Elgiganten.
Beställde ett kylskåp från Elgigantens webbsida. Efter typ 2 veckor väntetid levererades det.
kånkade in och klädde av plasten. Öppnade skåpet, noterar att dörren inte sitter fast i överkant (!?) - mystiskt
gångjärn där det går en sladd igenom , måste vara avbrutet.
åker till en Elgigant-butik för att titta på hur ett fungerande gångjärn ska se ut och ser då att mitt gångjärn är knäckt.
( själva axeln är tvärs av och i mitt skåp har tappen trillat ner i dörren, men hänger på sladden)
Felanmäler skåpet på platsen. De lovar ringa i veckan som kommer. Inget samtal.
Jag ringer kundservice veckan efter, den lokala butiken går INTE att ringa till, bara central kundservice. ca 25-30 min telefonkö. De har naturligtvis ingen aning om nåt alls,
de ringer butiken, därefter säger de till mig att butiken skall ringa upp och berätta status. Naturligtvis ringer de inte.
Jag ringer återigen kundservice veckan efter , åter 25-30 minuter telefonkö. De har ingen aning om nåt alls nu heller, de ringer butiken,
därefter säger de till mig att butiken skall ringa upp och berätta status. Naturligtvis ringer de inte.
däremot får jag ett SMS som säger att butiken försökt nå mig på telefon.
Detta går dock inte att svara på och det går fortfarande inte att ringa direkt till butiken. ( Varför de skickar detta SMS fattar jag fortfarande inte.)
Nytt försök med central kundservice, återigen 25-30 min telefonkö. den här gången får jag reda på att varor som köpts via webben INTE skall felanmälas i butik
utan via central kundservice.
Vidare får jag reda på att det knäckta gångjärnet är nåt som fixas av Elektrolux service och inte Elgiganten.
- öh, jaha, så det ni säger är att jag skall sätta mig i nästa telefonkö hos Elux och boka in en servicetid, stanna hemma från jobbet för att möta en tekniker
och om jag får en servicefaktura så skall jag betala den själv ?
på den frågan fick jag bara ett tvekande svar.
Elgiganten har alltså sålt ett fullpris kylskåp , som redan har kostat mig ~1.5 timme i telefontid, och de anser att jag skall lägga ytterligare tid på telefon och service plus
eventuell faktura för service och gångjärn.
Jag hade plasten kvar , tejade ihop den igen och skickade tillbaks skåpet. ( ny telefonkö...)
Det blir inget mer från Elgiganten om jag kan undvika det.