Kollat lite men inte hittat någon Svensk eller EU sida för den delen Men helt klart verkar din omvandling stämma rätt bra testade på någon konverterings site som fick det till 149.69 Kilo
Dock 26 Miles är ju just under 42km så där är väl ytterligare en hake förutom det jag sagt tidigare
Hittade en bild på Norsjö Partnern ifall någon undrar vad det är med
Mvh Alexander Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten
Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna
- Notera att det inte finns någon begränsning angående motorstyrka. En starkare motor ger generellt en kraftigare acceleration, men fordonen går ändå inte över hastighetsgränsen.
Med tanke på mer motorstyrka så hade jag då kunnat nöja mig med Max 20 km/h. om man hittar ett lämpligt fordon Såg dom hade denna som klarar vikten i varjefall men räckvidden är väl frågan med tung last https://www.blimo.se/promenadscootrar/blimo-x-1400
Mvh Alexander Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten
Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna
...3-hjulingen har betydande fördelar. - vändradie - potthålsproblemen - dam-ram har jag förstått är ett måste
28" anser jag är ett i minsta laget, men har inte hittat större hjul till cykel om man bortser från höghjulingarna (de har väl inte luftfyllda däck?)
Väder...då åker man inte cykel ju... så den faktorn blundar jag för. Så fort man måste ha väderskydd hamnar man på... bil...
Finns -inget- som säger att du -inte- kan montera: [Trädgårdsmaskiner] 12V elverk, bygga elverk, elverk Vill du ha 220V istället för 12V: [Allmänt] Honda elverk köpråd = ett sätt att lösa begränsade problem på; laddning av batterierna och el till "bekvämligetsvärme" (el-ställ som vi har på mc, el-handtag, el-sadel, osv) Visst, det -kan- vara så att Elmia inte släpper in ett fordon med "el värk" på, men det löser man lätt med lätt avtagbart motorpaket; så får de håller det i lobbyn åt en
Iof... du skulle nog... behöva en ram slikt Puch Dakota... snarare än en trampcykel... ekipaget kommer ju att lada på kring 300kg inkl förare...
Det finns ju en trehjulig mc som heter TUGGER fins i flera utföranden med flak som du kan ha extra batterier på bare att koppla om till när det andra är urladdat. Dessutom ingång från sidan inget att kliva över bra stol att sitta på.Googla runt lite så hittar du den
magloman skrev:Hur är det med servicelämnare på dessa olika fordon, samt tillgången(priser) på reservdelar?
Andrahandsvärde?
Bara sånt jag tänker på…
Helt klart kloka ord Och det är väl en av anledningarna till att jag försöker forska så pass mycket som går i detta för tittade mycket tidigare på de olika Elmopederna men efter att ha insett att ingen av dom har service här i norr och ett märke som visade på Hemsidan att de hade service på flera ställen i närheten även på finska sidan hittar man knappt verkstäderna eller så är det däck firmor tex För även om det går att lösa med andra så är det ju bra veta var man ska vända sig för reservdelar eller de gånger man behöver hjälp och när man läser på andra forum är kvalitet på maskinerna inte speciellt att hurra över
Andrahandsvärdet är väl beroende på hur mycket jag bygger om för att de ska passa mina behov och även sedan synas på vägbyggen Är nog inte detta år jag tänkt införskaffa ett fordon till utan vill lära mig så mycket som möjligt om detta så om ett tillfälle dyker upp ska jag kunna veta om jag ska satsa eller ej
Påtal om det Montro om någon skulle reagera på om jag skulle köra omkring med en Klistermoped
Men varför jag börjat titta på permobiler istället för elmopeder med var just det att du offrar 5Km/H 20 istället för 25 men får då obegränsad effekt istället för 1kw så hade ju så sett varit kul veta vad som går regga som sån
SvampenT15 skrev:Det finns ju en trehjulig mc som heter TUGGER fins i flera utföranden med flak som du kan ha extra batterier på bare att koppla om till när det andra är urladdat. Dessutom ingång från sidan inget att kliva över bra stol att sitta på.Googla runt lite så hittar du den
Tugger såg ju helt klart kul ut med
dc_lindberg skrev:...3-hjulingen har betydande fördelar. - vändradie - potthålsproblemen - dam-ram har jag förstått är ett måste
28" anser jag är ett i minsta laget, men har inte hittat större hjul till cykel om man bortser från höghjulingarna (de har väl inte luftfyllda däck?)
Väder...då åker man inte cykel ju... så den faktorn blundar jag för. Så fort man måste ha väderskydd hamnar man på... bil...
