Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Miele visar F-70 (troligt angrepp av mus)

22 inlägg • Sida 2 av 2
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

Holger

#16 » 11:59:33, 18-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo, det kan nog vara så att i och med att innehållet i slangen torkar så krymper det. Då kan det rinna vatten igen.
Vi hade något liknande på tvättmaskinen. Tvätten kom ut helt blöt även efter centrifugeringen.
Det visade sig att en "tvärslang" som bara leder bort det sista av vattnet var igengeggad. Det funkade en gång varannan vecka eller så.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test



mattiaz

#17 » 12:30:02, 18-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Miele är inte idag var det en gång har varit vilket Miele delar med alla andra vitvarutillverkare. Dessutom dyra delar och taskiga garantier.

Med det sagt så köpte jag själv en Miele förra året i 13`kr klassen, hade jag vetat det jag vet idag hade det blivit en Bosch tillverkad i Tyskland. Fick jag bestämma helt själv så hade jag letat upp en begagnad svensktillverkad cylinda. Men det sket sig i högre instans :lmao:
mattiaz
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:02:41, 20-11-2010
Maskintyp: Lastbil

roddjer

#18 » 14:19:04, 18-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

mattiaz skrev:... Men det sket sig i högre instans :lmao:

Ingen ide med någon överklagan heller antar jag? ' :vissla:
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...
Användarvisningsbild
roddjer
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:22:56, 15-03-2017
Ort: Avesta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: '
Volvo BM 350 Boxer -62
VW-pickis -88

mattiaz

#19 » 14:41:13, 18-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Man får välja sina strider :vissla:

1 person gillar det här inlägget.
mattiaz
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:02:41, 20-11-2010
Maskintyp: Lastbil

torbjorn_forsman

#20 » 14:54:02, 18-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

mattiaz skrev:Miele är inte idag var det en gång har varit vilket Miele delar med alla andra vitvarutillverkare. Dessutom dyra delar och taskiga garantier.

Med det sagt så köpte jag själv en Miele förra året i 13`kr klassen, hade jag vetat det jag vet idag hade det blivit en Bosch tillverkad i Tyskland. Fick jag bestämma helt själv så hade jag letat upp en begagnad svensktillverkad cylinda. Men det sket sig i högre instans :lmao:


De sista svensktillverkade Cylindadiskmaskinerna var inte så bra de heller. Min bror köpte en sådan för ca 10 år sedan, och den åkte ut efter 5-6 år. Då hade bl a plastbeläggningen på korgarna släppt här och var, det hade rostat under plasten och punktsvetsar hade lossnat så ståltrådar spretade hit och dit. Diverse plastdelar hade blivit spröda (tål tydligen inte maskindiskmedel). Styrkortet byttes redan under garantitiden (tydligen konstruktionsfel eller programbugg). En växelventil för att styra vattnet till olika munstycken beroende på diskprogram hade krånglat och bytts, undrar om inte det var flera gånger till och med.

Just det där med spröda plastdelar verkar också vara typiskt för maskiner som på ett eller annat sätt är knutna till Electroluxkoncernen, i min mors Husqvarna (nu närmare 20 år gammal) har både bestickskorg och bottensil gått åt, i en Zanussi som nog var från mitten av 90-talet (exakt samma modell har också sålts skyltad som Electrolux) var det bara slamsor kvar av bottensilen, flera hjul för korgarna var trasiga och tryckströmbrytarna ville försvinna in i manöverpanelen när den slängdes ut.

Det är nog Bosch/Siemens som jag har bäst erfarenheter av, både hemma och i stugan har jag sådana maskiner som nu börjar närma sig 30-årsstrecket och sköter sig utmärkt. Och på flera håll i min närhet har det anskaffats nya eller lätt begagnade sådana diskmaskiner på senare år, utan undantag med bra driftresultat.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

QV_ (trådstartaren)

#21 » 11:30:52, 10-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

7 månader med handdisk krävdes innan problemet vart löst på Elgiganten.
En ny maskin.

Eftersom jag skrotat V40 så vart det bråttom med släpvagnskörningar på slutet. Har i och för sig krok på Amazonen men den står still just nu.
Eftersom jag har en uppfödning levande kattmat så krävs det lite specielt arrangemang för slangar.

Bild

Vid den förra Miele för 12 år sedan så åt de håll i avloppsslangen första natten!
Då fick vattnet denna skyddsslang och avloppsslangen vart lagad med vulkduk.
Eftersom det har fungerat praktiskt i 12 år så fick båda slangarna den modifieringen denna gång från dag 1.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.

3 personer gillar det här inlägget.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65

QV_ (trådstartaren)

#22 » 23:53:32, 11-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Den nya Miele en G5022SCU i den lägre Mieleprisklassen är den bästa vi har haft hittills.
Nu tar visserligen normalprogrammet (eco) 4 timmar! Men det är den första maskinen som tar bort beläggningen på tekoppen.
Frun provade även att ställa in skålen med Guacamole som normalt är svårdiskad med gott resultat.
Har man många maskiner att köra under en dag finns det även ett användbart program som tar 1,15
Så med den nya maskinen slipper jag diska ur tekopparna för hand varannan vecka.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65


Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se