Har själv haft en del besvärliga kunder genom åren, det jag har gjort när allt annat är hopplöst, det är att gå på hans arbetsgivare, kunder, framför allt hans ev. leverantör om han har någon, det brukar svida ordentligt, hans arbetsgivare/uppdragsgivare kan du ringa ett antal gånger så han ledsnar och säger åt honom.
Arbetsgivaren kommer att bli mycket irriterad på dig, bry dig inte om detta , då vet du att det tar och jag lovar att det blir resultat
han vill ju inte stå i Blocket att han har en sådan anställd
Att hålla på och tjata på honom är nog meningslöst för han har ju inga pengar, det du kan hoppas på är att får tillbaks maskinen
Får du
kontakt med honom så var snäll och ödmjuk, bjud på så mycket du kan, bara du får tillbaks maskinen
Det här har jag gjort även med hantverkare som inte har skött sig, det har fungerat mycket bra när leverantörerna till honom börjar gnälla att någon ringer hela tiden och tjatar (fortsätter ni att leverera varor till honom så kommer jag att meddela era övriga kunder om detta, i telefon kan man säga mycket)
Jag hade en dispyt med en omöjlig svensk hantverkare, jag tog kontakt med hans glaspartileverantör i Tyskland, Oj vad fint det löste sig till slut
så jag vet att det fungerar