Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseBild-serier och filmsnuttarFoto-, film- och kamerateknik

Kameran visar inte bild på sin skärm

3 inlägg • Sida 1 av 1
Snacka foto-, film- och kamerateknik här

braha (trådstartaren)

#1 » 07:56:16, 22-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har en Nikon Coolpix S2700 (SD-kort 2GB) som delvis inte visar bild på skärmen. (Lös kamera, inte ansluten till dator)
När jag ska titta på bilder som tagits, bläddrar jag bakåt. Ofta visas dom eftersom, men vissa av dom ger bara resultatet ljus skärm med text "Filen innehåller inga bilddata".
Om jag ansluter med sladd till dator, syns alla bilder.
Varför visar inte kameran alla bilder?
braha
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:27:43, 25-07-2011
Ort: Sthlm N
Sverige



tortap

#2 » 08:07:33, 22-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Undrar om minneskortet är korrupt på nåt sätt. Jag skulle prova formatera det sen prova ta lite nya bilder och testa om det beter sig likadant. Kanske byta kort helt.
tortap
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:17:31, 08-04-2016
Ort: Norrland
Maskin: Volvo BM 4300, MF 30, Maho MH300C

torbjorn_forsman

#3 » 09:07:10, 22-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om minneskortet är av "NoName" -märke eller mycket gammalt är det nog lämpligt att byta det helt och hållet.

Ett tecken på att det är något problem med filsystemet på kortet, som skulle kunna lösa sig med en formatering är om du provar att ta ur det ur kameran och sätta det i minneskortläsaren i en dator med Win 7 eller senare, och datorn smäller upp en dialogruta om att det är problem med enheten och den bör sökas igenom. I så fall bör du, om möjligt, kopiera alla bilder från kortet innan du låter Windows göra den där genomsökningen och "reparationen".
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514


Återgå till Foto-, film- och kamerateknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se


cron