Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Dagens sorgeämne

18009 inlägg • Sida 995 av 1201
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

SK Racing

#14911 » 06:48:10, 05-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Iznogoud skrev:Arbetsförmedling, a-kassa och försäkringskassa.

Man brukar säga att man ska vara frisk för att orka ha med sjukvården att göra, och för att ha med ovan nämnda instanser underlättar det nog oerhört om man har ett fast, tillsvidare arbete.
Eller helt enkelt bara sitta på arslet och vara 100% arbetslös 24/7 istället för att ta de chanser som ges till arbete och lite högre månadspeng.

A-kassan har t.o.m en inbyggd begränsning om hur mycket jag som arbetssökande får arbeta, om tillfälle ges.
F-kassan kräver nu att jag ska ange hur mycket lön jag ska få för de timmar jag arbetat extra.

Kalla mig udda, men jag ser det inte som en chans till mer arbete om jag börjar tjata om lön varje gång de erbjuder mig några arbetstimmar.
Det är troligen lika framgångsrikt som att fråga 1a dagen på ett nytt jobb om man får börja lite senare på dagarna, eller ta semester...


Ja alltså är du en hoppjerka eller daglönare så blir det problem med myndigheter/sjukvård o A-kassa, dom har sina mallar o beräkningssätt, kommer det någon som jobbar lite då o då, blir det problem :sad: :sad: :sad:

Lärde jag mig redan på 90 talet :smile: , så jag gjorde det enkelt för mig, jobbade jag, så var det 100%, eller inte alls, Skulle jag bli/vara sjukskriven så sa jag till om 100% eller så kunde dom skippa det, då kunde jag i så fall återkomma när jag blivit riktigt risig och det då var 100% som var aktuellt, dom sjukskrivande läkarna förstod i 90% av fallen problematiken :smile:

Nu är reglerna ändrade sen jag var arbetssökande uppenbarligen, förr fanns ingen begränsning så vitt jag visste eller någonsin hörde av ang A-kassa, Aktivitetsstödet som man får när man är i aktivitet via AF efter att A-kassan är förbrukad har ett helt annat regelverk, i vart fall när jag hade det, då kunde man jobba efter o före den tiden du hade som "aktivitet" på AF, huruvida det fortfarande är så kan jag dock inte säga något om.

Ett stort problem idag är att vi ska alla vara så in i helvete "flexibla" och anpassningsbara, problemet är ju att myndigheter, sjukvård o A-kassa är lika flexibla i sina lösningar som ett järnspett :sad: Vilket gör att flexibla och anpassningsbara människor ALLTID kommer i klämm... :aaargh: :ohnej:
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
SK Racing
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:23:26, 28-11-2012
Ort: Karlskrona
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Har kört:
Volvo BM: 35/36, 320, 400, 350, 500, 650, 700, 800, 814.
Valmet/Valtra: 604, 805, 755, 6550, T162, A75.
IH: 956-XL
Tröska: Volvo BM 830.
Lastmaskin Volvo BM: 218, 621, 640, 641, 4200. JCB 216 B.
Traktorgrävare: JCB 3D II.
+ Provkört mycket annat smått o gott från minigrävare till lastbil :)



SK Racing

#14912 » 07:00:03, 05-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Stridis2 skrev: jag ville bara påminna om att det är inte så himskanes många år sedan (mindre än 30) som vi bara hade tre radiokanaler att lyssna på, varav de stördes av all sport.


Det där minns jag, ingen höjdare :sad: Minns när Karlskrona fick sin första reklam station, Hitt FM, herregud, dom spelade musik dygnet runt o hade vinylhelg osv, ingen mer kampmusik i statsradion, eller någon gammal knarr som ringde in till lokalradion o som sett en tretåad bläsanka med lila näbb på någon kobbe, jösses, en helt ny värld öppnade sig när man slapp höra detta dravel.

