Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Hjälp, jag tror inte jag räcker till!!

54 inlägg • Sida 1 av 4
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

Janson1 (trådstartaren)

#1 » 22:46:54, 07-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej Alla. Detta är kanske ett problem som alla råkar ut för någon gång i livet... Jag känner att det börjar gå ur kontroll nu.
Lite bakgrund: Jag är numera flygtekniker och far omkring både inom närområdet och lite längre bort då och då med att laga/serva/fixa/felsöka folks flygapparater (flygplan och helikoptrar). Jag har jobbat tre dagar på Säve flygplats och resten hemmavid med fortsatt rep av div grejer. Jag har även en viss del flygutbildning, på sommaren flera gånger per vecka... Att flyga själv är nästan uteslutet då tiden fattas. Jag slutade på Säve för att få just: tid till annat, det sket sig direkt, jag fick fortsätta som inhyrd tills för någon månad sen då det nästan skar sig så jag backade ur Säve tvärt. Nu så är dom på mig igen med förändrad strategi, snäll som jag är så kan jag nästan inte säga nej... Jag som tänkt slippa åka 16 mil/dag genom Göteborgs stad 2 gånger dagen. Jag hade tänkt skaffa mig ett jobb inom kommunen två-tre dagar i veckan, gärna som lärare på el eller fordon eller bara ett 7-4 jobb så man kan lugna ner sig. Att söka jobb är bara att glömma, jag har inte haft någon tid för detta sen mars då jag slutade... Jag tog upp mitt hkp-cert för att flyga lite helikopter men har inte hunnit hälsa på där än fast det var 5 veckor sedan jag