Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Vad har du för mobiltelefon?

949 inlägg • Sida 62 av 64
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

Simnil

#916 » 10:49:05, 04-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Finns det några skapliga lurar nu som inte är i TV-storlek? Har en Sony XZ1 Compact nu som börjar vara 4 är eller så, köpte den direkt den kom ut, och den börjar vara lite trött, tappat batteritid och så som jag börjat fundera på att byta ut.

Gillar Compactens storlek och skulle helst inte ha något större än så men det verkar vara tunt, (pun intended), med "små" lurar nu...

Jo, och några tiotusenflerahundra kommer jag inte betala, firman står för fem tusen +m och jag hade inte tänkt lägga just något själv utöver det vilket gör urvalet ännu mindre....
Simnil
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:12, 12-10-2015
Ort: Norra Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Autodesk Inventor Pro 2021



processengine

#917 » 10:58:25, 04-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Simnil skrev:Finns det några skapliga lurar nu som inte är i TV-storlek? Har en Sony XZ1 Compact nu som börjar vara 4 är eller så, köpte den direkt den kom ut, och den börjar vara lite trött, tappat batteritid och så som jag börjat fundera på att byta ut.

Gillar Compactens storlek och skulle helst inte ha något större än så men det verkar vara tunt, (pun intended), med "små" lurar nu...

Jo, och några tiotusenflerahundra kommer jag inte betala, firman står för fem tusen +m och jag hade inte tänkt lägga just något själv utöver det vilket gör urvalet ännu mindre....


Exakt samma telefon och samma läge här förutom att jag betalade allt själv :grin: Samsung A52/A52s 5G håller sig inom prislimiten men är lite klumpigare än Compacten. Den är dock inte så värst mycket större än att det går att vänja sig. Man ser ju inte bättre med åren heller så en större skärm är ingen nackdel. Det enda jag saknar från Compacten är att man kunde knacka några gånger på skärmen så fick man ett användbart zoomläge. Samsungs motsvarande funktion är inte alls lika bra.

Annars är det väl bara iPhone som finns i mindre format numera, om man vill ha någorlunda prestanda.
Hur jävligt det än är kan man alltid trösta sig med att det blir ännu värre sen...
processengine
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:02:18, 05-04-2011
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo BM 641
Nissan KingCab
Can Am 450 T3
Lynx 5900
Massa annat som borde skötas bättre

magloman

#918 » 12:13:25, 04-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Iphone mini, nån äldre sort kanske ryms i budgeten.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Simnil

#919 » 13:43:55, 04-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Går hellre tillbaks till landlina än köper äpple....

Kikade på just A52s5G på Samsungs sida, störde mig något oerhört på sidupplägget. En jä_la massa jättestora bilder på telefonerna men hart när omöjligt hitta och särskilt jämföra data på telefonerna... som att hur en telefon ser ut spelar större roll än vad den kan och hur den fungerar... Drygt tre cm skiljer på längden mellan den och Compacten, rätt stor skillnad kan jag tycka ändå.

Jajja, chattade med kundtjänsten och försökte bena ut vad som är skillnaden mellan A52s5G och A52s5G "enterprise edition", den hjälpsamma fröken i andra änden kämpade och kämpade för att hitta något men kom till slut fram till att Enterprise edition ska vara tåligare. Hur det ligger till i verkligheten kan man stilla undra då det inte går se utifrån produktinfon i alla fall. Någon hundring dyrare är den likväl. Tänkte ett tag få utrett vad som skilde mot A72 också men orkade inte...
Simnil
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:12, 12-10-2015
Ort: Norra Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Autodesk Inventor Pro 2021

nixs

#920 » 13:47:53, 04-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!

Dubito, ergo cogito, ergo sum
nixs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:29:17, 06-01-2006
Maskintyp: Ej angivet

processengine

#921 » 13:54:54, 04-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Simnil skrev:Går hellre tillbaks till landlina än köper äpple....

