Trodde man hade allt köldsäkrat, dock så hade rörkrökarna vid en renovering i sommars kört tigersågen i fel pemslang och glömt att byta värmekabeln, som saknade jfb så märkte ingenting nu förrän det frös, och kabeln från andra hållet var halvt urdragen, och för den delen eventuellt också kapad, efter röris tigersågs incident, dessutom hade elektrikern inte anslutit den så hade inte hjälpt mycket om den var instoppad i röret. Om kabeln åtminstone vore tillbaka stoppad/utbytt så hade man ju kunnat tina upp slangen men istället står man med två icke fungerande värmekablar och fruset vatten. Jippie! =/
En himlans massa jobb för att man inte dubbelkollat att allt var dom det skulle, eller att alla gjort det de var inhyrda för. Grrrr!
Värsta jag varit med om var att hjälpstarta / bärga 30 bilar på en söndag. Jobbar på en turistanläggningen i Dalarna där ett lokalt företag hade bjudit in diverse säljare, leverantör etc till ett "skidläger", deras fina tjänstbilar blev stående från torsdag till söndag i mer än -20grader. Trots både dieselvärmare, som hjälper föga om du inte orkar läsa manualen, och motorvärmare (Men ingen kabel ) gick startkablarna varma. Ska ju dock sägas att en del dieselbilar fick fara med bärgare till varmgarage, så det var ganska illa. Tycket lite synd om en stackars argentinare som turistade med sin svenska flickvän, bondpojke som han var hade han dieselerfarenhet men inte av att man behöver tina upp dem om filtren fryser =)