Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningStöld/vandalism/bedrägeri

Bedrägeri svarv

19 inlägg • Sida 2 av 2
Stulna maskiner, vandalism, bedrägerier, skriv och berätta

Michael Meier

#16 » 12:15:23, 25-01-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ingen är förtjänt av att idiotförklara, var fick du det ifrån?
det är enkelt att beskriva lite hur det går till när en person blir snuvad på en hög med pengar på detta vis, meningen är ju att förtydliga, att göra det lite mera personligt än att enbart skriva en rad bokstäver i ett inlägg.

med antalet inlägg som Kingoking har gjort här på maskinisten får man inte någon helhetsuppfattning om hur en sådan transaktion förflyter, kan man inte få vara lite dämpad i sin tilltro till andras ord innan ens en diskussion har inletts? var tveksam till ditt första inlägg också innan du kom med mera kött på benen.
/Michael M

1 person gillar det här inlägget.
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige



kingoking

#17 » 13:19:23, 25-01-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag ringde på annonsen och prata med gubben. Bred norrländsk dialekt trovärdig och gubben kunnig om svarv och svarvning. Gick helt enkelt på magkänsla..... Fick konto uppgifter,Namn Bj**n Ols**n i en by runt Strömsund. och ett personnummer 1948-**-**. För över pengar och boka frakt med schenker då gubben hade truck att lasta med. Sen inge mer kontakt med gubben å ej heller schenker som skulle plocka upp den nästa dag. Hos polisen så hitta dom ett till nummer till Bj**n då svara en Gubbe med Stockholms slang å vet inget om nå svarv förutom att ett frakt bolag skulle hämta nå tungt skit i går sa han. Samma gubbe som gör sig till eller ej?? Ja jag vet att det är dumt att förskottsbetala men men gjort är gjort och jag är grymt sugen att få kontakt med gubb j***ln!
kingoking
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 07:53:34, 12-08-2013
Ort: Mora
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo BM L70C , Neuson 3503, Scania 114 Lastväxlare

kingoking

#18 » 13:21:41, 25-01-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jengapro köpte du också svarven? å hur fick du tillbaka pengarna?
kingoking
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 07:53:34, 12-08-2013
Ort: Mora
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo BM L70C , Neuson 3503, Scania 114 Lastväxlare

JengaPRO (trådstartaren)

#19 » 16:22:35, 25-01-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det gjorde jag. Jag anade oråd snabbt och kontaktade polisen, blocket och banken ganska snabbt.
Det var faktiskt banken som jag har att tacka att jag fick pengarna tillbakaförda.

Som sagt magkänsla och suget lurade mig inte de fakta han gav om han påstod sig vara.
JengaPRO
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:53:27, 04-08-2012
Ort: Linköping
Maskintyp: Traktor
Maskin: Sajo UF 52 STR
Somantec 1330
EVO Picotig plus
Migatronic 355


Återgå till Stöld/vandalism/bedrägeri

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se