Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

PK och Manlig hobby

2 inlägg • Sida 1 av 1
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

skogsgurra (trådstartaren)

#1 » 12:55:23, 14-03-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Trots reserestriktioner och allvarliga förmaningar att inte sticka näsan utomhus känns det inte alls betungande med isoleringen.

Men diverse Besserwissror (kvinlig form) börjar bekymra sig för att jag inte har någon "riktig" hobby.
Dom tycker att jag borde gå med i nån förening och samla frimärken eller binda flugor. Eller va fan som helst. Bara det är en "riktig" hobby.

Jag blir lite trött på det där tjatet. Jag lär mig mekanik, skaffar lite små maskiner, får tips på Maskinisten och pysslar med en massa annat. Trivs perfekt med det.

Men det är ju ingen "riktig" hobby! Invänder dom.

Så nu har jag dragit igång en PK och riktig hobby. Hoppas att det blir slut på tjatet nudå.

Vår stolta logga ser ut så här:

Bild

Gudaktig slängde jag in eftersom vi inte är helt ogudaktiga. Och det kan kanske leda till lite spons från kyrkan?

Alla är välkomna! Medlemsskap är gratis och stickern får kopieras i obegränsat antal. Den gör sig bra på vilken traktor, svarv eller gastub som helst. För att inte tala om en stor vepa runt silon eller efter lagårdsväggen.
När det finns olika teorier så brukar verkligheten vara vad som gäller.

13 personer gillar det här inlägget.
skogsgurra
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:31:11, 29-07-2019
Ort: Ställdalen mellan Örebro och Ludvika
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Dåligt utnyttjad Nissan NV400 2016 - slapp skattehöjning!
Köping BF1. Liten Sieg M1 som efter en del justeringar nu är betydligt bättre än sitt rykte.
Lite klen är den, med en svarvchuck på BF1 kan jag komma förbi det problemet. Tips?



johan.eriksson

#2 » 14:12:16, 14-03-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Där ansöker jag om permanent medlemskap.
Användarvisningsbild
johan.eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 08:47:20, 13-07-2008
Ort: Ingelstad
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: BM Buster 320


Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se