Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Har ni svårt att sälja era älskade pinaler...

10 inlägg • Sida 1 av 1
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

qqq (trådstartaren)

#1 » 21:44:19, 09-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Apropå att Leif A ska kränga sin 642a.
själv har jag :djaevul: svårt att sälja något, och speciellt sådant som jag har (mer eller mindre) valt ut för att behålla "for life".
qqq
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:14:07, 26-06-2013
Ort: von vettet
Maskintyp: Ej angivet



fretchi

#2 » 21:47:05, 09-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jovisst har man väl lite svårt för att sälja bort saker som man vet man kommer sakna :)

Men det som gör mig mest obenägen att sälja är att jag tycker det är så himla omständligt. Fota, annonsera, lyssna på skambudare, prata med folk som är jävligt intresserade men aldrig hör av sig igen osv osv.

6 personer gillar det här inlägget.
fretchi
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:16:09, 04-07-2011
Ort: Hakkas
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo T31, DB 880, LM 642, VMV Stalo, DB Cropmaster, Komatsu PC228, BM 4300

Martin.Eriksson

#3 » 21:51:01, 09-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Man brukar ju spara saker för dom kan va bra å ha..
Ett exempel är att ja hade en tiltmellandel till grävarn stående. köpte den för flera år sen och körde med men sen gick man över till rototilt å då stod den bara och tänkte att den kan va bra å ha. men i våras sålde ja den för ja dels behövde lite stålar men tyckte den bara stod.. får nån vecka sin gick rototilten sönder och då skulle man haft....... precis den där j*vla tilten... :mrgreen:
Martinsgrävoentreprenad på instagram
Det är aldrig för sent å ge upp..

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Martin.Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:27:32, 10-01-2006
Ort: Hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Huddig 960c6

MaChrill

#4 » 22:15:12, 09-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Aldrig sälja något, som skulle kunna vara till användning....

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
MaChrill
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:30, 16-11-2012
Ort: Skåne, Kristianstad.
Sverige
Maskin: Mekaniker, lagar, kör ej.
IR, Bahco, TengTools, Nussbaum, Kemppi, Bosch, Picoscope, Wera, Hazet, Gedore, Allt truck, etc, hel hög med verkstadsmaskiner.

fourdoor

#5 » 23:34:14, 09-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag hade ganska lätt för att sälja iväg prylar förr och köpa annat istället, men nu i efterhand så ångrar jag att en del såldes undan.

Försöker hålla hårdare i det jag har och bara köpa mer om det är klockrent.
Är ärligt trött på att både köpa och sälja med allt strul det drar med sig, bättre att försöka se till att det man har funkar.


Tänker ibland att jag har för många bilar, problemet är att alla är inom kategorin "otänkbart att sälja".
I'm not even on drugs, i'm just weird.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
fourdoor
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:02:30, 29-06-2010
Ort: C-137
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: En massa stuff.

heimlaga

#6 » 00:02:25, 02-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har lätt att sälja saker som inte behövs och knappast kommer att behövas eller saker som jag inte trivs med. Det känns bättre att de kommer till användning hos någon annan än att de rostar eller ruttnar bort hos mig.
Det är bättre att ta pengarna ur dåliga grejor än att ha dem kvar och vara frustrerad när de inte fungerar ordentligt.

Däremot är det helt otänkbart att sälja saker som fungerar bra och som är i användning eller som ingår i mina långtidsplaner.
De är inte till salu..... i alla fall inte för något pris som någon person vid sina sinnens fulla bruk kunde tänkas gå med på att betala. Går de sönder skall de repareras till fullgott skick kosta vad det kosta vill...... eller i yttersta nödfall ersättas med en annan motsvarande.

Dessutom har jag en del ärvda grejor som jag ogärna skulle sälja. Farfars timringssverktyg. Farfarsfars hyvlar. Morfarsfarfars verktygslåda och en båtmodell som han gjorde. Morfarsmormors plättpanna. Skåpet som morfars föräldrar fick 1918 av en rysk familj som fick bråttom hem. Litet gamla möbler och husgeråd och sådant som har gått i släkten i långa tider.

3 personer gillar det här inlägget.
heimlaga
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 09:37:36, 30-09-2015
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey-Ferguson 165

Ett helt snickeri med moderniserade veteranmaskiner.
Stenberg, Valmet, Naula, E.V.Beronius, Chemnitzer Werkzeugmashinenfabrik, SCM l'Invincibile, Haffner, Alimak, All-Elektro, Solberga, Elu, Langzauner och så vidare.

Stefan1972

#7 » 09:47:38, 02-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

nja beror på, det enda jag ångrar är att jag sålde iväg alla mina moppegrejer så lättvindligt runt1988. Höll på med crescent och sachs endast och hade kopiösa mängder. Detta var på gula tidningens tid och man sålde fläktkylda fotväxlade för 400kr och man tyckte det var helt okej. Hade låda efter låda med motordelar och en hel del tyska originalscylindrar för trim och de sista compacterna jag skeppade iväg till en "kompis" fick jag aldrig ens betalt för............Hade varit mycket roligare att ha allt kvar istället.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet

63an

#8 » 12:00:06, 02-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vem skrev låten? Du kan ingenting ta med dej när du går? Tänk på de :djaevul:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

qqq (trådstartaren)

#9 » 12:36:40, 02-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag säger som Kekkonen påstås ha skrivit i sitt testamente: "Om jag dör..."

Ex på låten :

https://www.youtube.com/watch?v=NLa3USTgY4c

https://www.youtube.com/watch?v=KVeFvEEusi4
qqq
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:14:07, 26-06-2013
Ort: von vettet
Maskintyp: Ej angivet

Ulf

#10 » 17:03:16, 02-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Som ung, dum och kär, gjorde jag (??) mig av med en massa saker.
En del ångrar jag bittert, det var många minnen förknippade med dom.
Men en sak som jag alltid har krigat för är min samling av miniatyrflaskor.
Med x-hustrun så var det en ständigt återkommande diskussion.
En del har jag samlat själv sedan 10-års ålder, det var inga problem som 10-åring att, i Österrike, knalla in i en affär och köpa 80% Stroh rom. Tullen trodde väl inte på den tiden att en så ung smugglade... . Andra är ärvda från bla min farfar och morfar.
Vad jag minns så blev det rätt hårda ord när hon hade packat ner dom i en kartong för att slängas!
Kommer du med problem, eller är du en del av det?

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Ulf
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:04:18, 05-03-2004
Ort: Kil
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 460 -61


Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: bhf87, överlass och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se