Maskinisten Forum Index

Nyttiga tips
Hjälp oss att fylla Maskinistens tekniska lexikon!
Lexikonet innehåller tekniska begrepp på flera språk. Vi behöver hjälp med nya begrepp samt översättning av befintliga begrepp.

Search Avancerad sökning
Register | Log in Läs maskinisten.net på mobilen! maskinisten.net hos facebook! Tipsa en vän om Maskinisten! Lägg till Maskinisten till dina favoriter Gör Maskinisten till din startsida

Maskinisten Forum Index -> Maskinforum -> Redskap -> Grävredskap och fästen
Post subject: Bredde på graveskuff

« View previous topic
View next topic »
Translate topic into:
Author Message
chasm

Mer än 10 inlägg

Posted: 19:24:28, 22-01-2013

Hei jeg har en kubota kx36-3 , og er på utkikk etter ny graveskuff, hvilken bredde er passelig til en 1,6tonns maskin? Ser det blir solgt 30,40,50.60cm graveskuffer med s30 feste, jeg tenkte på en 40cm Med tenner, er denne for stor?

Last edited by chasm on 12:44:12, 23-01-2013; edited 1 time in total
Back to top :: Tillbaka
BegReg: köp och säljsajt för entreprenad och transport
stegmaster
Mer än 500 inlägg

Maskin: Hanix H55DR
Valmet 665s
Deutz 4005
Chevrolet Tahoe

Posted: 01:21:07, 24-01-2013

chasm skrev:
Hei jeg har en kubota kx36-3 , og er på utkikk etter ny graveskuff, hvilken bredde er passelig til en 1,6tonns maskin? Ser det blir solgt 30,40,50.60cm graveskuffer med s30 feste, jeg tenkte på en 40cm Med tenner, er denne for stor?

Hei og velkommen

Nå vet ikke jeg vilke skuffer som passer til din maskin, men det er ikke først og fremst bredden som er avgjørende, snarere volum og vekt + hva du skal grave med den.
Nå er kanske ikke forskjellen på størrelsen på skuffer med s-30 feste så veldig stor som det kan være med s-40, men jeg overlater til noen andre som kan mer om S-30 skuffer og svare på ditt spørsmål.
Tollpit

Mer än 10 inlägg

Maskin: Volvo EC20B XTV

Posted: 22:05:36, 24-01-2013

Hei

Hva om er best kommer ann på bruken. Jeg har en 60 cm uten tenner og en 20 cm kabelskuffe. Skal skaffe en puss skuffe på 90 cm og en 50 cm med tenner. Er grøfta dyp er min erfaring at minimum bredde er 50 cm hvis du skal jobbe med koblinger på bunnen av grøfta.

Et tips er å kjøpe lette skuffer. Mye av det selges i Norge er så overdimensjonert at 50% av løfte kapasiteten er vekta på skuffa. Trenger ikke skuffe som tåler å bli overkjørt av en 30 tonner og varer i 200 år Very Happy

Pusseskuffe skal jeg kjøpe i England for så å tilpasse den litt. Tenkte å kjøpe en tilt pusseskuffe og der varierer vekten får 90-175 kg på en 100 cm.
chasm

Mer än 10 inlägg

Posted: 23:53:58, 24-01-2013

Tusen takk for svar begge to:) det høres ut som det mest fornuftige er 50 cm. Dette e kun en maskin som blir brukt på hobby basis, så jeg sliter sikkert ikke ut en graveskuff med det først uansett kvalitet Wink
Reply to topic
Senast aktiva teman
Maskinisten Forum Index -> Maskinforum -> Redskap -> Grävredskap och fästen
Post subject: Bredde på graveskuff

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

Huddig

BA Trading AB

Steelwrist

Trucking

Älmeboda Maskinservice

KLE/Tyri

Begblocket

SVAB

engcon

Goliat

Olssons i Ellös

OilQuick

Farmersstore

Mekankomponenter

TK Traktordelar

Kroll

Hammars verkstad AB

D&E Trading AB

Extrabelysning

ME - bli medlem

ME

Maskinistens Webbring
Föregående sajt | Webbringens hemsida | Gå med i ringen | Slumpad sajt | Nästa sajt

FAQ  |  Memberlist  |  Medlemskarta  |  Usergroups

Maskinisten Network, Powered by phpBB