Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Fynd i oljefilter

1 inlägg • Sida 1 av 1
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

anma47 (trådstartaren)

#1 » 21:27:56, 29-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gokväll!

Gjorde ett fynd i oljefiltret för hydrauliken på min lilla david som jag tycker kan vara passande att dela med mig av, det filter som syns på bilden är högtrycksfiltret som sitter bak på traktorn.

Bild

I den syntes det något märkligt som gjorde mig lite orolig för att det var något kostsamt som hänt.Men efter närmare undersökning så visade sig att det var instruktionen för hur man monterade filtret.. tror inte riktigt det var meningen att man skulle lämna det i.

Bild

Allt hopskruvat och om detta var anledningen till att jag hade lite dåligt oljeflöde tror jag inte (sugfiltret var rätt tätt) men har svårt att tro att det var en fördel att ha den där. Hydrauliken fungerar dock utan anmärkning efter bytet. Nu blir det en välförtjänt pilsner i soffan. :bira:

Besparar er en bild på den dock , ha en skön kväll!

20 personer gillar det här inlägget.
anma47
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 23:33:12, 08-02-2016
Ort: Västerbotten
Maskin: David Brown (case) 1390




Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se