Kikade på just A52s5G på Samsungs sida, störde mig något oerhört på sidupplägget. En jä_la massa jättestora bilder på telefonerna men hart när omöjligt hitta och särskilt jämföra data på telefonerna... som att hur en telefon ser ut spelar större roll än vad den kan och hur den fungerar... Drygt tre cm skiljer på längden mellan den och Compacten, rätt stor skillnad kan jag tycka ändå.

Jajja, chattade med kundtjänsten och försökte bena ut vad som är skillnaden mellan A52s5G och A52s5G "enterprise edition", den hjälpsamma fröken i andra änden kämpade och kämpade för att hitta något men kom till slut fram till att Enterprise edition ska vara tåligare. Hur det ligger till i verkligheten kan man stilla undra då det inte går se utifrån produktinfon i alla fall. Någon hundring dyrare är den likväl. Tänkte ett tag få utrett vad som skilde mot A72 också men orkade inte...


Här kan man jämföra specar på olika lurar
https://m.gsmarena.com/compare.php3?idP ... one2=11039
Annars finns det mängder med tester och omdömen på YouTube att grotta i.
Hur jävligt det än är kan man alltid trösta sig med att det blir ännu värre sen...
processengine
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:02:18, 05-04-2011
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo BM 641
Nissan KingCab
Can Am 450 T3
Lynx 5900
Massa annat som borde skötas bättre

Holger (trådstartaren)

#922 » 14:11:17, 04-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Simnil skrev:Kikade på just A52s5G på Samsungs sida, störde mig något oerhört på sidupplägget. En jä_la massa jättestora bilder på telefonerna men hart när omöjligt hitta och särskilt jämföra data på telefonerna... som att hur en telefon ser ut spelar större roll än vad den kan och hur den fungerar... Drygt tre cm skiljer på längden mellan den och Compacten, rätt stor skillnad kan jag tycka ändå.

Jajja, chattade med kundtjänsten och försökte bena ut vad som är skillnaden mellan A52s5G och A52s5G "enterprise edition", den hjälpsamma fröken i andra änden kämpade och kämpade för att hitta något men kom till slut fram till att Enterprise edition ska vara tåligare. Hur det ligger till i verkligheten kan man stilla undra då det inte går se utifrån produktinfon i alla fall. Någon hundring dyrare är den likväl. Tänkte ett tag få utrett vad som skilde mot A72 också men orkade inte...

A52s 5G och A52s 5G Enterprise Edition kostar exakt samma hos Samsung UK
Specarna är exakt identiska.
Enda skillnaden är att EE bara finns i färgen Awesome Black, medan vanliga finns i fyra färger.
Låter lite som bondfångeri ...
Har inte kollat alla punkter, men här kan du jämföra:
https://www.hardwareschotte.de/produkt- ... 0-22200514
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Holger (trådstartaren)

#923 » 14:14:29, 04-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Och här har du jämförelse med A52 5G (utan "s")
https://www.hardwareschotte.de/produkt- ... 0-22200514

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Towil

#924 » 14:15:32, 04-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Finns ju små om man nöjer sig med telefon och kamera.
https://www.doro.com/sv-se/produkter/mobiltelefoner/
Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige

processengine

#925 » 14:33:08, 04-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

En för mig väsentlig egenskap är IP-klassning. 67 eller 68 spelar kanske mindre roll när man inte ska bada, men ska man vistas ute i vedskogen och det blå garaget vill man gärna vara på säkra sidan.
Hur jävligt det än är kan man alltid trösta sig med att det blir ännu värre sen...
processengine
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:02:18, 05-04-2011
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo BM 641
Nissan KingCab
Can Am 450 T3
Lynx 5900
Massa annat som borde skötas bättre

Stridis2

#926 » 14:41:45, 04-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ska man ha en tålig lur så finns nuförtiden Motorola Defy 2021. Ska tåla bada i en halvtimme och fritt fall från 180 cm. Samma prestanda som en Moto G9, kostar ca 3300 kr.