Finns -inget- som säger att du -inte- kan montera: [Trädgårdsmaskiner] 12V elverk, bygga elverk, elverk Vill du ha 220V istället för 12V: [Allmänt] Honda elverk köpråd = ett sätt att lösa begränsade problem på; laddning av batterierna och el till "bekvämligetsvärme" (el-ställ som vi har på mc, el-handtag, el-sadel, osv) Visst, det -kan- vara så att Elmia inte släpper in ett fordon med "el värk" på, men det löser man lätt med lätt avtagbart motorpaket; så får de håller det i lobbyn åt en
Iof... du skulle nog... behöva en ram slikt Puch Dakota... snarare än en trampcykel... ekipaget kommer ju att lada på kring 300kg inkl förare...
Helt klart bra sammanfattning DC Och du har nog räknat ut det redan men min vänstersidan har Hemiplegi (Lätt komma ihåg för en V8 fantast ) med spastisk hand framför allt
Och ja detdär med storleken på hjul verkar vara svårt hitta större en 24" tom på tre hjul Och helt klart är det så kyla går klä sig mot men jag kommer inte vara ute när det hällregnar.
Och precis är sådana funderingar jag med haft Speciellt de fordon med 24V system borde ju gå att göra hybrider och sedan 250 amph batterier tex istället för de 100 som är original borde med kunna förlänga räckvidden om det gått bygga om Om inte annat hade det ju fungerat ha det på en cykelkärra efter och sedan kunna ställa av hos någon bekant medans man gör ärenden där det är trångt Något jag konstaterat i varje fall är att även om jag siktar på att bli lättare vore det nog bra att ha ett fordon med lite extra Lastkapacitet för tex om jag åker förbi och hämtar ett paket eller köper matvaror eller har all kamera utrustning med blir det ju fort 10 / 20 KG extra.
Ja sedär har ju alltid gillat trikear frågan är väl detdär med hitta hur med är väl lite mer en 100 mil dit skulle jag gissa
Skands största mopedbil hade kommit in begagnad hos en handlare här i stan även om nu den var 40-reggad så fanns ju äntligen tillfälle att provsitta en https://skand.com/sv/produkt/gomoto-4-3/ Blev i varje fall lite roliga bilder
Benutrymme finns ju men var svårt få mina 48or mellan stols pelaren och urgröpningen för styrstången och dessutom i stolens bakre lägre för att få nog plats för pedaler troligtvis har inte testa så får jag ha armen raklång redan vid rak styrstång
Och då har vi inte nämnt takutrummet där de även monterat en innerbelysning Bakåtsikten kan man ju glömma med när man vill ha bra runtomsikt
Jag är glad att jag gått på djupet med detta för denna variant var väl ett alternativ i första början men köpa något för 90 000 som jag aldrig varit nöjd med
Mvh Alexander Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten
Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna
Och på Cykel spåret har jag hittat denna holländska tillverkare med där det gick att välja mycket https://www.vanraam.com/en-gb/our-bikes ... for-adults Easy Rider tex fanns även med tillval förstärkt ram för personer upp till 180KG En video på dessa med
Annars fortsätter forskandet i varje fall men som sagt är ju på längre sikt jag funderar med Så är ju intressant se vad som händer
Mvh Alexander Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten
Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna
Tackar för det tipset. Den såg helt klart kul och intressant ut . Den begagnade var då helt klart ett bra pris problemet är väl med när det är i Norge hur mycket som hade behövts för att typa om en sådan etc Har annars inte blivit att titta så mycket mer aktivt just nu men helt klart kul att få tips
Mvh Alexander Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten
Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna
De er EU-type, i alle fall 45 og 60 kmh-typene. Vi følger i utgangspunktet EU-regler for slike. Du kan jo kontakte dem og fortelle hva du er ute etter. Mitt inntrykk er at de har mange muligheter til spesialbygge, også av brukte. Det er en del av deres konsept at det de selger skal være sirkulært. De har satt opp en egen produksjonslinje for å håndtere nyere bruke som byttes inn av de store kundene. Det står litt å lese på hjemmesiden deres.
Måste det vara elektriskt? Annars var en Traktorregistrerad fyrhjuling min första tanke.
Men sen så finns det någon variant/märke av side by side ATV, typ Polaris Rangern ovan i elektriskt utförande, kanske till och med är just den Polarisen? Även dessa borde gå få traktorreggade.
Nackdelen med dessa torde vara prislappen, men räckvidden hörs vara några mil i alla fall.
Ser just att jag svarade efter att bara ha läst första sidan Men jag tror mitt svar får stå kvar oförändrat ändå
HeHe ja helt klart finns det många olika funderingar Och ja nog hade väl en ATV eller side By side varit det optimala för mig om det gått att få på något sett ( Skulle inte förvåna om det bara blir ännu svårare få sådana körkort i framtiden ) Men då jag vill tordas kunna stå var jag vill och filma även närmare större vägar mm så hade det varit bra att ha så lite som möjligt för folk att anmärka på , Därav mina funderingar
Mvh Alexander Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten
Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna