Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Hur överlever jag?

387 inlägg • Sida 24 av 26
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

Ulf

#346 » 13:07:53, 05-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ser hur det är för svågerns son.
Hans mor pratar förvisso riktigt, men med bebisdialekt och röst.
Det märks på hans språk och hans förmåga att lyssna.
Hon har en son sedan tidigare, jämngammal med Lilla M, och jösses vilken skillnad, framför allt i språket.
Men även på andra plan!
Kommer du med problem, eller är du en del av det?

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Ulf
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:04:18, 05-03-2004
Ort: Kil
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 460 -61



Nickebonne

#347 » 22:27:54, 05-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ganska gubb-grabbig tråd det här, kul att damerna står i kö att flytta in i ett renoveringsobjekt till hus med en skitig o fet Karl…
Skämt åsido, man har det som man förtjänar, säger man aldrig emot kvinnfolk vänjer de sig vid det o blir outhärdliga. Ser på mina bröder, båda två har riktiga aber o själva vågar de inte öppna truten… själv kör jag en lite tuffare stil o det tar ner henne på jorden.
Visste ni att var tredje miljöpartist är lika efterbliven som de andra två?

2 personer gillar det här inlägget.
Nickebonne
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:35:07, 28-01-2012
Ort: Halland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case IH mx 170
M-F 6480
Claas targo
MF 40 rs

Alrik

#348 » 22:35:59, 05-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Står väl damer på rad utanför tegelstensfabrikören! :mrgreen:

Men de andas en jädra bitterhet i denna tråd dom sista sidorna

3 personer gillar det här inlägget.
Alrik
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:53:31, 07-02-2016
Ort: Uppland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz 128 MF 8270 xtra MF 7624
Claas Lexion 405 BM 641 x3
Volvo EC140

Michael Meier

#349 » 15:46:45, 06-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bitterheten är verkligheten för många, och det är j#vligt onödigt eftersom det påverkar en själv negativt, det är liksom inte trevligt å vara bitter.
/Michael M

2 personer gillar det här inlägget.
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

krokodilen

#350 » 16:41:12, 06-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fast så fort man berättar om ett gammalt mindre trevligt minne så är man per automatik bitter vilket ju heller inte nödvändigtvis är sant.

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

SK Racing

#351 » 18:51:36, 06-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nickebonne skrev:Ganska gubb-grabbig tråd det här, kul att damerna står i kö att flytta in i ett renoveringsobjekt till hus med en skitig o fet Karl…
Skämt åsido


Förstår din logik eller skämt, hälsning från just den feta killen :mrgreen: o är verkligen ingen våt dröm för någon, men just det, vad för skall någon vara en våt dröm? Vad för inte rida den du har mot solnedgången o njuta av det som finns?

Livet är ju det, det är, vad för bråka o fucka upp skiten mer än det behövs, jag förstår inte vad för det skall strulas o göra allt så krångligt i absurdum för att uppnå orimliga fantasimål i livet.
Senast redigerad av SK Racing 10:21:00, 07-01-2024, redigerad totalt 1 gång.
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
SK Racing
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:23:26, 28-11-2012
Ort: Karlskrona
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Har kört:
Volvo BM: 35/36, 320, 400, 350, 500, 650, 700, 800, 814.
Valmet/Valtra: 604, 805, 755, 6550, T162, A75.
IH: 956-XL
Tröska: Volvo BM 830.
Lastmaskin Volvo BM: 218, 621, 640, 641, 4200. JCB 216 B.
Traktorgrävare: JCB 3D II.
+ Provkört mycket annat smått o gott från minigrävare till lastbil :)

SK Racing

#352 » 19:05:00, 06-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Michael Meier skrev:Bitterheten är verkligheten för många, och det är j#vligt onödigt eftersom det påverkar en själv negativt, det är liksom inte trevligt å vara bitter.


Jag håller med, men när man blivit berövad på det man trodde på? hur kan man då undvika o vara bitter, ledsen o nere?
Senast redigerad av SK Racing 10:13:32, 07-01-2024, redigerad totalt 2 gånger.
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
SK Racing
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:23:26, 28-11-2012
Ort: Karlskrona
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Har kört:
Volvo BM: 35/36, 320, 400, 350, 500, 650, 700, 800, 814.
Valmet/Valtra: 604, 805, 755, 6550, T162, A75.
IH: 956-XL
Tröska: Volvo BM 830.
Lastmaskin Volvo BM: 218, 621, 640, 641, 4200. JCB 216 B.
Traktorgrävare: JCB 3D II.
+ Provkört mycket annat smått o gott från minigrävare till lastbil :)

BM 4 ever

#353 » 08:36:20, 07-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Rolig kvinnosyn i den här tråden. Jag är väldigt säker på att nämnda och onämnda ovanstående kvinnor skulle beskriva sina erfarenheter med er ganska annorlunda. Jag gissar att dom absolut inte upplever sej fått allt gratis och blivit bortskämda, utan snarare att dom ansett sej fått sköta allt i hemmet och otacksamt passat upp sina lata vuxenbebisar som bara ätit, skitit, druckit öl, snarkat, läst på Maskinisten, skitat ner och latat sej hela dagarna. :mrgreen:
Senast redigerad av BM 4 ever 22:51:45, 12-01-2024, redigerad totalt 1 gång.
Slava Ukraini !

