Personligen så är jag mycket skeptisk till mirakelmedel men det vat väl knappast inget nytt.
Kolla återförsäljarförteckningen längst ner på sidan. Den var "intressant".
Jag hävdar envist att marknadskrafterna styr.
"
Reducerar bränsleförbrukningen med upp till 15% för diesel"
Att med en enkel falska goja i oljan kunna sänka soppaförbrukningen med 15% skulle ju vara mumma för vilken motortillverkare som helst. Och det kostar ju inga utvecklingskostnader heller.
Hur mycket har Volvo lagt ut på att utveckla hybridmotorn i lastarna? Varför har dom inte bara hällt i lite goja i oljan? Dom skulle ju ha kunnat köpa hela receptet/patentet och sen hällt upp det på egna blåvita flaskor. Då hade dom tjänat stålar både på flaskorna och på på de 15% snålare maskinerna. Men det gör dom inte. Varför?
Och sen säger jag som jag sagt förut, jag vill se helt oberoende tester. Inte tester gjorda av nån okänd taxichaffis (som säkert är seriös). Oberoende tester görs av institutioner såsom högskolor och universitet etc. Och det ska vara kända institutioner. Inte nåt obskyrt lab i en undangömd del av Schweiz.
Men det var ju uppfriskande att "bara" lova 7-9 resp 15% bränslebesparing. Andra brukar ju lova massor.
Tillägg efter 9 minut(er):På sidan om 2-t står följande:
"
Jag fick fördelarna visade för mig när jag såg hur en kille startade en motorsåg inne i en butik. Den rök inte, det luktade inte"
Luktade inte? Men till och med en fyrtaktare luktar ju. Menar dom att medlet tar bort
både oljeröken och dom obligatoriska avgaserna som finns även från 4-taktare?
Och sen vill jag påpeka att det är nåt skumt med de diagram som visas. Jämför skalorna! På det övre diagrammet saknas raden med 30 hk.
Och X-axeln har ju helt olika skalor.
Apropå bor, hur påverkar det katalysatorer?