Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Vad man har i sina arbetsbyxor/kläder...

21 inlägg • Sida 2 av 2
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

wol

#16 » 23:18:33, 11-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har väl ungefär samma uppsättning som flera tidigare har nämt tumstock lite tänger skiftnyckel några blocknycklar skruvmejslar insexnycklar kniv skjutmått telefonen läsglasögon tändare bläckpenna ficklampa skruv brickor mm.
Jag har under många år undrat vad man skall ha i den lilla yttre benfickan på vänster sida mobiltelefon kanske men den får inte plats i den så den bor i den lnre fickan som är lite större men nu har jag kommit upp lite i ålder så att läsglasögon behövs och av en händelse så passar dom perfekt i den lilla fickan som alltid varit tom. Jag brukar göra en liten rensning vid varje tvätt men det tar inte så lång tid innan dom hittar tillbaks igen.
Användarvisningsbild
wol
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:46:32, 26-02-2012
Ort: Marks kommun
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: -
MF 699 -85.
MF 135 -75.
MF 35x -65.



Mattias Petterson

#17 » 09:21:45, 12-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hur länge överlever ett par glasögon i en benficka?
Det finns två sorters människor:
De som gillar hårdrock... Och de som inte lärt sig gilla hårdrock ännu...

2 personer gillar det här inlägget.
Mattias Petterson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:14:17, 30-06-2009
Ort: Ekerö
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Örn skolsvarv
Blomqvist bs 600
Fräs okänd
Reime verktygsslip
Och andra bra och ha prylar

magnusk750

#18 » 14:27:09, 12-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mobil, nycklar, plånbok, kanske tumstock, kniv eller skjutmått. Rätt noga med att tömma fickorna varje kväll för att inte gå omkring med en massa skrufs. Verktygsbälte eller verktygslåda om jag håller på med något konkret jobb som kräver verktyg mer än typ 5 m från verktygstavla/vagn.
Användarvisningsbild
magnusk750
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:16:05, 22-05-2012
Ort: Kose, Estland o Stockolm, Sverige
Maskintyp: Ej angivet

wol

#19 » 18:51:25, 12-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mattias Petterson skrev:Hur länge överlever ett par glasögon i en benficka?

Dom klarar sig förvånansvärt bra jag har förbrukat två par på tre år och par nummer två klarar sig nog ett par månader till då blir det nästan två år per par. Jag kör med billiga typ tre par för en hundring utan fodral lite repor och skavanker kan jag leva med. Men jag skulle alldrig ta några dyrbara läsglasögon utan fodral i mina arbetsbyxor.
Användarvisningsbild
wol
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:46:32, 26-02-2012
Ort: Marks kommun
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: -
MF 699 -85.
MF 135 -75.
MF 35x -65.

Scania bonden

#20 » 22:47:15, 12-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Glömde några grejjer kom jag på i kväll när Fristads åkte in i tvättmaskinen efter att varit ihop m mej hos Korna i helgen. Blir sånt rysligt gnäll i boden i morrn annars.
Pipa, tändstickor och Hamiltons Blandning.
Axel W
Scania bonden
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:40:10, 03-01-2016
Ort: Mellan Karlskrona o Kalmar
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 35, 165, 360, 5455,6290 Tröska MF 26 ( Sampo 2065)

bm1113

#21 » 23:16:59, 12-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

HeHe ja då jag går mest med Jeans så har jag inte mycket i dom nu utan bara telefon och putsduk i kameran ;)
Är annat i vinter reflexjackan liten Ficklampa , två par Höger handskar av olika tjocklek och en raggsocka att dra över vänster hand och arm (den är ju mer eller mindre förlamad så ;) ) innan jag tar på jackan sen någon toppeluva ifall att jag märker att det var för kallt för keps tex och en Buff tror jag de heter toppeluva med öppet upptill som går att dra ned som halsduk sen ett extra kamerabatteri och ett extra minneskort ifall jag inte har min mini fd kameraväska på mig där jag har allt annat bra och ha Och även ett ihoprullat bagagespännband som jag upptäckte var bra att köpa med sig efter att bältesspännet gav upp på en OK mack :lmao: så kan vara bra till allt möjligt sånna :thummar: Har även haft en Varningspuck i en jackficka men den ville ha nya batterier oftare en jag använde den :cool:
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare


Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se