Nu kör jag nätradio bl.a. DI.fm, valt 90 tal o classic eurodisco, snurrar på utan avbrott, sen kör jag mycket you tube i garaget o inne, ingen brist på musik där heller, helt gratis dessutom o med AD Blocker på datorn så blir det heller ingen reklam :) I bilen har jag ett usb minne med musik jag samlat på mig under åren, så nee, radio blir det inte så mycket, förutom ibland då jag kör P4, när dom sänder lokalt på förmiddagen, kan ju vara lite kul ibland o få lokala nyheter o händelser :)
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
SK Racing
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:23:26, 28-11-2012
Ort: Karlskrona
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Har kört:
Volvo BM: 35/36, 320, 400, 350, 500, 650, 700, 800, 814.
Valmet/Valtra: 604, 805, 755, 6550, T162, A75.
IH: 956-XL
Tröska: Volvo BM 830.
Lastmaskin Volvo BM: 218, 621, 640, 641, 4200. JCB 216 B.
Traktorgrävare: JCB 3D II.
+ Provkört mycket annat smått o gott från minigrävare till lastbil :)

Iznogoud

#14913 » 10:18:46, 05-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

SK Racing skrev:
Iznogoud skrev:Arbetsförmedling, a-kassa och försäkringskassa.

Man brukar säga att man ska vara frisk för att orka ha med sjukvården att göra, och för att ha med ovan nämnda instanser underlättar det nog oerhört om man har ett fast, tillsvidare arbete.
Eller helt enkelt bara sitta på arslet och vara 100% arbetslös 24/7 istället för att ta de chanser som ges till arbete och lite högre månadspeng.

A-kassan har t.o.m en inbyggd begränsning om hur mycket jag som arbetssökande får arbeta, om tillfälle ges.
F-kassan kräver nu att jag ska ange hur mycket lön jag ska få för de timmar jag arbetat extra.

Kalla mig udda, men jag ser det inte som en chans till mer arbete om jag börjar tjata om lön varje gång de erbjuder mig några arbetstimmar.
Det är troligen lika framgångsrikt som att fråga 1a dagen på ett nytt jobb om man får börja lite senare på dagarna, eller ta semester...


Ja alltså är du en hoppjerka eller daglönare så blir det problem med myndigheter/sjukvård o A-kassa, dom har sina mallar o beräkningssätt, kommer det någon som jobbar lite då o då, blir det problem :sad: :sad: :sad:

Lärde jag mig redan på 90 talet :smile: , så jag gjorde det enkelt för mig, jobbade jag, så var det 100%, eller inte alls, Skulle jag bli/vara sjukskriven så sa jag till om 100% eller så kunde dom skippa det, då kunde jag i så fall återkomma när jag blivit riktigt risig och det då var 100% som var aktuellt, dom sjukskrivande läkarna förstod i 90% av fallen problematiken :smile:

Nu är reglerna ändrade sen jag var arbetssökande uppenbarligen, förr fanns ingen begränsning så vitt jag visste eller någonsin hörde av ang A-kassa, Aktivitetsstödet som man får när man är i aktivitet via AF efter att A-kassan är förbrukad har ett helt annat regelverk, i vart fall när jag hade det, då kunde man jobba efter o före den tiden du hade som "aktivitet" på AF, huruvida det fortfarande är så kan jag dock inte säga något om.

Ett stort problem idag är att vi ska alla vara så in i helvete "flexibla" och anpassningsbara, problemet är ju att myndigheter, sjukvård o A-kassa är lika flexibla i sina lösningar som ett järnspett :sad: Vilket gör att flexibla och anpassningsbara människor ALLTID kommer i klämm... :aaargh: :ohnej:

Inte bara myndigheter kan vara flexibla som ett spett, jag är rätt bra på det också :djaevul:
Men jag tänker inte sitta på arslet och göra ingenting bara för att deras, en gång i tiden rätt bra system, förbättrats till dagens inkompetenta idoti som enbart gynnar folk som aldrig arbetat en dag i Sverige.

Min chans att få jobb genom att söka utannonserade jobb är rätt liten efter att en tänkbar arbetsgivare fått reda på att jag A, är äldre än 20År
B, har arbetat fysiskt tidigare och därmed slitit på kroppen, och C, arbetat tillräckligt länge för att veta när jag ska säga ifrån för att inte bli utnyttjad.

