Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningStöld/vandalism/bedrägeri

Övervakningskamera vilken ska man ha?

48 inlägg • Sida 4 av 4
Stulna maskiner, vandalism, bedrägerier, skriv och berätta

Draco

#46 » 22:13:21, 19-01-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu när det varit snö i omgångar under dec så har det varit bilar hemma på gårdsplanen och vänt när man inte e hemma.
Jag bor rätt så off, först är det 5km grusväg "vägförening" sedan har jag 150m egen väg.
Huset och övriga byggnader syns inte från vägföreningens väg, det är mycket skog i vägen.
Jag blev lite skraj om det är någon som är och rekar?
Inte roligt om något skulle hända och värst av allt är ju att barnen 12 och 8 år kommer hem först och är själva 1 timme innan jag kommer från jobbet.
Köpte en åtelkamera från hylte jakt och den fungerade väll sådär till vad jag tänkt att ha den till, att fota bilar som kör in på gårdsplanen.
Bild
Ibland tar den kort ibland inte, ringde och pratade med hylte om detta och dom sa att den har svårt att detektera bilar :sad:
Men det har fastnat en del i alla fall, några olika budbilar? ingen här som beställt något och efter att pratat med närmsta grannarna Som ligger 200m till 600m bort så är det ingen av dom som väntat på något som skulle vara beställt.
Ringde till två olika budfirmor och undrade vad dom gör hemma utan att jag beställt något, men dom lämnar inte ut några uppgifter om något utan polisanmälan.
Men inget har ju hänt "mer än att jag undrar varför" så jag kan ju inte polisanmäla heller.
Har suttit på nätet och letat efter olika lösningar på kamera övervakning då hittade jag denna tråden :thumme:
Här fick jag lite tips som hikvision, sökte på nätet och youtube och hittade lite olika test mellan olika kamera system och jag fastnade då för Reolink.
Efter mycket tittande på youtube om reolink så beställde jag detta paketet med fyra kemeror och en nvr.
Bild
En liten video om kamera systemet jag köpt https://www.youtube.com/watch?v=UxThml05YNY&t=258s
Har ännu inte fått upp kamerorna där dom skall vara men jag var bara tvungen att koppla ihop sakerna och provköra inne.
Det var relativt lätt att komma igång och få det att fungera, det fanns många filmer om hur man kommer igång på youtube :thummar:
så hittills är jag nöjd.
Åter kommer när det är monterat och i drift.

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Draco
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:38, 05-09-2015
Ort: Stenungsund
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: volvo 2005
Hanix 75b
Bigab 15-19
baklastare 218
Moelven 693



kimmen

#47 » 23:00:53, 19-01-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du måste komma mycket nära, och den måste ha tid för att ta en bild innan objektet är borta, dom kan vara riktigt slöa, passar bäst på en åtelplats, inget för övervakning
"Ett väl definierat problem är ett till hälften löst problem."
kimmen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:04:10, 18-01-2008
Ort: Stockholm N

jonas_81

#48 » 10:34:01, 20-01-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Intressant tråd...
Sökte tidigare också till sommarhuset någon övervakning som inte kräver stabil Internet uppkoppling och sen snubbla jag över TP-Link Tapo serien nu har jag två C310 kameror och kollar efter erbjudande att köpa en eller två till

2 personer gillar det här inlägget.
jonas_81
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:22:32, 07-01-2019
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 5511 -70


Återgå till Stöld/vandalism/bedrägeri

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se