Fick i dag ett intressant samtal på telefon.
En kvinna sa sig att ringa från Telia och sa att televikoren skulle ändras. Ok tänkte jag jag har både telefon och mobilt bredband hos Telia. Hon fortsatte. Vilkoren för mina abonnemang skulle prisjusteras och då jag har ett jordbruksföretag så skulle jag få sänkt den sammanlagda avgiften med runt 150kr.
Mina varningsklockor började att ringa. Har ju aldrig varit med om att avgiften sänks och att jag skulle få fri surf på alla abonnemang ,Vi pratade om att jag nyss gått i från tre på det mobila bredbandet och gått över till Telia för att det var bättre mottagning där.
Jag skulle bara signera ett sms som hon skulle skicka.
Sa att jag vill ha det på mejl, ok det skulle gå bra. Men hon ville inte släppa mig i telefonen förrän jag fått mejlet. Fick då gå in och starta datorn och ta fram mejlet
Det kom från Tillmobil i Norden AB genom Scrive.
Jag öppnade ett dokument som följde med, men det behövdes inte sa hon, bara säg ja eller nej i telefon.
Tur är ju att det var jag som har ett kontrollbehov när det gäller allt som skall läsas i genom
När jag öppnade så var det ett abonnemang från TRE som jag skulle ta i stället för Telia.
Vad jag sa till henne kan vi lämna därhän.
Ringde Telia för att upplysa dom om att det förekommer telesamtal från nämmnda företag som utger sig för att vara Telia.
Han jag talade med blev högintresserad av vad jag sa och under samtalets gång så googlade han på detta företaget och kom fram till att det hade blivit anmält ett flertal gånger för bluff.
Jag är ju i den åldern att div olika bluffsamtal kan komma och tänkte att det kanke finns någon här som också blivit uppringd från "Tillmobil i Norden AB genom Scrive"