Därmed tar jag de chanser som finns till jobb, om än tillfälliga på timme, för att få in den berömda foten alla myndigheter talar om.
Jobb fås inte idag via annonser, utan släkt eller ryktesvägen.

En hint om arbete kom dock häromdagen, om jag hade C kort...
För 30År sedan hade jag utan tvekan tagit ett CE-kort och varit lycklig med det, idag ligger den önskan oerhört långt ner på önskelistan.

Chauffören som hämtade Yanne nämnde ett par aktuella historier om hur mycket det kostar att arbeta som lastbilsförare, något jag under många År hört från bekanta som kört lastbil och nu gör annat då det är friare och kostar mindre...
Generation G :hotar2:
If you tolerate this then your children will be next :vissla:

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Iznogoud
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:25:52, 08-09-2016
Ort: Sandviken
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ford 2600 -76
Volvo LM 621 -72?
Jonsered LT2313 -19
Jeep Grand Cherokee -95 offroad, -96 dragbil + egen jeepskrot

Ivar Risslén

#14914 » 10:28:07, 05-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Försämringen med A-kassan började för 15år sedan. Då blev det så att man inte kunde hoppa på någon dag i veckan utan att på lite sikt förlora rätten till ersättning. Det var det som det svenska folket ville, för de trodde att man hade det för bra som arbetssökande. Man hade 2 möjligheter och det var att jobba svart eller tacka nej.
Men nu skiter jag i det för jag har fått fast inkomst men den är liten p.g.a. av det systemet som gynnade de som hade fast anställning med hög och jämn inkomst.
Errare humanum est

2 personer gillar det här inlägget.
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15

DennisCA

#14915 » 13:40:26, 05-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Yep, jag kallar det för dumsnålhet.
Användarvisningsbild
DennisCA
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 08:22:05, 16-09-2014
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Verkstadsmaskiner

Iznogoud

#14916 » 20:49:54, 05-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ivar Risslén skrev:Försämringen med A-kassan började för 15år sedan. Då blev det så att man inte kunde hoppa på någon dag i veckan utan att på lite sikt förlora rätten till ersättning. Det var det som det svenska folket ville, för de trodde att man hade det för bra som arbetssökande. Man hade 2 möjligheter och det var att jobba svart eller tacka nej.
Men nu skiter jag i det för jag har fått fast inkomst men den är liten p.g.a. av det systemet som gynnade de som hade fast anställning med hög och jämn inkomst.
Var det inte Moderaterna som försämrade a-kassan för att sätta "press" på arbetsgivarna att anställa istället för timavlöna?
Undra hur många som fått jobb den vägen för att arbetsgivaren blivit rädd att förlora en bra timarbetare :ohnej:
Med tanke på det "positiva" arbetskraftsutbudet vi har i Sverige nu lär 2 nya timlönare stå på kö för varje timlönare som nått vägs ände i det nya a-kasse systemet.

F-kassan "sägs" tillåta hur mycket extrajobb som helst, vi får väl se... :help:
Generation G :hotar2:
If you tolerate this then your children will be next :vissla:

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Iznogoud
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:25:52, 08-09-2016
Ort: Sandviken
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ford 2600 -76
Volvo LM 621 -72?
Jonsered LT2313 -19
Jeep Grand Cherokee -95 offroad, -96 dragbil + egen jeepskrot

SK Racing

#14917 » 10:24:26, 06-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

förr vet jag att man fick jobba när man hade Aktivitetsstöd, vet flera som gjorde det o som registrerade arbetslösa hade dom på den tiden en god inkomst, jobben dom hade då inkräktade givetvis inte på den aktivitet dom hade via AF dagtid.

