Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Dagens sorgeämne

18009 inlägg • Sida 693 av 1201
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

treaser2

#10381 » 01:59:14, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lång historia
En kusin gifte sig igår med en som kommer från saudi och det var pråligt för det finns oljepengar aja det vart dags för tal och de svenska kvinnorna höll flera "kvinnor är starka" tal och där feminismen och mångkulturen hyllades.
Höll också ett tal där jag önskade dem all lycka men i slutet på talet hände det :ohnej: Orden bara ramlade ur munnen
De ska bo ett tag i Saudi så jag önskade kusinen en bra tid där nere och att hon kunde gå vart hon ville, ha på sig byxor och bada och spela fotboll som hon gillar.....
Sjukt pinsam tystnad...så jag fortsatte: och när du ska hem får vi hoppas han låter dig göra det(Han bestämmer faktiskt nu när de är gifta och de är på saudisk mark)
Aja nyss ringde moster mitt i natten och så att jag aldrig mer var välkommen dit :snow:
De vill ändra i grundlagen pga en sagobok, värna yttrandefriheten!

11 personer gillar det här inlägget.
treaser2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:38:38, 27-02-2015
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: H10b



Mats i Myrhult

#10382 » 07:53:18, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Så du får inget eget konto med gratis diesel då? :wave:
Utan risk, ingen chans!

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mats i Myrhult
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:48:30, 07-11-2008
Ort: Förut Karlstad, Kil, Luleå, Piteå, Stockholm, Storfors, Töreboda, Älvsbyn, Östersund. Nu Broby
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Svets, vinkelslip och slägga.

treaser2

#10383 » 10:10:02, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för lite humor Mats men det känns verkligen botten idag :sad:
De vill ändra i grundlagen pga en sagobok, värna yttrandefriheten!
treaser2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:38:38, 27-02-2015
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: H10b

magirus

#10384 » 10:14:53, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

treaser2 skrev:Tack för lite humor Mats men det känns verkligen botten idag :sad:


Been there, done that :ohnej:
Sympati :shake_hands:
magirus
 

strumpa

#10385 » 10:28:13, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tror du moster ringer och ber om ursäkt om det senare visar sig att du hade rätt?

Jag förstår på sätt och vis reaktionen från henne och övriga, det är opassande på ett bröllop. Samtidigt hoppas man ju verkligen att din kusin tänkt igenom detta ordentligt. Det borde inte komma som någon överraskning om ditt scenario blir verklighet när det handlar om ett av världens mest kvinnoförtryckande länder. Svenskar är ofta väl blåögd i sin iver att verka fördomsfri och frisinnad, och kvinnor som är kär har en förmåga att blunda för eventuella varningssignaler som borde vara uppenbara.
Av en duglig maskinskötare måste obetingat fodras uppmärksamhet och samvetsgrannhet, ordningskärlek, lugn och nykterhet.

6 personer gillar det här inlägget.
strumpa
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:50:56, 18-09-2012
Ort: Söderhamn
Maskintyp: Traktor
Maskin: Belarus MTZ 562
Komatsu PC130-6
Forson Super Major med tillhörande Shawnee Poole dumpervagn

jonnordvall

#10386 » 14:54:29, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
13 st lysrörarmaturer
"Börja inte trä jon!"
jonnordvall
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:23:26, 06-09-2014
Ort: hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo viking -63
Zl16d (hjullastare)
Swekip 1200f -08(såld)
fe 35 guldkalv -57
grålle (sambons vinterobjekt)
2st Gmc epatraktor från ca 1930
Saab v4 -73
Nv motorcykel -53
Zetor 6718 -80
En halv jcb 3t grävare ca 1990

63an

#10387 » 15:44:43, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du ångrat dej? :djaevul:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

jonnordvall

#10388 » 16:54:16, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nej då. Samma bild ligger under dagens glädjeämne oxå. Sorgeämne för plånboken. Glädjeämne för rean:)
"Börja inte trä jon!"

