Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackDatorer/telefoner, hård- och mjukvara

Farmer Simulator

125 inlägg • Sida 8 av 9
Snacka datorer och telefoner i detta forum.

Aqualize

#106 » 23:09:47, 10-10-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

FS2013 inköpt och kör med MoreRealistic modden vilket gör det mycket trevligt.
Användarvisningsbild
Aqualize
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:05, 08-07-2009
Ort: Gusselby & Märsta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Bolinder Munktell Victor.
Massey Ferguson 175 multipower.
Valmet 6300 2wd.



Narstrand

#107 » 21:21:20, 11-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bjuder på några bilder på Version 2015 såhär strax före släpp av version 2017 som kommer om 2 veckor.

Bild

Bild

Bild

Bild
Narstrand
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 16:35:41, 11-10-2016
Ort: Mullsjö, Sandhem
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

bm1113

#108 » 22:00:14, 11-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja kan ju bjuda på en bild hur det kan se ut när det är full packat 16 spelare på en server i FS15 med :)
Bild
Bild
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

bm1113

#109 » 20:01:01, 14-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Får väl lägga in några bilder från Farming Simulator 17 såhär veckan innan 19 kommer med ;)
först en bild hur det kan seut från början utan mods ;)
Bild
Bild

sen lite smakprov med mods ;)
Finns Ponsse skogsmaskiner orginal i spelet men inte snö ;)
Bild
Bild
Bild
Bild

Går inte gräva överallt men de som byggt kartorna har lyckats bra ändå ;)
Bild
Bild
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

bm1113

#110 » 20:01:40, 14-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Och nu lite mer en 10år sedan denna tråd startade så är Farmingsimulator 19 på väg att släppas kommande Tisdag den 20e :)
Här kan ni se lite live streamar från Tillverkaren fram till dess med :)
https://www.youtube.com/user/GiantsSoftware/videos
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

bm1113

#111 » 03:53:10, 07-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fortsätter väl tråden nu när den är tio och ett halft år gammal med att lägga in lite FS19 bilder Farming simulator har ju kommit på mobiler med sen några år tillbaka men kör det själv bara på PC
Börjar som tidigare med original så ser man en uppfattning :)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Och så Lite blandat med bilder från Moddade tiden :)
Många av Original modden har fått extra belysning för våran del bland annat ;)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Som synes har ju mycket blivit på Entreprenad sidan för vår del med men även för min del lite Veteran ;)
Bild
Bild
Bild

Och så lite snöröjning avslutar vi denna gång med ;)
Bild
Bild

Tipsar även om denna Youtube kanal där det går att följa en Norsk moddare som moddar ihop med en svensk olika intressanta saker till farmingsimulator,Bland annat så har de på gång både en Huddig och en Bröyt :)vet inte hur långt bort de är dock
https://www.youtube.com/user/kmanliketoplays
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

Aqualize

#112 » 03:34:46, 08-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag körde FS17 som jag kanske skrivit tidigare om och följde en del daggerwin på youtube då. Fick ingen lust att köpa FS19. Får väl se vad de gör härnäst men vad jag egentligen vill ha brukar de inte bygga.

Gällande mobilspelen.
Köpte FS 14 till Android för flera år sedan. De mobilspelen som kommit har väl fortsatt i samma stil. De är mer förenklade varianter. Redskapen kopplas på automatiskt bara man kör nära dem och man kan inte gå runt till fots.
Lite halvspeciellt var Farmings Simulator For Nintendo Switch (ni vet spelkonsolen som dels kan köras dockad till en TV eller tas med handhållen). Det byggde på FS17 (kom väl något år efter, dvs. under 2017 när Switch kom). Till skillnad från de andra spelkonsolerna kom det inget modstöd alls. De andra får ju en del moddar i modhub efter Giants godkänt dem (de måste väl hålla kolla på sitt innehåll gentemot Sony och Microsoft). Vill man ha fulla upplevelsen med allting (ogranskade moddar, banor) så är det dator som gäller.

I december kom FS 20 vilket är senaste mobilupplagan. Här gjorde de om en del så Nintendo Switch fått detta "enklare" spel (kom inget FS19 till konsolen). Jag har precis beställt en Switch Lite som är endast handhållen konsol för jag vill ha lite enklare tidsfördriv på pendling osv. och köpte även FS20.
Användarvisningsbild
Aqualize
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:05, 08-07-2009
Ort: Gusselby & Märsta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Bolinder Munktell Victor.
Massey Ferguson 175 multipower.
Valmet 6300 2wd.

bm1113

#113 » 14:29:44, 08-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Trevligt att få lite updatering på Mobil och spelkonsoll sidan med för visst är det som du säger även om Jag har X-box själv så föredrar jag FS på dator då det går att få alla mods då och även alla spakar mm som man vill ha :thummar: Många i gruppen jag spelar med kör idag med Ratt och pedaler + dubbla styrspakar så det liknar skotare eller hjulgrävare :) själv har jag ratt och pedaler + en styrspak till lastare mm sen spelkontroll till krankörning
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

Aqualize

#114 » 02:14:31, 09-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Torde varit någon annan farming simulator-tråd jag skrivit i förut tror jag. Jag har ett avstanna projekt att göra min egen spelkontroll. Har väl delarna men sen tog det stopp. En bra vridpott som kan gå några varv ska vara direktkopplad till rattstången (ratt från en åkgräsklippare visserligen). Men ingen fjädring med return to center osv utan som i riktiga maskiner :-)
Sedan har vi armstödet som jag börjat på i någon form av spånskiva. Det enda kravet var att man skulle kunna vila armen så det är inte som i riktiga maskin utseendemässigt. Eftersom spelet inte (generellt?) hanterar knappar som har två fasta lägen utan tryckknappar så beställde jag sådana som är gjorda för arkadspel - torde hålla länge. Samt små joystickar (JH-D400X-R4). Allt kopplas till Arduino Mega som flashas om så det agerar spelkontroll via USB:n. Har testat den biten med en gamepad shield, fick igång det i FS17.
Allt för att jag inte ville köpa Saitek/Logitechs spelkontroller :-)