Även jag väntade med o redovisa lön tills jag hade slut på dagar o gick in i Aktivitetsersättningen, hade jag tagit ut den lönen när jag hade A-kassa hade jag loosat några tiotusen på det, hur systemet ser ut nu vet jag inte då jag inte är aktuell i den svängen längre, fördelen är att det är bara o ringa kundtjänst på kassan, dom är ofta trevliga o kunniga på sitt område :)

Är av väldigt stor vikt att ens arbetsgivare är med på tåget, jag hade fördelen att dom jag jobbade med var flexibla o jag fyllde i pappren på den tiden själv o skickade in så det stämde, sen ordnade jag o mina arbetsgivare upp separat så alla blev nöjda med resultatet, tyvärr så växer den typen av arbetsgivare inte på träd längre :(
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.
Användarvisningsbild
SK Racing
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:23:26, 28-11-2012
Ort: Karlskrona
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Har kört:
Volvo BM: 35/36, 320, 400, 350, 500, 650, 700, 800, 814.
Valmet/Valtra: 604, 805, 755, 6550, T162, A75.
IH: 956-XL
Tröska: Volvo BM 830.
Lastmaskin Volvo BM: 218, 621, 640, 641, 4200. JCB 216 B.
Traktorgrävare: JCB 3D II.
+ Provkört mycket annat smått o gott från minigrävare till lastbil :)

SK Racing

#14918 » 10:30:13, 06-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Iznogoud skrev:Chauffören som hämtade Yanne nämnde ett par aktuella historier om hur mycket det kostar att arbeta som lastbilsförare, något jag under många År hört från bekanta som kört lastbil och nu gör annat då det är friare och kostar mindre...


Hört om dom som faktiskt själva bett om att få lastbilsbehörigheten indragen just för att slippa alla skitjobb som AF försökte packa på dom hos oseriösa arbetsgivare, blev visst ett j*vla liv på handläggaren på af när det framfördes att behörighet saknades :) Men den fd chauffören var inte alls ledsen över det :)
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
SK Racing
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:23:26, 28-11-2012
Ort: Karlskrona
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Har kört:
Volvo BM: 35/36, 320, 400, 350, 500, 650, 700, 800, 814.
Valmet/Valtra: 604, 805, 755, 6550, T162, A75.
IH: 956-XL
Tröska: Volvo BM 830.
Lastmaskin Volvo BM: 218, 621, 640, 641, 4200. JCB 216 B.
Traktorgrävare: JCB 3D II.
+ Provkört mycket annat smått o gott från minigrävare till lastbil :)

SK Racing

#14919 » 10:54:16, 06-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Var ute o körde häromdagen o kom till ett övergångsställe, en lintott på rosa cykel med pappan efter cyklade rakt ut i vägen med pappan efter på elspark, eller vad dom nu heter, är man inte mer rädd om sitt/sina barn?

Är precis så här barn lär sig fel om trafiken, jag och min sambo bara tittade på varandra o skakade på huvudet, dom kom senare förbi oss o jag hade tänkt o fråga hur han tänkte men insåg att det är ju knappast någon ide, har man så lite innanför hårfästet så är ju chansen till en bra o konstruktiv kommunikation lika med noll, så den familjen kommer jag eller någon annan troligen träffa i framtiden, då under betydligt tråkigare omständigheter är jag rädd, med tanke på deras beteende i trafiken.
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
SK Racing
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:23:26, 28-11-2012
Ort: Karlskrona
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Har kört:
Volvo BM: 35/36, 320, 400, 350, 500, 650, 700, 800, 814.
Valmet/Valtra: 604, 805, 755, 6550, T162, A75.
IH: 956-XL
Tröska: Volvo BM 830.
Lastmaskin Volvo BM: 218, 621, 640, 641, 4200. JCB 216 B.
Traktorgrävare: JCB 3D II.
+ Provkört mycket annat smått o gott från minigrävare till lastbil :)

roddjer

#14920 » 11:40:18, 06-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

SK Racing skrev:Var ute o körde häromdagen o kom till ett övergångsställe, en lintott på rosa cykel med pappan efter cyklade rakt ut i vägen med pappan efter på elspark, eller vad dom nu heter, är man inte mer rädd om sitt/sina barn?...


Det är lugnt, på de här magiska vita linjerna i gatan är det bara att köra järnet. Alla bilar ska stanna, det är deras skyldighet. Gör dom inte det är det inte mitt fel ... ' :ohnej:
kan innehålla smulor av ironi ...


