Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Jobba skift eller dagtid.

19 inlägg • Sida 2 av 2
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

Ivar Risslén

#16 » 13:52:40, 08-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tänker man hålla på att orka jobba hela livet så är det nog bäst med regelbundna tider och inte för långa arbetsdagar. Jag tycker att det räcker med 8 timmarsdagar, med längre dagar så blir man sliten med tiden men det beror på vad man sysselsätter sig med på jobbet. Legat borta på jobb och jobbat in fredagar eller hela veckor beroende på vad man har jobbat med. Då kan jag säga att ett regelbundet jobb med 8 timmars dag på hemorten är skönt. Man får mycket mer gjort på en sådan vecka än att vara ledig en vecka då man ligger borta på jobb. Då man jobbade in fredagar så gick fredagen bort till att göra de småsakerna som man normalt gör på vardagen efter jobbet.
Men folk är olika.
Errare humanum est

2 personer gillar det här inlägget.
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15



Henric Johansson

#17 » 14:06:38, 08-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jobbat skift i över 20 år, fungerade kanon när man är yngre.
Körde väldigt mycket natt , tills jag fyllde 40, då strulade det rejält med sömnen.
Fortsatte några år till på tvåskift, fungerade, men inte optimalt.

Kört dagtid nu i några år, nu fungerar sömnen igen, får mer gjort hemma nu än när jag jobbade skift.

Skift är trevligt om kroppen klarar av det, men räkna inte med att det kommer att fungera när du blir äldre.
Tror kroppen mår bäst av regelbundna ät och sov tider, men plånboken gillar skift.
du kan göra saker på två sätt, riktigt eller inte alls

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Henric Johansson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 02:00:32, 13-09-2009
Ort: Emmaboda
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: SCANIA 110 lbs (Nisse)
Volvo 142 (Arnold)
BM 230 viktor
Volvo BM 350 skogsBoxern

Jim_the_one

#18 » 16:20:42, 12-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nä inte lever jag ensam, visst är det väl lite kämpigt en del helger men är det något viktigt så är det bara att ta ledigt som alla på veckan får göra.
Det här året är det schemalagt arbetstid alla helger utom v 51 och 52. Sen har jag semester precis som alla andra.
Tjänar som 2 skift.
Jobbar som mekaniker inom bilindustrin. Å där är det framförallt på helgnatt vi kan komma åt maskinerna och göra underhåll.

2 personer gillar det här inlägget.
Jim_the_one
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:47:29, 12-09-2010
Ort: Falköping
Sverige
Maskin: Fordson Super Major
Svedala motorväghyvel -52
Volvo BM LM 846

Cheva suburban -67

Hva 550xpg
Hva 562xpg
Hva 576xpg
Hva 535fbx
Stihl ms201

qqq (trådstartaren)

#19 » 16:55:55, 12-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skift kan vara jättebra om man har bra skiftschema. Jag knegade i ungefär en vecka fm, därefter em, och sedan en halvvecka natt. därpå ledig 8-11 dagar. Personalomsättningen var också nästan noll. En bekant körde fm, därpå em vecka och sedan ledig den 3 veckan. Han var asnöjd, men sig den glädje som varar. firma lade ner och flyttade resterna utomlands.
En bekant som knegar på scania sade att de har asdåliga dygnetrunt (5 skift-)scheman, som någon idiot till "hälsokonsult" har gjort, vilket alla där hatar... men då får man också stor personalomsättning... men det är kanske det dom vill ha.

1 person gillar det här inlägget.
qqq
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:14:07, 26-06-2013
Ort: von vettet
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se