Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningStöld/vandalism/bedrägeri

Dieselstöld

2 inlägg • Sida 1 av 1
Stulna maskiner, vandalism, bedrägerier, skriv och berätta

Osaka (trådstartaren)

#1 » 20:14:31, 17-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Brukar mest lalla runt och endast med guds försyn klara mig från stölder. Nu har det dock skett.
Parkerade skördetröskan 70 meter från större väg, tömde verktygslådan själv och ägnade inte en tanke på bränsletanken. Dagen efter blev det stopp mitt i åkern. Uppskattar att jag körde totalt tre timmar på de 250 liter som var i tanken, troligen försvann mer än 200 liter alltså. Inga spår, silen och locket snyggt på, inget söl och ingen uppseendeväckande packning i stubben. Men ingen läcka någonstans och när jag sedan halvfyllde tanken körde jag tjugo timmar på det.
Rimligen har jag blivit bestulen, som så många andra. Vad gör man, polisanmäler man? Vad brukar självrisken vara på en vanlig försäkring?
Användarvisningsbild
Osaka
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:33:43, 19-05-2007
Ort: södra dalarna
Sverige
Maskintyp: Traktor



dea

#2 » 20:33:33, 17-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Anmäl iallafall! Har det inte blivit anmält så har det inte hänt :ohnej: och händer det mycket grejor så kanske polisen får mer resurser. Men antar att det inte är lönt att blanda in försäkring, men du kan ju skriva vad dom säger, vet att en granne blev av med 2 motorsågar och han kollade sin själv självrisk som låg på 15000:-
dea
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:15:24, 09-09-2004
Ort: Njura, NordÖstra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH 685
JD 6910
JD 6310
Fendt 815
BM 641


Återgå till Stöld/vandalism/bedrägeri

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se