Förresten, är det bara jag som blir sugen att smyga ut en 1''x4'' i gatan när alla dessa drumlar, stora som små, kommer cyklande med en hand på styret och med den andra handen naturligtvis krampaktigt strypande en telefon som det av någon helt ofattbar anledning måste glos i! ' :klia:

:aaargh:
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...

7 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
roddjer
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:22:56, 15-03-2017
Ort: Avesta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: '
Volvo BM 350 Boxer -62
VW-pickis -88

torbjorn_forsman

#14921 » 12:00:20, 06-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Såvitt jag vet är det väl inte tillåtet att cykla över övergångsställen annat än om det dessutom är skyltat som cykelväg?

10 personer gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

Ivar Risslén

#14922 » 12:10:22, 06-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag brukar inte stanna för cyklister som ska över gatan när de sitter på cykeln men står de bredvid så stannar jag.

Något som jag retar mig på är när vuxna inte vet vilken sida av vägen de ska cykla på. Igår så mötte jag en halvgubbe med som kom cyklande med sin hund på felsida av vägen. Det är inte enda gången som jag har mött vuxet folk i olika åldrar som cyklar på vänster sida. Vad jag vet så upphörde vänster trafiken i Sverige i September 1967.
Errare humanum est

10 personer gillar det här inlägget.
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15

v702

#14923 » 12:31:12, 06-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ivar Risslén skrev:Jag brukar inte stanna för cyklister som ska över gatan när de sitter på cykeln men står de bredvid så stannar jag.

Något som jag retar mig på är när vuxna inte vet vilken sida av vägen de ska cykla på. Igår så mötte jag en halvgubbe med som kom cyklande med sin hund på felsida av vägen. Det är inte enda gången som jag har mött vuxet folk i olika åldrar som cyklar på vänster sida. Vad jag vet så upphörde vänster trafiken i Sverige i September 1967.


Just det där är jag lite kluven till, jag skulle gärna vilja cykla till vänster. Tror bilisterna (de värsta) skulle undvika köra stryktätt när de ser att man tittar på dem. I andra fall kan man hinna väja då det behövs.
Fast det är klart ska man döma efter hur de jäkla rullskidåkarna gör så blir det inge bra i a f. Möter man en sån och en bil samtidigt ska man ju stanna på sin sida, men då blir skidåkarn förbannad hytter med stavarna och går ut å rundar mig mellan bilarna??
Hur man än vänder sig har man arschlet framför sig.
Ibland vill man bara vara pensionär, men hur ska man hinna det?

2 personer gillar det här inlägget.
v702
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:44:36, 14-11-2008
Ort: Hälsingland.
Sverige
Maskintyp: Traktor

jonnordvall

#14924 » 12:33:35, 06-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Finns väl inget som säger att man inte får cykla över övg. Men bilister har som inget krav på sig att släppa dom före så länge dom inte går med cykel.. inte på en sk cykelpassage heller och det vet då inte många om..

Fel sida av vägen är väl sådär 50/50 här i hudik tyvärr.

Och trottoaren.... där har vuxna med cykel inget att göra rent juridiskt.

Och som cyklist är du faktiskt TVUNGEN att cykla på cykelbana om det finns. Istället för på vägen alltså..
"Börja inte trä jon!"

4 personer gillar det här inlägget.
jonnordvall
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:23:26, 06-09-2014
Ort: hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo viking -63
Zl16d (hjullastare)
Swekip 1200f -08(såld)
fe 35 guldkalv -57
grålle (sambons vinterobjekt)
2st Gmc epatraktor från ca 1930
Saab v4 -73
Nv motorcykel -53
Zetor 6718 -80
En halv jcb 3t grävare ca 1990

Burträskarn

#14925 » 14:31:31, 06-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tyvärr har vårt speciella favoritparti (!) lyckats ändra på bestämmelserna, så numera är det lagligt att cykla överallt utom på trottoarer och övergångsställen. Förbättrad trafiksäkerhet??? Nja, inte mycket.
Destructum necesse est - dynamit smäller högst!
Användarvisningsbild
Burträskarn
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:08:09, 17-01-2011
Ort: Burträsk
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz 10006
MF35X
Hydromac 115
Atlas Copco XAS85
Disco1
Scania P280


Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se