2 personer gillar det här inlägget.
jonnordvall
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:23:26, 06-09-2014
Ort: hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo viking -63
Zl16d (hjullastare)
Swekip 1200f -08(såld)
fe 35 guldkalv -57
grålle (sambons vinterobjekt)
2st Gmc epatraktor från ca 1930
Saab v4 -73
Nv motorcykel -53
Zetor 6718 -80
En halv jcb 3t grävare ca 1990

jonnordvall

#10389 » 16:59:23, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Men det dök upp ett jäkelskap idag oxå. Eller den här helgen oxå ska jag kanske skriva.
Tredje helgen jag slipar golv, en helvetes hård lack går hårt åt maskinenrna. Första helgen havererade den hyrda golvalipen. Andra helgen havererade den två ggr. Första gången kabelbrott i den där runda 230volts kabeln. Hittade dock en ny på centrallagret. (Logen) sedan började den spotta papper liksom först helgen.
Fick rabatt på hyran men hann ju inte klart med golvet.
Den här helgen hyrde jag en fyrkantig liten golvslkp från ett annat bolag för att köra sista med 100 och 120 papper.
Nötte kanter med en vanlig centerocilerande Bosch rund slipmaskin. Å nu då man börjarde anan slutet för andra helgen i rad så gick skruven som håller slipplattan av.

Så det stora hela blir klart idag om någon timme, men kanterna får vänta. .......igen.
"Börja inte trä jon!"

2 personer gillar det här inlägget.
jonnordvall
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:23:26, 06-09-2014
Ort: hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo viking -63
Zl16d (hjullastare)
Swekip 1200f -08(såld)
fe 35 guldkalv -57
grålle (sambons vinterobjekt)
2st Gmc epatraktor från ca 1930
Saab v4 -73
Nv motorcykel -53
Zetor 6718 -80
En halv jcb 3t grävare ca 1990

Ulf

#10390 » 19:39:31, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

De erättningen för de skadade delarna till Lilla Ms lekstuga kom förra veckan. Grunden, bestående av fyra 70cm spjut, har stått sedan veckan efter midsommar.
Så under veckan har väggar kommit upp.
Igår, när sista sidan på taket skulle upp, så var det snett så in i h-e!!! Golvet lutade. Ett hörn har satt sig, ca 1,5 dm.
Troligen är det torkan i komination med sork och regn som gjort det hela. Nu blir det till att lyfta och gjuta...
När det blir uppehåll vill säga!
Kommer du med problem, eller är du en del av det?

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Ulf
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:04:18, 05-03-2004
Ort: Kil
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 460 -61

Ulf

#10391 » 22:17:27, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skickade i väg sambon med ambulans, troligen njur- eller gall-sten.
Just nu skulle jag behöva vara på två ställen....
Men sickna sölkorvar! Ringde 112 vid 9, de skulle gå med prio 1. Dom var här strax före 21.30.
Det är vad det tar in till jobbet, tom lite längre sträcka, om man kör hyffsat lagligt!
Fast dom hade ratt när dom skulle vända.
Blir nog inte mycket sömn i natt.
Å man måste upp i morgon, hoppas att Lilla M har ett gott morgonhumör...
Tur att hon får frukost på fritids.
Får se om jag ska hämta sambo i nattt.
Inge kul!
Kommer du med problem, eller är du en del av det?

6 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Ulf
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:04:18, 05-03-2004
Ort: Kil
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 460 -61

raggsockan

#10392 » 22:28:50, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

sympati ulf :shake_hands:
gallsten är inget kul det kan jag intyga
hoppas att hon får ultraljud så hon slipper och vänta på rönken

sjukvården i detta länet är sölkorvar
typ som när man bodde inne i byn på vintern ute så var man först på plats när en gumma halkade och bröt lårbenet
ringde efter 112 . fanns ingen ambuland i byn elr i torsby utan fick ta en ifrån munfors hållet :huh:
som tur var så kom räddningstjänsten hyfsat fort med vämefiltar å sånt . över en timme fick stackaren vänta i en snödriva med brutet lårben på ambulans
just hit it like your making love to a porcupine, very gently

3 personer gillar det här inlägget.
raggsockan
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:24:59, 06-12-2014
Ort: värmland
Sverige
Maskin: volvo t24-53 .lik
irus u900
canadia
gilson
nissan d21 96 turbo diesel
subaru legacy 92
fordson dexta halvbandare 60 smurfelina
ett schysst järnspett

Loke

#10393 » 23:40:53, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ulf skrev:Skickade i väg sambon med ambulans, troligen njur- eller gall-sten....
...Inge kul!