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
BM 4 ever
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:37:39, 01-03-2014
Ort: Sörmland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra 8350 -03
BM 430 -76
BM 430 -76
BM 430 -76
BM 646 -79
BM 422 -7?
CaseIH 1056 -90
IH 585 -85
Case 1270 -74
Volvo T24
HakoTrac 4100 -96

Orsa

#354 » 09:45:50, 07-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bra, starkt och positivt av dig att du inte kryper in i dej själv utan söker stöd med andra och oss. Ensam är både stark men också svag. Berättar man för andra får man input men ovkså aty man kommer på själv när det blir ord av känslorna. Alla förhållanden är unika men samtidigt lika.
Nu är det ju akut kaosläge för dej och försök hålla dej vuxen. Inget bråk, gräl, hämnd eller att huvet brinner av. Då blir det också drygt. Koncentrera dej på jobb, barn så kan livet tom bli bättre än det var när man omsrsrtar med alla erfarenheterna med sej.
Orsa
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:18:05, 06-01-2014
Ort: Falun/ Orsa
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 135, MF 35, IH 434, MF 595T, MF65 Halvband, ZL16F+ kinalastare

krokodilen

#355 » 10:06:49, 07-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tråden har nog ballat ur lite men gällande vuxenbebisar så finns det säkert gott om dem! Det finns också gott om kvinnor som skapar sina egna vuxenbebisar helt på egen hand. Handdukarna viks inte på rätt sätt och sängen är inte slät nog efter hans bäddning, barnens frisyrer är inte perfekta när de går till skolan mm etc.

Man får en mansbebis på halsen efter några år.

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Bygert

#356 » 13:08:32, 08-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Finns ingen anledning att skämmas över dåliga val när det gäller sällskap. Tror nog att jag kan ligga bra framme när det gäller hur galet det kan bli. Finns rötägg av alla kön. Kvinnor har det värre eftersom män ofta är starkare. Men inte alltid, det finns män som är svagare av olika anledningar och då kan det gå galet på riktigt. Jag var starkare, annars hade jag nog blivit ihjälslagen. Hur det kan bli annars kan jag bara ana med tanke på att jag fick höra av polisen i Forshaga att en man som anmäler en kvinna för misshandel borde skämmas.

Galenskaperna under den resan var många. Hon drog hit sju hästar som hon förväntade sig att jag skulle sköta och hålla med mat. När jag till slut orkade avsluta tog det kronofogden ett år att bära bort henne från mitt hus tillsammans med åtskilligt av mina saker. Å andra sidan hör jag till den exklusiva krets som fått ut pengar från kronofogden med hjälp av kronofogden. Därefter blev det flera turer i rätten, bland annat krävde hon att få mjölkkvot med stöd av sambolagen. När det var färdigt var jag det också, lämnad med typ en soptipp och utan pengar.

Tagit tid att resa sig ur det där och helt kommer jag aldrig tillbaka. En sak som hjälpte var att läsa om borderline. Plötsligt föll mycket på plats, det var ju fler som hamnat i samma absurda situationer. Att inse att det handlade om psykiskt ohälsa, inte blev det roligare att ha varit i det men det blev betydligt lättare att släppa och gå vidare.

Idag har jag ny dam sen tio år. Inte för att allt är gnisselfritt men det är ändå något som fungerar och vi har hanterat att det blir problem ibland. Nu är det väl jag som får hjälp ekonomiskt i stället för att ha ett sänke. I motsats till exet har jag också nu kontakt med hennes dotter vilket känns bra.

En sak har jag nog förstått. Man kan utifrån se att en relation är destruktiv och att det är obegripligt att nån stannar. När man är i det är det inte lika självklart, inte minst kan man inse att helvetet det blir när man avslutar är gränslöst. Man kan fråga och stötta men det är inte förrän den som ska gå är redo som det går att göra nåt. Då behövs å andra sidan all hjälp man kan få. Syskon och vänner höll mig uppe, det gör skillnad.

