Jo...
varför jag gör det, då o då, är pga att det visat sig att i min omgivning så är man fullständigt okunnig om att man -kan- påtala PTT-problem till tillsynsmyndigheten,
PTS@PTS.se , dessutom är man helt, totalt, övertygad om att "att klaga har ingen betydelse!".
Så som Post- och Telestyrelsen normalt sett svarat mig, så skulle jag ock sälla mig till "meningslöst"; men efter ovan svar och presentation av underlag samt av gjorda åtgärder; då är jag tvingad att acceptera, att det -lönar- sig att informera PTS om missförhållanden!
Precis som du säger om att rösta.
Jag röstade NEJ till EU eftersom jag såg negativa baksidor som jag ansåg inte värt medlemskapet. Nu -får- jag klaga! Och... jag får dessutom säga: "vad var det jag sa!"
Gällande PTT så är jag -imponerad- av vad PTS de facto -har- tagit tag i gällande Post Nord AB! Såg jag rätt så baseras ett tillsynsärende på 58 anmälningar (antar att det menar olika personer/adressater) - och räcker -det- då finns det -skäl- att skälla på alla som gnäller och gnölar, men som inte tar sig ens tiden att klottra ihop ett par rader till
pts@pts.se !
Att klaga till Post Nord AB - DET - är fullständigt meningslöst! Jag har mycket god grund för det påståendet! Totalt sett har jag nog 50-100 anmälningar mot del i PNABs dumheter mot mig, som lett till... ingenting... bortsett från -mer- problem med PNAB...
Så för oss alla - den som är drabbad, eller känner till händelse, av misskötsamhet från brev och post utdelar; skriv en
rad till
pts@pts.se - det lönar sig i slutänden helt uppenbarligen!
Att PNAB beter sig som de gör... Danskarnas hämnd, utstuderad(!), för Freden i Roskilde den 26 februari 1658!