Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Postnord asså...

834 inlägg • Sida 56 av 56
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

Ivar Risslén

#826 » 15:55:15, 22-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har inget att klaga på om PostNord här uppe. Jag har märkt att på vissa centraler i den södra landsänden kan paket bli liggande några dagar extra. Det är bra med det här att man kan följa paketen hela vägen hem.
Just nu har jag ett paketnummer liggande i Jönköping men Postiljonen kom med det till mig i dag.
Errare humanum est

1 person gillar det här inlägget.
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15



dc_lindberg

#827 » 15:57:01, 22-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skicka pts@pts.se ett "jul kort" om detta Gute84 :-)
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Michael Meier

#828 » 14:50:59, 24-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för att du tjatar dc, det är som att låta bli möjligheten att rösta och att bli förtretad över resultatet.
/Michael M

2 personer gillar det här inlägget.
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

dc_lindberg

#829 » 22:46:27, 24-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo...
varför jag gör det, då o då, är pga att det visat sig att i min omgivning så är man fullständigt okunnig om att man -kan- påtala PTT-problem till tillsynsmyndigheten, PTS@PTS.se , dessutom är man helt, totalt, övertygad om att "att klaga har ingen betydelse!".
Så som Post- och Telestyrelsen normalt sett svarat mig, så skulle jag ock sälla mig till "meningslöst"; men efter ovan svar och presentation av underlag samt av gjorda åtgärder; då är jag tvingad att acceptera, att det -lönar- sig att informera PTS om missförhållanden!

Precis som du säger om att rösta.
Jag röstade NEJ till EU eftersom jag såg negativa baksidor som jag ansåg inte värt medlemskapet. Nu -får- jag klaga! Och... jag får dessutom säga: "vad var det jag sa!"
Gällande PTT så är jag -imponerad- av vad PTS de facto -har- tagit tag i gällande Post Nord AB! Såg jag rätt så baseras ett tillsynsärende på 58 anmälningar (antar att det menar olika personer/adressater) - och räcker -det- då finns det -skäl- att skälla på alla som gnäller och gnölar, men som inte tar sig ens tiden att klottra ihop ett par rader till pts@pts.se !
Att klaga till Post Nord AB - DET - är fullständigt meningslöst! Jag har mycket god grund för det påståendet! Totalt sett har jag nog 50-100 anmälningar mot del i PNABs dumheter mot mig, som lett till... ingenting... bortsett från -mer- problem med PNAB...

Så för oss alla - den som är drabbad, eller känner till händelse, av misskötsamhet från brev och post utdelar; skriv en rad till pts@pts.se - det lönar sig i slutänden helt uppenbarligen!

Att PNAB beter sig som de gör... Danskarnas hämnd, utstuderad(!), för Freden i Roskilde den 26 februari 1658!
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Michael Meier

#830 » 23:21:28, 24-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

58st är verkligen inte många händelser.
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

Ludde eriksson

#831 » 11:39:18, 25-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sickna långsinta ena, di där danskarna....
Ludde eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:20:37, 03-06-2013
Ort: Edsbruk, Västervik
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM350 Boxer -66
BSA A65 Lightning -70
Caddy 4-m -10
Svarv Batignolles -52
Zetor 5511 -72
Volvo V70 -01 140 hk

gute84

#832 » 13:32:19, 25-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

dc_lindberg skrev:Jo...
varför jag gör det, då o då, är pga att det visat sig att i min omgivning så är man fullständigt okunnig om att man -kan- påtala PTT-problem till tillsynsmyndigheten, PTS@PTS.se , dessutom är man helt, totalt, övertygad om att "att klaga har ingen betydelse!".
Så som Post- och Telestyrelsen normalt sett svarat mig, så skulle jag ock sälla mig till "meningslöst"; men efter ovan svar och presentation av underlag samt av gjorda åtgärder; då är jag tvingad att acceptera, att det -lönar- sig att informera PTS om missförhållanden!

Precis som du säger om att rösta.
Jag röstade NEJ till EU eftersom jag såg negativa baksidor som jag ansåg inte värt medlemskapet. Nu -får- jag klaga! Och... jag får dessutom säga: "vad var det jag sa!"
Gällande PTT så är jag -imponerad- av vad PTS de facto -har- tagit tag i gällande Post Nord AB! Såg jag rätt så baseras ett tillsynsärende på 58 anmälningar (antar att det menar olika personer/adressater) - och räcker -det- då finns det -skäl- att skälla på alla som gnäller och gnölar, men som inte tar sig ens tiden att klottra ihop ett par rader till pts@pts.se !
Att klaga till Post Nord AB - DET - är fullständigt meningslöst! Jag har mycket god grund för det påståendet! Totalt sett har jag nog 50-100 anmälningar mot del i PNABs dumheter mot mig, som lett till... ingenting... bortsett från -mer- problem med PNAB...

Så för oss alla - den som är drabbad, eller känner till händelse, av misskötsamhet från brev och post utdelar; skriv en rad till pts@pts.se - det lönar sig i slutänden helt uppenbarligen!

Att PNAB beter sig som de gör... Danskarnas hämnd, utstuderad(!), för Freden i Roskilde den 26 februari 1658!


jag tror fortfarande att det stora delar av problemen ligger oss personalen på golvet det finns ingen yrkes stolthet kvar där och att ledningen som inte bryr sig om dom som man gjorde för

här är nere är det lite av ett status jobb att vara brevbärare inte ekonomiskt status mer att det är garanterat jobb med bra pension

men samma problem har uppståt här att unga inte ser det så längre
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

dc_lindberg

#833 » 14:13:10, 25-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gute84 - självklart har du helt rätt. PNAB ingjuter inte yrkesstolhet än mindre stolthet för företaget åt vilket man arbetar.
Mitt lokala FC och mina lokala brevbärare, de känner dock stolthet i det arbete de utför; men så får de ock beröm av oss kunder för utomordentlig lokal service och engagemang.

På det stora hela, så blir det så mycket roligare med att hänvisa till Freden i Roskilde!
Blir en bra historie (o säkert retar det gallfeber på Danskarna!) ;-)
I den ironin över grannfolket finns dock mer än ett uns sanning och allvar. Skåne, Blekinge och Halland TOG vi av dem i freden! Oerhört värdefulla besittningar! De danskar som styrde i dessa län förlorade allt! Långsinta... njae... inte om släkten blev -ruinerad-! Sånt -föder- hat; hat som spänner över generationer!... Se bara på att Nikita Khrushchev tog delar av Ryssland och gav till Ukraina... västmakterna tog av Polen, Vitryssland, Ungern och Rumänien och gav till Ukraina... Väst är aktivt delaktiga i orsaken till den pågående konflikten orsakat av freden och landstyckningarna efter första världskriget! Se bara på hur illa det gick när Soviet föll samman och Yugoslavien "splittrades"... Nato bombade Zagreb o de kunde inte försvara sig mot Nato!...
Gamla trätor gror i tysthet... och rätt vad det är... så blommar de upp!... Jäddra Danskar! (mkt roligare att se PNAB ur det perspektivet än att företaget som sådan har en fullständigt horribel intern kultur).

Återta makten över posten!
Återskapa Postverket!
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Michael Meier

#834 » 14:16:26, 25-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

gute84 skrev: .... tror fortfarande att det stora delar av problemen ligger hos personalen på golvet det finns ingen yrkes stolthet kvar där och att ledningen som inte bryr sig om dom som man gjorde för ....


Tycker du tänker helt rätt, oavsett problematik så är det människan som fysiskt gör ett jobb som inte klarar av det.
/Michael M

3 personer gillar det här inlägget.
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige


Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se