Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Vilka småsaker stör ni er på?

3481 inlägg • Sida 91 av 233
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

Mats i Myrhult

#1351 » 15:50:01, 06-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

v702 skrev:Som vanligt denna årstid retar jag mig på bilisters matematiska tillkortakommanden. Två plus två blir fyra. Inte tre!

???
Utan risk, ingen chans!
Användarvisningsbild
Mats i Myrhult
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:48:30, 07-11-2008
Ort: Förut Karlstad, Kil, Luleå, Piteå, Stockholm, Storfors, Töreboda, Älvsbyn, Östersund. Nu Broby
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Svets, vinkelslip och slägga.



v702

#1352 » 16:43:32, 06-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Oftast ser det ut så här och det går ju bra.Tills det kommit mer snö och frusit på lite då blir det livsfarligt att försöka komma ur spår och ut i lösa kanten.


Bild
Ibland vill man bara vara pensionär, men hur ska man hinna det?

2 personer gillar det här inlägget.
v702
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:44:36, 14-11-2008
Ort: Hälsingland.
Sverige
Maskintyp: Traktor

skogsgurra

#1353 » 17:25:05, 06-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

När det finns olika teorier så brukar verkligheten vara vad som gäller.

1 person gillar det här inlägget.
skogsgurra
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:31:11, 29-07-2019
Ort: Ställdalen mellan Örebro och Ludvika
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Dåligt utnyttjad Nissan NV400 2016 - slapp skattehöjning!
Köping BF1. Liten Sieg M1 som efter en del justeringar nu är betydligt bättre än sitt rykte.
Lite klen är den, med en svarvchuck på BF1 kan jag komma förbi det problemet. Tips?

Ulf

#1354 » 22:21:34, 06-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om mötande har ytterkurva....
Tre hjulspår, ja, herreje, dumd-a!
Kommer du med problem, eller är du en del av det?

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Ulf
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:04:18, 05-03-2004
Ort: Kil
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 460 -61

Simnil

#1355 » 08:46:10, 13-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Typisk småsak, och typiskt värdelöst.... jag pratar alltså om Blockets utseende efter att dom gjort om hemsidan. FyyyyyFaaaaan så jä_la värdelöst!!!!!! Vad var det för fel på Sverigekartan och de gamla rullisterna där det gick skitfort att leta sig fram till det man var ute efter?

Nu är det ju ett jä_la knappande på telefonen när man ska in och leta rätt på exempelvis en viss biltyp!?!?!?

Gick så långt att jag fyllde i en svavelosande recension när jag fick chansen efter att jag "fått" testa sidan första gången, det hjälpte tyvärr inte....

10 personer gillar det här inlägget.
Simnil
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:12, 12-10-2015
Ort: Norra Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Autodesk Inventor Pro 2021

Simnil

#1356 » 08:50:43, 13-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

v702 skrev:Oftast ser det ut så här och det går ju bra.Tills det kommit mer snö och frusit på lite då blir det livsfarligt att försöka komma ur spår och ut i lösa kanten.


Bild



Gemene man kan inte köra bil, alls, överhuvudtaget, så du kan med säkerhet veta att hjulspåren genar i varje krok. Av den anledningen ska du alltid går ur spåren i tid före varje kurva även om du inte vet att du får möte så slipper du gör a det mitt i kurvan när du möter någon annan som inte heller visste att det är så man ska göra =)
Detta är speciellt viktigt att komma ihåg när man har ytterkurva!

3 personer gillar det här inlägget.
Simnil
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:12, 12-10-2015
Ort: Norra Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Autodesk Inventor Pro 2021

Alrik

#1357 » 10:40:32, 13-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Simnil skrev:Typisk småsak, och typiskt värdelöst.... jag pratar alltså om Blockets utseende efter att dom gjort om hemsidan. FyyyyyFaaaaan så jä_la värdelöst!!!!!! Vad var det för fel på Sverigekartan och de gamla rullisterna där det gick skitfort att leta sig fram till det man var ute efter?

Nu är det ju ett jä_la knappande på telefonen när man ska in och leta rätt på exempelvis en viss biltyp!?!?!?

Gick så långt att jag fyllde i en svavelosande recension när jag fick chansen efter att jag "fått" testa sidan första gången, det hjälpte tyvärr inte....


Ladda ner appen!
Alrik
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:53:31, 07-02-2016
Ort: Uppland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz 128 MF 8270 xtra MF 7624
Claas Lexion 405 BM 641 x3
Volvo EC140

Simnil

#1358 » 11:16:25, 13-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Alrik skrev:
Simnil skrev:Typisk småsak, och typiskt värdelöst.... jag pratar alltså om Blockets utseende efter att dom gjort om hemsidan. FyyyyyFaaaaan så jä_la värdelöst!!!!!! Vad var det för fel på Sverigekartan och de gamla rullisterna där det gick skitfort att leta sig fram till det man var ute efter?

