Dagen sorgeämne för mig: digitaliseringen
Loggar in hos E.ON för att lägga ihop gas- och elkontrakten
Ser gaskontot, men för elkontot finns bara historisk data
HURK
Jaha, vi slöt nytt kontrakt i mars i år. Allt har varit bra sedan dess.
Försöker lägga till elkontraktet via onlineformulär med kod som skickas via epost. Kommer ingen kod.
Ringer E.ON.
Telefonsupporten sitter helt klart i Östeuropa. Kan knappt förstå vad tjejen säger.
"Jaaaa, du har nytt kontraktnummer"
VA?
Och varför får jag ingen information om det?
"Och jag kan inte se alla konton, ledsen. Prova att lägga till med det nya kontraktnumret."
Provar.
Får bara felmeddelanden.
Kontraktnumret måste ha 12 siffror (det nya har 9 siffror).
Koden måste ha 10 siffror (koden har 9 siffror).
Gamla kontraktnumret och koden resulterar i ett annat fel.
F###############################N
Går jag in och ska byta kontrakt står det nu att jag har nytt elkontrakt som börjar med siffran 4 (som även nämndes i telefonen). "Klicka på kontraktet nedan." FINNS INGEN LÄNK till ett kontrakt som börjar med 4. Bara GAMLA kontrakt med helt andra siffror.
Ett j#vlar mupperi som kostar KUNDEN en MASSA TID och som bara frustrerar!
Jag vill ha en servicebyrå i stan och en ordentlig telefonsupport.
Vill bara inte tänka på vad som händer om en äldre eller yngre människa utan erfarenhet försöker sig på detta!