Att det inte är direkt kul det kan jag intyga, fick ett jävulskt njurstensanfall för en par år sedan. Trodde faktiskt inte att man kunde uppnå den smärtan, har haft fruktansvärd ryggvärk så jag inte kom ur sängen tidigare men den smärtan var lite övedrivet som en morgonbris jämförelsevis.

Njurstensanfallet började ca fjorton dagar före med en konstig ryggvärk på höger sida, kunde tex inte sitta på en stol en längre stund men genom att jag har ryggproblem så tänkte jag att det berodde på detta.

Kvällen när det brakade loss kände jag ett fruktansvärt illamående så jag fick släpa mig på skitex för att spy. Tappade koncepten helt när jag stod på knäna vid skitstolen, en sån jävulsk smärta har jag aldrig tidigare upplevt, säckade ihop på golvet och kunde faktiskt inte röra mig, lyckades med mycket möda att röra handen så jag kunde slå på skithusdörren så sambon fattade att något var fel.

Hon försökte att hjälpa mig upp men smärtan var så intensiv att det bara var att ge upp, kunde bara ligga blixt stilla på golvet med benen inne på skithuset och kroppen ute i hallen. Efter ca en halvtimma börja det att ge sig så pass att jag kunde kravla mig in till rumssoffan, nä detta vill jag aldrig uppleva igen, det var så jävligt att hade det börjat brinna så hade jag nog inte kunnat ta mig ur fläcken.

Pissade blod flera dagar efter, var till hälsocentralen dagen efter och läkaren sa att det nog hade varit en stor sten som vandrat iväg, men frågan är vart fasen är den stenen nu, ligger den i pissblåsan och skvalpar runt tro. :uupps:

Fick arseltabletter som jag ska trycka in samt direkt in på sjukan om jag får känning igen.

Och så ett litet sorgeämne för att följa andemeningen i tråden, är faktiskt lite orolig att något är på gång då jag i sommar har haft lite väl mörkrödaktigt piss några gånger och tycker att jag har lite känning till och från på höger sida....huga. :huh:


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

lagun49

#10394 » 01:38:12, 27-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Loke skrev:Att det inte är direkt kul det kan jag intyga, fick ett jävulskt njurstensanfall för en par år sedan. Trodde faktiskt inte att man kunde uppnå den smärtan, har haft fruktansvärd ryggvärk så jag inte kom ur sängen tidigare men den smärtan var lite övedrivet som en morgonbris jämförelsevis.

Loke


Ja, njursten är nog den värsta smärta man kan uppleva. De som fött barn och haft njurstensanfall säger, att detta är det värsta, jämförelsevis. 10 av 10 på smärtskalan!

Jag hade njursten 1986, när jag startade firman, och vid röntgen hade jag en 6x4 mm. sten i ena njuren, vilket orsakade totalstopp i denna. Den försvann av sig själv. Morfin är det enda som hjälper mot smärtan. :aaargh: :aaargh:
Den som aldrig misslyckats, har heller aldrig försökt.
Användarvisningsbild
lagun49
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:41:36, 27-09-2013
Ort: Orust
Sverige
Maskintyp: Kompakttraktorer
Maskin: Strands S68 pelarborr/fräs
REX-Storebro VF145 svarv
Husqvarna Rider 850

Bengt Erik Eriksson

#10395 » 07:04:19, 27-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Litet i jämförelse men något äckel har suttit och rökt i jobbmaskinen. Uuuuurk!
Utan lantbruk blir du naken, hungrig och nykter.

"Erfarenhet är den hårdaste läraren. Den ger dej provet först och lektionen efteråt" Oscar Wilde

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Bengt Erik Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:22, 31-10-2008
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69


Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se