Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningarShop

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

Ha en bra dag!

ForumindexTransportforumTransport/Samåkning

Nån som har plats för fyra pall i Göteborgstrakten?

3 inlägg • Sida 1 av 1
Här kan du söka eller erbjuda transport- och samåkningsmöjligheter.
Kategoriregler
I detta forum kan man endast fråga om/erbjuda transport/samåkning.
Du bör ej svara på inlägg i detta forum.
Kontakta personer med intressanta erbjudanden/förfrågningar via PM eller via epost.
Trådar i detta forum raderas automatiskt efter ett år!

skogsgurra (trådstartaren)

#1 » 17:19:44, 23-05-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu har jag ställt till det för mig.

Jag blir med rätt stor sannolikhet ägare av några pallar med braåhasaker som måste flyttas från auktionsfirmans lokaler om en eller ett par veckor.

Och nu har jag råkat ut för nåt skit som gör att jag troligen inte kommer att orka hämta ut grejerna. Det känns som det kan bli rätt så långvarigt så jag undrar om det finns någon Maskinist i Göteborgstrakten med plats för ca 4 pallar med skrot. Huvudsaken är att de hämtas ut och att de kan få ligga nånstans tills jag orkar köra ner och hämta dem.

Det optimala vore förstås om det går att ordna vidaretransport norröver. Men det är inget jag vågar hoppas på. Lagra under tak eller presenning duger gott.

Finns det någon som känner igen sig och har möjligheter? På ena eller andra sättet?
När det finns olika teorier så brukar verkligheten vara vad som gäller.
skogsgurra
Fler än 500 inlägg

Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Dåligt utnyttjad Nissan NV400 2016 - slapp skattehöjning!
Köping BF1. Liten Sieg M1 som efter en del justeringar nu är betydligt bättre än sitt rykte.
Lite klen är den, med en svarvchuck på BF1 kan jag komma förbi det problemet. Tips?

nixs

#2 » 17:34:17, 23-05-2020

Tunga prylar?
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!

Dubito, ergo cogito, ergo sum
nixs
Fler än 500 inlägg

skogsgurra (trådstartaren)

#3 » 07:07:21, 11-06-2020

Oj då! Fick några PM om hjälp. Och så glömde jag stänga tråden.
Hade "tur" och lyckades reducera till två pallar. Och det var lite pyssligt att pussla ihop det så det stämde med alla inblandade så vi körde ner och hämtade själva. Lämnade pallarna på plats och lade allt på golvet i bilen och nu är allt på plats.

En delningsdocka var nog lite för stor för mig. Hade räknat med fem tum men den här var på 7,5" Om den är intressant för någon så byter jag gärna ner mig :)

Bild
När det finns olika teorier så brukar verkligheten vara vad som gäller.

8 personer gillar det här inlägget.
skogsgurra
Fler än 500 inlägg

Sverige
Maskin: Dåligt utnyttjad Nissan NV400 2016 - slapp skattehöjning!
Köping BF1. Liten Sieg M1 som efter en del justeringar nu är betydligt bättre än sitt rykte.
Lite klen är den, med en svarvchuck på BF1 kan jag komma förbi det problemet. Tips?

Återgå till Transport/Samåkning