Jag är arg
24 juli ringde Nordiska Bevakningsgruppen AB och erbjöd ID bevakning.
Jag talade om att jag redan hade det och tackade bestämt nej och avslutade samtalet. Varade i ca en minut.
Samma dag kl 15:41 hade jag fått ett SMS från dom där de erbjöd tjänsten i 36 månader för rabatterat pris på 249 kr/mån.
Jag behövde bara svara JA.
Det märkliga är att det finns ett svar JA en minut senare.
Jag har inte svarat Ja på detta SMS. Varför skulle jag svara ja på nått som jag sa absolut nej till i telefon samma dag, och som kommer att kosta mig nästan 9000 kr.
Jag har kontaktat Bolaget och fått till svar att jag inte har utnyttjat min ångerrätt på 14 dagar, och därför gäller avtalet.
I det korta samtalet blev det inte sagt något om ångerrätten. I SMS:et står heller inget om ångerrätt. Ska man inte få det på skrift i anslutning till avtalet?
Det kanske är något som kan hjälpa mig.
Har kontaktat Konsumentverket i ärendet.
Erfarenheter och tips tas emot med varma händer.