visade sig vara fel filter jag fått. Även Hydacfiltret jag nämnde hörde inte heller till. :roll: Väntar nytt filter ev till i morgon.
Bild

I väntan på filter kan man ju silikona rutor. Ville vara lite immigt i hytten av all fuktig luft som läckte in i springorna. De gamla silikonsträngarna hade lossnat/försvunnit. Passade även på att vända bakrutan som nåt geni monterat åt fel håll. :roll: Svårt att få torkarmotorn att passa mot kontakterna med fästhålet på fel ställe. Hmmm... Den där LGF-skylten är väldigt blek o ful... :vissla:
Bild



Kortslutningar/elfel har jag på:
- Pendelautomatiken. Helt dött... Åtm hänger det lite trådar framtill(blå pil).
- Flytlägesväljaren till frontlastaren bränner säkringar på F26. Har inte forskat mera där ännu.
- Krypväxelmanövreringen på säkring F15, kabeln som går mellan brytare S8 och magnetventil Y21(rödpil) har en kortslutning. Jag drar ny tråd i kabelstammen i morgon.
- Hittade även en bränd säkring på F1 en gång. Har dock inte upprepats ännu... Sporadiska fel är nästan lika j--liga att hitta som jordfel. :/
Bild
Tidigare ägaren har lovat skicka bottenpansaret... Tappar snart tålamodet... Har fått en gran instucken redan... Maskinen klarade sig oskadd som tur var. :svettas: Farsan frågade om jag fixat julgran! :lmao:


Har kopplat loss kopplingsdosa X1 till hytten och mätt att kortslutningen ligger i stöpseldelen(ner i maskin).
Bild

Gammal bild som visar kopplingsdosa X2(X1 till höger). Ledare till startsolenoid(röd) och tråden till glödningsmotståndet(blå) utmärkta.
Bild

Edit: Ändrade om lite galenskaper....
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

ja-bond77 (trådstartaren)

#35 » 16:20:39, 30-11-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Röd pil: En tråd i X166(=pendelautomatiken) var av i midjan! :uupps: Drog ny tråd framifrån tills jag hittade bristningen och kunde löda ihop. Bilden visar Lännen 860S' främre dels kabelstammar.
Bild
Efter ytterligare mätningar blev läget angående kortslutningarna jag nämnde ovan lite annorlunda. Det visade sig att hela kablageförgreningen omfattande Y7=frontlastarens fjädring, Y9=flytläge till frontlastaren, Y21=krypkörningsläge var kaputt(röd inringning). Det hade tydligen vibrerat ordentligt kring kablarna, syntes skyddsrörens räffling tydligt i kablarnas höljen. På ett flertal ställen hade kablarna bränt bort isoleringen totalt.

Nya kablar o rör.
Bild

Orkar inte börja dra om all denna kabel så jag löder ihop det vid stammens förgrening. Krympslang är sannerligen en gåva från ovan! :grin: Speciellt i kombination med nån lämplig sörja(typ bostik) för att garantera absolut lufttät skarv. :thumme: Skojigare saker än ärgande kopparkabel finns det ju...
Bild

Ett litet matrixmonster blev det då till slut...
Bild

Nu börjar jag faktiskt tro det mesta av standardelektroniken är fixad. :hurra:
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

Jipo

#36 » 19:41:15, 30-11-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Minns i början att du hade skrivit om startmotorn som krånglade. Har en bekant också som kör en Valtra av -03 eller -04:ans årsmodell. Körd ca 500h. Den hade haft något liknande fel på startmotorn. Men det byttes senare på garanti. Det sades att den hade blivit använd för lite.
Lokomo King Offroad!
Åkermän e nog bra också!
Jipo
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:47:14, 10-12-2006
Ort: Malax
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 702 4x4

AntonNormark

#37 » 03:42:52, 01-12-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du gör som vanligt snygga jobb, sällan ingrepp på elen görs sådär seriöst, vilket man som regel får sota för sedan!.. :grin:
Hur känns maskinen nu när du hunnit få lite timmar?
Känner du att den är för liten, så har firman jag kör åt, en 880 åt dig.. :cool:
Den som spar,han har... Men inte så roligt :D
Användarvisningsbild
AntonNormark
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:53:17, 06-11-2006
Ort: Skellefteå
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: L60F

ja-bond77 (trådstartaren)

#38 » 20:21:08, 02-12-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jipo: Ok, jo jag fick nog den uppfattningen att det var inte helt ovanligt. 500h!?! Det var värst. :uupps:

Vad jag tycker om maskinen?
Ja, var ska jag riktigt börja... Jag är så dålig på att beskriva maskiners uppförande.., Har väl kört närmare 100 timmar kanske nu, fast senaste veckorna har den ju mest stått i verkstan. :wink: Det är ju lite svårt att jämföra en midjestyrd maskin mot framhjulsstyrda saker som jag är van med från tidigare.