Nu är det ju ett jä_la knappande på telefonen när man ska in och leta rätt på exempelvis en viss biltyp!?!?!?

Gick så långt att jag fyllde i en svavelosande recension när jag fick chansen efter att jag "fått" testa sidan första gången, det hjälpte tyvärr inte....


Ladda ner appen!



Nope, wont do! Det hjälper för det första inte när jag kikar på datorn, och för det andra hatar jag detta eviga appande. Dom hade en funderande sida och nu har dom sabbat den!

Jag har för mig Blocket försämrades sist dom ändrade utseende också, kan dom möjliigen anställt någon gammal direktör från posten så dom håller på att försöka avveckla sig själva?

7 personer gillar det här inlägget.
Simnil
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:12, 12-10-2015
Ort: Norra Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Autodesk Inventor Pro 2021

magirus

#1359 » 11:53:55, 13-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Simnil skrev:Typisk småsak, och typiskt värdelöst.... jag pratar alltså om Blockets utseende efter att dom gjort om hemsidan.....
Gick så långt att jag fyllde i en svavelosande recension när jag fick chansen efter att jag "fått" testa sidan första gången, det hjälpte tyvärr inte....


me :hotar2: too
Simnil skrev:
Alrik skrev:
Simnil skrev:Typisk småsak, och typiskt värdelöst.... jag pratar alltså om Blockets utseende efter att dom gjort om hemsidan. FyyyyyFaaaaan så jä_la värdelöst!!!!!! Vad var det för fel på Sverigekartan och de gamla rullisterna där det gick skitfort att leta sig fram till det man var ute efter?

Nu är det ju ett jä_la knappande på telefonen när man ska in och leta rätt på exempelvis en viss biltyp!?!?!?

Gick så långt att jag fyllde i en svavelosande recension när jag fick chansen efter att jag "fått" testa sidan första gången, det hjälpte tyvärr inte....


Ladda ner appen!



Nope, wont do! Det hjälper för det första inte när jag kikar på datorn, och för det andra hatar jag detta eviga appande. Dom hade en funderande sida och nu har dom sabbat den!


JAg är appsolutist! Att laga sånt som funkar kallas för att va klåfingrig. troligen är de väl nån ny stjärna på uppgång som nu må visa framfötterna :huh:

5 personer gillar det här inlägget.
magirus
 

Simnil

#1360 » 11:56:06, 13-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag är för förändring för färbättrings skull, jag är mot förändring för förändrings skull!

4 personer gillar det här inlägget.
Simnil
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:12, 12-10-2015
Ort: Norra Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Autodesk Inventor Pro 2021

63an

#1361 » 12:02:36, 13-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

OBS!!! Någon mer än undertecknad som Tappat raderna längst ner på denna sida? Kommer inte åt att Rensa "cockies"/ Gillarutan kommer inte fram på kommando! Åtgärdat allt som jag hittat i datorn å rensat.
Kanske någon Holger eller annan ansvarig utgivare kan förklara vad tusan som händer eller måste man flytta till the Glorius England? :skratta3:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

igelkottar

#1362 » 12:08:51, 13-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är samma här 63:an
Bild
/Lillen

"Jag bryr mig faktiskt inte om vad folk tycker.
Jag gör vad jag har lust med."

Julia Child (1912–2004), ameri-
kansk kock och kokboksförfattare
Användarvisningsbild
igelkottar
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:53:53, 31-01-2008
Ort: Skövde
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Gutbrod 1050 Trädgårdstraktor m. Skopa, snöschaktblad och borstaggregat.

63an

#1363 » 12:15:47, 13-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jahapp är också en app men de kanske upptäcker hur jag lider å fixar lite för kokorna måste man hålla efter :insomnia:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

v702

#1364 » 12:20:07, 13-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Förr brukade jag kolla blocket typ en gång om dagen. Sedan började besöken minska mer och mer och nu är jag aldrig dit, vare sig via app lr sida. Kan ändå inte göra nåt om jag skulle vilja, får inte kontakta nån så...
Riktigt skönt faktiskt.
Ibland vill man bara vara pensionär, men hur ska man hinna det?

2 personer gillar det här inlägget.
v702
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:44:36, 14-11-2008
Ort: Hälsingland.
Sverige
Maskintyp: Traktor

skogsgurra

#1365 » 19:48:51, 13-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

igelkottar skrev:Det är samma här 63:an

Samma samma.
När det finns olika teorier så brukar verkligheten vara vad som gäller.
skogsgurra
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:31:11, 29-07-2019
Ort: Ställdalen mellan Örebro och Ludvika
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Dåligt utnyttjad Nissan NV400 2016 - slapp skattehöjning!
Köping BF1. Liten Sieg M1 som efter en del justeringar nu är betydligt bättre än sitt rykte.
Lite klen är den, med en svarvchuck på BF1 kan jag komma förbi det problemet. Tips?


Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Berntson, BM Jens, GC59 och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se