Skickat från min Motorola Defy via Tapatalk
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

Towil

#927 » 14:44:04, 04-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Stoppa i och knyt igen så har du IP67.
https://www.clasohlson.com/se/Frysp%C3% ... r342630000
Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige

Simnil

#928 » 15:14:09, 04-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag kan tycka att ingen behöver tillverka en telefon med sämre klassning än IP67... det är en pryttel tänkt att användas så då bör den tåla användning också.
Av någon outgrundlig anledning tenderar det bli tämligen fuktigt i mina fickor ibland även om det inte regnar, och det tenderar även vara en del sälta i den fukten så lite skyddsklassning är nog ett måste.

Hade en Motorola Defy av första varianten för en massa år sen, komplett oduglig, gick inte ens ringa med, så jag är nog lite rädd för det märket även om man får hoppas att dom bättrat sig.

Holger skrev:A52s 5G och A52s 5G Enterprise Edition kostar exakt samma hos Samsung UK
Specarna är exakt identiska.
Enda skillnaden är att EE bara finns i färgen Awesome Black, medan vanliga finns i fyra färger.
Låter lite som bondfångeri ...
Har inte kollat alla punkter, men här kan du jämföra:
https://www.hardwareschotte.de/produkt- ... 0-22200514


På Samsungs Svenska sida skiljer en hundring, på Elgigantens några hundringar. Kan inte vara några stora skillnader tänker jag men jag tror jag ska vänta någon dag och fråga igen så får jag se om jag får samma svar.

Vad jag kan se är enda skillnaden just tillägget "Enterprise Edition" i namnet, inget annat går att hitta??!!?? :huh:

Edit: Efter några om och men fick jag chatta med en människa på Elgigantens kundtjänst, hon kunde inte heller begripa vad som var skillnaden annat än "Det är två olika modeller", vilket jag inte riktigt håller med om. Det lutar mer och mer åt att skillnaderna är noll och intet annat än namn och pris.... to be continued. :razz:
Simnil
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:12, 12-10-2015
Ort: Norra Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Autodesk Inventor Pro 2021

robin.gustavsson

#929 » 18:30:09, 04-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Snabb koll säger att enterprise edition verkar vara förberedd med programvara för att kunna styras centralt vad gäller uppdateringar mm. Enligt Elgiganten så är den tänkt som företagstelefon i större företag.
Urklippt från Elgiganten:
Enterprise Edition
Enheten är redo att massdistribueras i ditt företag eller kontor. Samsungs Enterprise Edition erbjuder fyra års kvartalsvisa firmwareuppdateringar och en garanterad livscykel på två år för att stödja ditt företag. Samsung Knox-plattformen säkerställer säkerhetsnivå på företagsnivå och central fjärrhantering för alla dina Enterprise-telefoner, och E-FOTA (Enterprise Firmware Over The Air) gör administrationen enkel för även stora mängder enheter med olika OS-versioner.

Skickat från min BV6300Pro via Tapatalk

1 person gillar det här inlägget.
robin.gustavsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:24:40, 05-08-2008
Ort: gävleborg
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: michigan 75-3a
Nissan n50
Bm terrier
international b414

sandstrom

#930 » 20:07:49, 04-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om du inte är totalt allergisk Simnil mot Google funkar faktiskt Google Pixel 4a bra.
5,8"(?) skärm vilket får anses som litet nuförtiden... Dock har den bara tror jag ip52 klassning. Ligger mellan 3500-4500 beroende på inköps ställe, beställde min från Frankrike.
Zenfone 8 fått bra kritik dock dubbla pengen.

Kollade mig vindögd efter en telefon som inte var som ett A3...

Skickat från min Pixel 4a via Tapatalk

1 person gillar det här inlägget.
sandstrom
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:58:31, 15-04-2010
Ort: Vännäs
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz Agrotron 85


Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se