Fördelar:

- Midjestyrningen med lika stora hjul. Fantastisk skillnad i smidighet och bärighet, speciellt med lastad frontskopa. :thummar: Det här med att köra krabbstyrning med en midjestyrd maskin visade sig vara väldigt användbart när det är blött i åkern vid t ex dikesrensning från sidan.

- Grävhastigheten är i en helt annan klass mot vad jag var van med från Valmet 6000. 220 minutliter gör sannerligen susen. :thummar:

- Fantastiskt lättstyrt aggregat iom det flödeskompenserande hydraulsystemet. Tidigare med det öppna systemet på Valmet så måste man ju alltid dra en spak i botten för att få fart på grejorna. Släppte man en spak fick de övriga rörelserna dubbel fart, ja det där kan ni nog.

- Det första jag märkte var att det var en väldigt tyst maskin. Sedan stängde jag dörren… :mrgreen: och plötsligt hade jag glömt om jag hade motorn i gång eller ej. Nåja, lite överdrift… kanske. :wink:

- Att kunna styra hela maskinen från spakarna är väldigt smidigt.

- Aggregatets stickled på bommen befinner sig 15-20 cm högre från marken än förra maskin. I kombination med större uppbrytningsvinkel på skopan så verkar det bli smidigt att lasta även en lite högre kärra. En stor akilleshäl annars detta när det gäller grävlastare. Stenlastning är ju värst iom stora stenar har en tendens att rulla ur skopan när man lägger upp stickan över flaket.


- Sikten till grävaggregatet är aningen bättre än tidigare. Den helt upplyftbara bakrutan diggar jag högt. Bakrutan på valmeten gick inte att öppna mer än typ 40 cm i nedre kant vilket gjorde att det var ett rent hel**** att gräva i motljus då solljuset skapade bländande reflexer i rutan.


Nackdelar:

- Inga som helst ändlägesdämpningar. Tidigare hade jag dämpare till svängen så man kunde bra köra fullt spakutslag på svängen ända till ändläget och dämpcylindrarna tog hand om inbromsningen. Gör jag det nu så blir knappast maskinen långlivad. :???: Gäller att lära sig en annan spakrörelse då. Det finns gummidynor som dämpar sista millimetrarna men det är långt ifrån samma sak. Stickan går inte ut så speciellt långt så det är lätt hänt att man slår den i ändläge också. Vanesak även det.

- Att inte grävbromsen kopplar ur när jag ska styra i grävläge(vrida midjan på maskinen) har jag svårt att fatta. Endast om jag trycker in drivningen så kopplar grävbromsen ur. Känns inte helt genomtänkt att behöva ”lägga i växeln” bara för att justera midjan. Håller man grävvarvtal dessutom så kommer ju maskinen att vilja fara iväg med fart bara för att man ska kunna justera midjan. Enligt vad jag kan tolka av elschemat så finns det ingen koppling till grävbromsen från propospakstyrningen. Grävbromsen styrs dessutom från kördatorn så jag hamnar nog att göra nån ful reläkoppling på utsidan om datorn för att komma runt detta. Kanske nån annan reagerat på detta?

- Nån påstod att motorn var för klen. Har inte märkt nåt sånt ännu, iofs har jag inte utfört nån gruslastning ur vägg på hårt underlag ännu… Då om nånstans är det bra med kraft.

- Bomlyften är aningen svag. Skulle nästan vilja säga irriterande svag men jag har för lite timmar för att kunna kalla nånting irriterande än så länge. Detta problem ska jag lösa genom att installera turbohydraulik. Detta kommer då att ge valbart 20 bar extra och halverad maskinlivslängd hos bonden. :vissla: :mrgreen:

- Sikten till frontlastaren är usel. Kommer att ta en tid att lära sig hur man ska köra med skopan fram. Skulle va intressant att testa kamera... omdet alls hjälper...
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

Robban_C

#39 » 23:27:05, 02-12-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

ja-bond77 skrev:... - Aggregatets stickled på bommen befinner sig 15-20 cm högre från marken än förra maskin. I kombination med större uppbrytningsvinkel på skopan så verkar det bli smidigt att lasta även en lite högre kärra. En stor akilleshäl annars detta när det gäller grävlastare. Stenlastning är ju värst iom stora stenar har en tendens att rulla ur skopan när man lägger upp stickan över flaket. ...
Ja, då vet du hur jag har det med min lilla maskin.
Det är bra med lvx-kärra. :grin:
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

ja-bond77 (trådstartaren)

#40 » 20:20:23, 08-12-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo det kan jag tänka mig. :smile:

Nu är det stora saker på gång, bonden har svetsat fast ett helt järn!!! :uupps:
Bild
Bild

Så nu ryms spaden också med på den lilla grävlastaren. Hmmm.... skulle visst rymmas aningen bredare däck ännu... :laes_detta:
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

ja-bond77 (trådstartaren)

#41 » 21:05:42, 16-12-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Byggde om redskapsfästet fram(stora bm) till hydrauliskt.

