Obalansen har ingenting med svänghjulet att göra.
Måttligt varvtal må vara bra om man ska åka med stor obalans men det kommer att vibba i alla fall. Dessutom ger obalansen möjligen problem med vevaxeln, typ torsionssvängningar men det får nån annan kommentera som kan den delen bättre.
Och vad ska du göra åt oljekanalerna som mynnar i den vevtappen? Cykelslang och slangklämma?
Ska du mata med 50 bar in i insugsventilen? Du måste ha betydligt starkare ventilfjädrar för att orka hålla emot 50 bar och då tror jag att resten av ventilmekanismen tar stryk av öppningstrycken. Dessutom är jag tveksam till hur man skulle få plats med så starka fjädrar.
Men du kanske kan provköra i måttlig fart med åtta bar tryckluft i alla fall.
Dock så går det ju åt en rejäl kompressor men såna finns ju att hyra.
... -sen skrev jag ju att de va 120 grader mellan takterna i 3 cylindriga motorn så vad var fel där? ...
Du skrev ju att du måste ha 180 gr mellan vevslängarna och det är det inte i en trepip.
Dom där avgasslitsarna, hur ska dom fungera med kolvringarna?
Ska du göra om kolvarna á la tvåtakt för att det ska fungera?