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Aqualize
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:05, 08-07-2009
Ort: Gusselby & Märsta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Bolinder Munktell Victor.
Massey Ferguson 175 multipower.
Valmet 6300 2wd.

bm1113

#115 » 15:45:54, 09-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

OK ja det är möjligt vet på andra ställen har jag sett folk som ochså byggt kontroller till FS med Arduino och liknande bland annat skördarspakar mm :thummar:
Hade själv varit nyfiken om det gått att byta handtaget på en Joystick till ett Svab grepp med rullar :thummar:
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

bauskobar

#116 » 11:46:41, 26-03-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

någon som har kvar åkerman h7 grävarn från farming 2009? jag vill ha den
bauskobar
1 inlägg
 
Blev medlem: 20:30:14, 17-09-2019
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo BM 800

bm1113

#117 » 14:20:06, 10-04-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tyvärr var det före min tid i Farming i varje fall annars hade jag nog haft den

Men Ville bara visa de har släppt en liten förandsvisning på Huddigen nu :)
https://www.youtube.com/watch?v=ITwSsIQSeCs
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

bm1113

#118 » 15:18:46, 17-05-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan ju slänga in lite nya bilder här ;)
Bild
Bild
Bild
Även ETT ekipaget har kommit till Farming ;)
Bild
Bild
Bild

Bild
Bild

Och så lägger jag länk till denna tråd här med Huddig 1260E till Farming simulator 19
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

Aqualize

#119 » 00:00:46, 02-11-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

I januari fick jag hem en Nintendo Switch Lite, har inte blivit mycket spelande vid datorn så tänkte jag skulle kunna ha det här på pendling osv. (kunde använda ett tag, sen kom Covid-19).
Skaffade också Farming Simulator 20, tänkte att eftersom jag kommer köra mobilt kommer det ju passa lite bättre, som är det som de släpper till Android och iOS. Men JÖSSES vad dåliga de är GIANTS. FS20 till mobil verkar kosta 69 kr sen om man inte vill slita hårt så kan man fylla på med pengar via köp i appen för att få mer pengar in-game. Fine, det är en affärsidé och okej med. Men för Switch som spelet kostar runt 500 som andra Switchspel, så är det exakt samma sak - det är gjort så du ska tröttna och endera inte spela (de fick ju dina 69 kr redan) eller köpa pengar i spelet. Men på switch finns inte köp i spel så man blir lämnad helt åt att gneta på eftersom de inte förändrat något i svårighetsgraden (dvs. hur mycket pengar man tjänar osv). Känns som ett hån. 12 timmar på saven och jag har köpt en till traktor (Valtra A4-serien, tror det är A114) och en liten (gammal) tröska till och något gärde till, lite bättre redskap. Sen tröttnar man. Så GIANTS fräckis ger sur eftersmak på FS-spelande och ingen patch som rätar upp sakerna verkar ha kommit, testade för några dagar sedan. Sen finns det ju andra tillkortakommanden som också är gemensamt med mobilvarianterna att man bara kan ha 4 inhyrda hjälpare åt gången, nästan så jag är uppe i det redan nu. Att kunna ha de riktigt stora gärdena verkar inte gå att praktiskt bruka.

Med Switch Lite är jag däremot nöjd, ville inte skaffa någon dyr mobil (min klarar inte ens FS 20) utan ha en dedikerad enhet som bra funkar för spelen (nja inte FS 20) då utvecklarna vet vilken hårdvara det spelas på. Har köpt till en plastgrej man sätter in det för att få lite bättre ergonomi och gummihätter ovan på joystickarna.
Kan bli så att jag i värsta fall går och köper den gamla versionen (FS Switch Edition) som FS17 om jag blir för sugen, men har ju det på datorn och borde bygga klart den där kontrollen enligt tidigare inlägg...

Edit: Hittade en sida som nu ska notifiera mig när det blir rabatt på FS Switch edition :-) Det visar prishistorik och det verkar vara med några månaders mellanrum.

Edit 2020-11-17: Fick notis om att FS Switch edition var nedsatt från 299 till 79 kr (gäller två veckor). Så det blev ett köp :-)
Senast redigerad av Aqualize 13:28:35, 17-11-2020, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Aqualize
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:05, 08-07-2009
Ort: Gusselby & Märsta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Bolinder Munktell Victor.
Massey Ferguson 175 multipower.
Valmet 6300 2wd.

bm1113

#120 » 00:18:27, 02-11-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja helt klart intressant att höra hur det går i mobilvärden med. Verkar dock som att det är PC som är bäst ännu kör själv ju själv på det och där är du ju nästan helt fri att modifiera mm
på X-Box och Playstation går det väl rätt bra dock så är du ju begränsad till både kontrollen och sen att spelen verkar bara gå i 30FPS. på PC är de låsta till 60 men rätt enkelt vid behov spärra upp
Och så kan du bara ladda ned mods som går via de officiella vägen medans det finns massvis med grejer på PC som vårat gäng vi gör alltid svensk belysning på fordonen etc så att du slipper spola förbi natten :thummar:

Men helt klart förstår jag din poäng att ha ett enkelt spel på fickan :thummar: är svårt att bära med sig en rejäl dator :thummar:
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare


Återgå till Datorer/telefoner, hård- och mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se