Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Hara caway

7 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

joakim_jansson (trådstartaren)

#1 » 20:44:40, 24-02-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild

Jag har en brunnen hara caway 643 med ford motor och rottne comvertor som jag håller på och återställer skulle vara tacksam för info och bilder på sådanna maskiner då dom flesta komponenterna runt motor och momentomvandlaren har brunnit upp samt vilken olja jag kan ha i momentomvandlaren orginal är ATF men finns det andra?
Tacksam för alla svar rörande denna maskin
MVH Joakim Jansson
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag är en lantbrukare som har 4 st gammla traktor grävare en huddig 960 86:A en hara caway 82:a en hara caway nuffield 65:A och en volvo 814. det är fina maskiner allihop
joakim_jansson
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:57:17, 22-02-2008
Ort: uppsala



Gripenland

#2 » 20:54:09, 24-02-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gott att se en Hara till!!! :thummar:

Rak 10w är vad de flesta använder i converten. Det var iallafall vad jag kom fram till när jag skulle byta olja i min.

Bra med bilder! Det gillar vi!
Hara Caway Twin 1975
Tillv.nr.961
Användarvisningsbild
Gripenland
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:16:40, 26-05-2007
Ort: Göteborg/Kongsberg
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Hara Caway 1975

joakim_jansson (trådstartaren)

#3 » 21:06:12, 24-02-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har den oljan något namn? funderade på hybran ett tag var det några bekanta som sa men jag vet inte betäkningen på den. jag har många bilder på den här hadde det som projekt när jag gick i gymnasiet men sen tog tiden slut och nu är jag i renoveringstagen igen. det här var den första traktor grävare jag kört o när jag väl fått klämm på allt så tog den eld när vi körde rundbalar. vi drog ur 3 brandsläckare men det var lönlöst men vi reddade nog motorn och det tack vare det. hela grävaragregatet ibak är hellt håller på och plockar ihop komponenter nu och ska teststarta motorn innom en vecka den går runt bra i allafall. väntar mest på mina kylar slangar nu. vet du om momentomvandlarens temp tas efter sugsilen på en sån här maskin?
MVH Joakim JanssonBild
Jag är en lantbrukare som har 4 st gammla traktor grävare en huddig 960 86:A en hara caway 82:a en hara caway nuffield 65:A och en volvo 814. det är fina maskiner allihop
joakim_jansson
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:57:17, 22-02-2008
Ort: uppsala

Gripenland

#4 » 21:16:08, 24-02-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sikken otur med branden :sad:

De flesta oljetillverkare kan leverera en rak w10 motorolja. Så det är bara att gå till första bästa affär. Lantmännen kanske?

Min tempgivare sitter precis vid kylet. Jag får kolla om det är på väg ut eller in från sumpen :klia:
Hara Caway Twin 1975
Tillv.nr.961
Användarvisningsbild
Gripenland
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:16:40, 26-05-2007
Ort: Göteborg/Kongsberg
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Hara Caway 1975

HARA CAWAY

#5 » 21:32:41, 24-02-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kul med en hara till.Vad är det för grävaggregat på 643an för det är väl inte gamla hymasagg. som på de andra?
Jag tror inte det spelar nån roll var du tar ut convertettempen bara det är före oljekylaren. Min har en givare på vänster sida av converter om jag minns rätt :???:
Rak 10w olja ska det vara i gammla converters som gripenland skriver.
Användarvisningsbild
HARA CAWAY
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:30:46, 05-02-2007
Ort: Vedum
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo ec 160 blc-06
Hara Caway 1980
m.m m.m

joakim_jansson (trådstartaren)

#6 » 21:36:55, 24-02-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

ok... för jag har suttit o klurat med ett papper jag har där det ser ut att vara en klyka på mitt rör till momentomvandlaren från sugsilen men jag tycker det är så nätt med plats. jag köpte en sugsil från en rottne blondin. Det vara en väldigt bra maskin när den gick. Tog sig fram överallt nu har vi en klumpig huddig 960 klart mysig o köra men lite för tung och lite för lätt att gräva ner sig själv samt elfelen duggar tätt.. den här traktorgrävaren är det inte mycket (onödig) elektronik på. ska bli intressant och se om den vill sjunga igång har ny startmotor nyrenoverad insprutar pump ny matar pump nya slangar o rör nya filter och filter hållare det blir inte mycket lukas kavar på den här traktorn om jag får fart på den det sägs ju att lukas uppfann mörkret.


Föresten har någon en sådanhär Servo?
Bild
Jag är en lantbrukare som har 4 st gammla traktor grävare en huddig 960 86:A en hara caway 82:a en hara caway nuffield 65:A och en volvo 814. det är fina maskiner allihop
joakim_jansson
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:57:17, 22-02-2008
Ort: uppsala

joakim_jansson (trådstartaren)

#7 » 21:42:24, 24-02-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

HARA CAWAY skrev:Kul med en hara till.Vad är det för grävaggregat på 643an för det är väl inte gamla hymasagg. som på de andra?
Jag tror inte det spelar nån roll var du tar ut convertettempen bara det är före oljekylaren. Min har en givare på vänster sida av converter om jag minns rätt :???:
Rak 10w olja ska det vara i gammla converters som gripenland skriver.



Det är haras egen grevagregat fungerade mycket bra och var lättmanuvrerat. maskinen är utrustad med 4hjulsdrift både lastare o gräv agregat har klarat branden bra det är motorn jag är lite orolig över men den harr alltid sedan branden gått runt bra och olje pumpen fungerar både i motor och omentomvandlare så än är jag opptimist;) :driver: Bild
Jag är en lantbrukare som har 4 st gammla traktor grävare en huddig 960 86:A en hara caway 82:a en hara caway nuffield 65:A och en volvo 814. det är fina maskiner allihop
joakim_jansson
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:57:17, 22-02-2008
Ort: uppsala


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se