Från tidigare var det ett manuellt snabbfäste.
Bild

Skyddsluckan saknades på maskinen så mekanismen var minsann fullpackad med jord från bondens eskapader. Nåja, ren blev den till sist.
Bild

Skar bort inälvorna. Tapparna behåller jag.
Bild

Plockade fram en lämplig tub ur hyllan. 50/25mm, kortar ner den till lämpliga 250mm slag... Smidigt med bandsåg visade sig. Inget bekymmer med att torka bort fiberdammet inuti tuben som kommer från en abrasivtrissa. :thumme:
Bild

Tillverkade ny lucka av två tjocka plåtar.
Bild

Hittar tyvärr ingen bild på den färdiga mekanismen men jag fick det hela faktiskt filmat denna gång! :smile: Denna gången monterade jag flaggor. Dessa styr också kolven så att den inte vrider sig.

Tredje gången jag bygger hydrauliskt storabm-lås detta! :svettas: Skulle gärna säga "sista gången", men det tror jag kanske jag låter bli... :laes_detta:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

Holger

#42 » 21:14:18, 16-12-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vad coolt!
Det tar ju mindre plats än det mekaniska/gamla!
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Lassel

#43 » 18:22:59, 17-12-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kort fråga för mig som aldrig kört traktorgrävare.
När du kör lastaren kör du med en av spakarna som du annars gräver med då?
Ser ut som om den har kommit till ett fint hem annars!

Lasse
Lassel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:01:19, 07-07-2007
Ort: Åland

ja-bond77 (trådstartaren)

#44 » 20:49:10, 17-12-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo, så är det. Dom allra flesta grävlastare med sitsmonterade spakar så torde använda den högra spaken som lastarspak i framåtläget. Nu är det servospakar på denna så då är det en givare i sitssvängen som växlar över spakens servoslangar från grävventilbordet till frontlastarventilbordet.

Turbosatsen har anlänt! Satsen passar också till 880S så där finns lite grejor som inte jag behöver till min maskin.
Bild

Ner i det där ormboet så ska den.
Bild

Det saknades några ledningar i hytten för att få turboknappen i funktion, men det var fort fixat. Värre var det med själva ventilen. Det var en hel del huvudbry med hur den skulle kopplas eftersom schemat inte stämde med ventilmodellen ifråga, som man tydligen nyligen övergått till på fabriken. Nåja det löste sig till slut. Hydraulsystemets(LS-slingans) övertrycksventil finns normalt på det främre ventilblocket. Med turboventilen monterad på LS-slingan så ställes den förra övertrycksventilen upp med 20 bar till 245 bar och övertryckaren i turboventilen löser normalt ut istället. Nu var den ställd på 205-210 bar nånting istället för det originala 225. :???: Dessvärre är den inte justerbar. Får se vad jag gör åt detta. När man aktiverar turboventilen så "låser man ut" dess övertryckare och då träder alltså den vanliga övertryckaren till i sin tur när trycket når 245. Hoppas det där gick hem nu...


Dags för tryckinställning.
Bild

Pumpens "interna" övertrycksventil ska ställas 30 bar högre än systemets max tryck =275 bar. Justeringen sker på det där lilla anslutningsblocket på pumpen.
Bild

Tomgångstryck =30bar. Justering på samma ställe, annan skruv.
Bild

Observera att trycket ska mätas på P2(mittersta anslutningen). Så gjorde också jag... tills det visade sig att nån tomte varit och svängt om P1 och P2! :roll: :ohnej: Nåja, så här efteråt har jag svängt om dom som de ska.

Slutligen ställes då systemets övertrycksventil till 245.
Där uppe skymtar spärrskaftet på LS övertrycksventilen på frontlastarbordet. Rätt kämpigt ställe att skruva på...
Bild

Bild Tillägg efter 6 minut(er):

Kan tillägga att de flesta chocker är inställda att lösa ut vid 245 bar ifalll nån undrade. Ingen justering görs på den punkten! :hotar2:
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

Robban_C

#45 » 22:22:00, 17-12-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

ja-bond77 skrev:... Kan tillägga att de flesta chocker är inställda att lösa ut vid 245 bar ifalll nån undrade. Ingen justering görs på den punkten! :hotar2:
Annars är ju oftast chockerna lite högre ställda men det vet du väl antar jag?
Exempel:
Volvo EC35, arbetstryck 230, chock 300
EC45 260/300.

Jaja, det där löser nog du så du blir nöjd. :thumme:
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se