Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Toarullar

31 inlägg • Sida 3 av 3
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

igelkottar

#31 » 12:14:32, 21-03-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

På uppdrag av ovanstående man.
https://www.blocket.se/annons/jamtland/ ... r/88972967

Bild
Bild
Bild

Å texten är:

Prima Toalettrullar
350 kr
Beskrivning
För dig storstadsbo som nyligen flytt till fjällen för att åka skidor, sola och leva i "karantän" i ett par veckor, men precis insett att dina osolidariska vänner i storstaden först tömt toalettpappershyllorna på ditt Ica Maxi i den stad du flytt från och dessutom haft fräckheten att hinna före dig att även tömma hyllorna i den lilla butiken på destination du flytt till... Tufft läge, men jag har en liten detalj som kan rädda situationen och göra din och din familjs vistelse i fjällvärlden till en betydligt mer angenäm upplevelse.

Jag sitter nämligen på ett stort parti med riktigt härligt, mjukt och fint toapapper från den svenska skogen, som jag av ren medmänsklighet kan tänka mig att avyttra.

Precis som på er Stockholmsbörs, så är det tillgång och efterfrågan som styr dagspriset och idag (pga storstadsbons irrationella hamstrande) är priset på OMX´s toalettrullemarknad satt till 350 kr/rulle eller 50 kr/ark (ja, jag kan sälja på löpmeter från en sprättad rulle om så önskas). Transport inom Åre kommun kan ordnas för 65 kr/mil och med expressleverans för 100 kr/mil om det är akut.

Naturligtvis är papperet återvunnet och bär således märkningen "EU Eco Label" samt för att ytterligare anpassa mina rullar till storstadsbons konsumtionsmönster har jag låtit genus certifierade dem, så ni kan torka er med gott samvete (jag har nämligen tjänat pengarna som rullarna köpts in för och sedan låtit min flickvän handla och bära hem dem som sig bör, så båda könen har varit involverade).

Längden på en rulle är 38 m och bredden 10 cm. En rulle innehåller 272 ark, så om du hushåller och använder i snitt 3 ark per sittning kan du avnjuta 90 toalettbesök.

Anser du att priset är för dyrt, se det som en återbetalning till glesbygden för allt som vi sponsrat ert leverne med i storstaden under decennier med skog, vattenkraft, vindkraft, spannmål m.m.

Svar endast via mail och prutare göre sig icke besväret.

Betalning via swish eller kontant (max 3 rullar/köp).

OBS! Bilderna visar endast en bråkdel av mitt lager, men åtgången är hård och det är först till kvarn som gäller.

Glöm ej att "nöden har ingen lag" och att toalettpapper inte är någon "skitsak".
Bild
/Lillen

"Jag bryr mig faktiskt inte om vad folk tycker.
Jag gör vad jag har lust med."

Julia Child (1912–2004), ameri-
kansk kock och kokboksförfattare

10 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
igelkottar
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:53:53, 31-01-2008
Ort: Skövde
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Gutbrod 1050 Trädgårdstraktor m. Skopa, snöschaktblad och borstaggregat.




Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Mikkel, uppland2 och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se