3 personer gillar det här inlägget.
Bygert
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:11:52, 15-03-2016
Ort: Forshaga
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 1160

krokodilen

#357 » 13:21:19, 08-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo jag kan konstatera att även jag varit,,, kanske inte ihjälslagen men redigt blå om jag inte varit den starkare. Det gäller båda kvinnorna jag har barn med. Antingen är jag orimligt kass på att välja kvinnfolk eller så är jag grymt provocerande. Överöst med bankande knytnävsslag vid x antal tillfällen. :svettas:

Ni kan ju tänka er själva om jag tänt till och tryckt till henne så hon gått i väggen eller ramlat baklänges. Nänä sinnesnärvaro och armarna i kors över kroppen, stående lätt pinkenödigt för att skydda juvelerna och på så sätt rida ut stormen. Snacka om förnedring och trist smak i munnen. :uupps:

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

SK Racing

#358 » 14:06:43, 08-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jösses, är väl det enda jag kan komma på o skriva :shake_hands:
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
SK Racing
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:23:26, 28-11-2012
Ort: Karlskrona
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Har kört:
Volvo BM: 35/36, 320, 400, 350, 500, 650, 700, 800, 814.
Valmet/Valtra: 604, 805, 755, 6550, T162, A75.
IH: 956-XL
Tröska: Volvo BM 830.
Lastmaskin Volvo BM: 218, 621, 640, 641, 4200. JCB 216 B.
Traktorgrävare: JCB 3D II.
+ Provkört mycket annat smått o gott från minigrävare till lastbil :)

gute84

#359 » 15:11:25, 08-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bygert skrev:Finns ingen anledning att skämmas över dåliga val när det gäller sällskap. Tror nog att jag kan ligga bra framme när det gäller hur galet det kan bli. Finns rötägg av alla kön. Kvinnor har det värre eftersom män ofta är starkare. Men inte alltid, det finns män som är svagare av olika anledningar och då kan det gå galet på riktigt. Jag var starkare, annars hade jag nog blivit ihjälslagen. Hur det kan bli annars kan jag bara ana med tanke på att jag fick höra av polisen i Forshaga att en man som anmäler en kvinna för misshandel borde skämmas.

Galenskaperna under den resan var många. Hon drog hit sju hästar som hon förväntade sig att jag skulle sköta och hålla med mat. När jag till slut orkade avsluta tog det kronofogden ett år att bära bort henne från mitt hus tillsammans med åtskilligt av mina saker. Å andra sidan hör jag till den exklusiva krets som fått ut pengar från kronofogden med hjälp av kronofogden. Därefter blev det flera turer i rätten, bland annat krävde hon att få mjölkkvot med stöd av sambolagen. När det var färdigt var jag det också, lämnad med typ en soptipp och utan pengar.

Tagit tid att resa sig ur det där och helt kommer jag aldrig tillbaka. En sak som hjälpte var att läsa om borderline. Plötsligt föll mycket på plats, det var ju fler som hamnat i samma absurda situationer. Att inse att det handlade om psykiskt ohälsa, inte blev det roligare att ha varit i det men det blev betydligt lättare att släppa och gå vidare.

Idag har jag ny dam sen tio år. Inte för att allt är gnisselfritt men det är ändå något som fungerar och vi har hanterat att det blir problem ibland. Nu är det väl jag som får hjälp ekonomiskt i stället för att ha ett sänke. I motsats till exet har jag också nu kontakt med hennes dotter vilket känns bra.

En sak har jag nog förstått. Man kan utifrån se att en relation är destruktiv och att det är obegripligt att nån stannar. När man är i det är det inte lika självklart, inte minst kan man inse att helvetet det blir när man avslutar är gränslöst. Man kan fråga och stötta men det är inte förrän den som ska gå är redo som det går att göra nåt. Då behövs å andra sidan all hjälp man kan få. Syskon och vänner höll mig uppe, det gör skillnad.


häst kvinnor över lag väldigt konstiga har flera bekanta som har haft problem med just kvinnor och deras hästar allt bra i början men sen blir det en plåga för hela familjen men jag tror det samma med män med fordons hobby med att hobyn tar över ens liv och ekonomi men just hästar är specelt märker det på mina egna tjejkompisar som har hästar att dom inte har nåt liv utanför stallet många män tycker ju om häst tjer för dom inte är ute och festar och bara är hemma vid men i det långa loppet så blir det jobbigt när hästarna kommer först hela tiden före barnen före partnern och så vidare och ekonomin och sen att man aldrig kan åka bort tillsammans för hästarna behöver tas om hand och så vidare

2 personer gillar det här inlägget.
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

Ulf

#360 » 17:35:46, 08-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hobby, gemensam eller var för sig, kan lösa många problem.
Krysset hade inte någon hobby, mer än att gå på afterwork eller vara ute med "väninnorna".
Sambon har inte mycket till hobby, tycker jag, men det är odling och sommaren.
Jag å andra sidan, ja, jag har många! Av någon underlig anledning åt det tekniska hållet...
Och man måste ju stötta, eller åtminstone försöka förstå intresset.
Kommer du med problem, eller är du en del av det?

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Ulf
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:04:18, 05-03-2004
Ort: Kil
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 460 -61


Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: martin wheelnut och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se