Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Paket från Staterna, Hur lång tid?

33 inlägg • Sida 3 av 3
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

dc_lindberg

#31 » 09:40:28, 19-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

magloman skrev:Usps har inte funkat bra alls i år! Tagit flera månader!

Däremot fedex har gått på under en vecka.


Motorworks i Huddersfield, Manchester området, valde att i förrgår sända med Fed-ex pga problem med Royal Mail ("takes for ever").
Pga av Brexit fick jag den ljusa idén att ringa det svenska Fed-ex kontoret. Inget svar på 020... inget svar på 040... men på (Simrishamn ?) så fick jag svar, av Telia... "numret kan inte nås just nu, var god försök senare"... Det är alltså precis samma som står i kommentarerna/betygen på Eniro om Fed-ex...

Sist jag hade med Import Skyddar Verket att göra var nog 30 år sedan eller så... Vad har jag mig att vänta på en order på 61.17 pund adresserat till mitt företag, men beställt av mig som privatperson?
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11



Stefan1972

#32 » 10:14:39, 19-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

dc_lindberg skrev:
magloman skrev:Usps har inte funkat bra alls i år! Tagit flera månader!

Däremot fedex har gått på under en vecka.


Motorworks i Huddersfield, Manchester området, valde att i förrgår sända med Fed-ex pga problem med Royal Mail ("takes for ever").
Pga av Brexit fick jag den ljusa idén att ringa det svenska Fed-ex kontoret. Inget svar på 020... inget svar på 040... men på (Simrishamn ?) så fick jag svar, av Telia... "numret kan inte nås just nu, var god försök senare"... Det är alltså precis samma som står i kommentarerna/betygen på Eniro om Fed-ex...

Sist jag hade med Import Skyddar Verket att göra var nog 30 år sedan eller så... Vad har jag mig att vänta på en order på 61.17 pund adresserat till mitt företag, men beställt av mig som privatperson?


Är det skickat med fedex så verkar det som man klarar sig från allt tulltjafs som svenska posten håller på med. Använder själv Fedex och de verkar förtulla själva. paketet kommer jättefort och sen får jag en tullfaktura ett par månader senare. Ibland har det inte kommit nån alls.......

1 person gillar det här inlägget.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet

dc_lindberg

#33 » 10:48:54, 19-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ah!
Pragmatiskt sätt, men -lömskt- . Minns inte hur många gånger jag hade med Tullverket att göra, men det var klara tydliga raka puckar på den tiden.
1998 fick jag ventiler från Texas med UPS. De kostade ca 24 USD eller nått sånt (180kr om jag minns rätt) och fick en tullräkning på 7500-8000kr...det slutatade väl eftersom jag hade haft e-postkontakt med företaget i USA. De hade skickat med fel räkningskopia... min gick till Texas och den som skulle till Texas gick till mig... ca 24 000kr för 2st 40mm och 2st 44(45?)mm vad som -skulle- vara high-flow valves... Nej, de var inte gjorda i solid guld, men...
Hur kollar man med Fed-ex vad de tänker sig? (det var det jag försökte ringa dem om... men som sagt... de svarar inte i telefon...)
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11


Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Viktorputts och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se