UJ, vad det drog i gång!
Ja övertron på antihitochdit är stooor, det är sånt på den "nya" Audin, antispin kan väl vara ok, men antisladd, fy vad otrevligt minst sagt. Bilen släpper lite mjukt och fint i en kurva, när man parerar så sätter det igång och bromsa och leva f-n, vilket gör att man reagerar mer.
Undrar hur det går för personer som kör 4wd för första gången och gör som de lärde sig i bilskolan, släpp gasen. Det brakar ordentligt då. Blanda då in antisladd.... Jo jag har testat det på den nye bara för att se hur den hanterar det, vilket den inte gjorde. Men för vanlig stadstrafik kanske... .
Vi hade dubbfritt på i20:n första vintern, de följde med. För att beskriva det milt, sicken dret!
Var det lite snö eller hade blivit lite isigt, gick det inte att ta sig upp med mindre än skottande och rejäl sandning! Visst var det lite problem förra vinter med dubbat, men inte i närheten.
Dundrar lite mer, men det kan jag ta bara jag tar mig fram!
Fast när vi hade Fronteran så var det rejält glint, laddar full fart på låg 2:a, det lutar uppför redan i starten. Nästan uppe för första backen, NÄ, hjulen går framåt men bilen bakåt, då är man inte speciellt tuff. Det gäller bara att hitta en bra snödriva utan stenar för att få stopp. På hemväg nerför låg 1:a ca 1000rpm stadigt bilen går fortare och fortare. Inte heller ett tillfälle då man är kaxig!