Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackDatorer/telefoner, hård- och mjukvara

Waze navigator till mobilen

18 inlägg • Sida 2 av 2
Snacka datorer och telefoner i detta forum.

Toost

#16 » 19:23:41, 07-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

fast kommentarerna angående ljusstyrkan i waze gäller ju egentligen en svaghet i din padda och inte waze, eller hur ?
(det lär vara mycket få surfplattor som klarar att hantera ljuset utomhus, jag funderade på att skaffa en surfplatta för båtnavigation men fler än en har sagt att det funkar dåligt med ljuset.)
Jag använder Waze på min "smartphone" , den är rätt bra på att justera ljusstyrkan beroende på omgivningens ljus. - Har inte sett det problemet.
Toost
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:48:51, 07-12-2015
Ort: Stockholm Norr
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



QV_

#17 » 21:06:42, 07-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Absolut, det kan mycket väl vara min padda (vilket jag också har påpekat)
Men jag har mera bekymmer med ljuset på natten än på dagen.
Nu har jag inte kört med paddan en sommardag vilket det tenderar att vara med båt. Jag vet att mobiltelefonen fungerar dåligt i solsken så jag har väll ingen större förhoppning om paddan. Det är bara att hoppas att den sitter tillräckligt i skuggan under instrumentpanelen.

Men en padda med Oled kanske är bättre på att bli mörk på natten. För det är mitt största bekymmer med plattans ljus, det är för ljust på natten.
Det finns fördelar med Waze så det är inte värdelöst, men min synpunkt är att den GPS jag har är i 90% av fallen bättre. Men de 10% som är kvar klarar Waze av med bravur. Kör man mycket i storstad så är inte förhållandet 90/10 utan det kan mycket väl vara 25/75 om man vet vart man skall åka och bara vill undvika trafik.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65

QV_

#18 » 22:56:52, 14-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ytterligare dryga 100mil med waze.

I Malmö klarar den av att navigera mig från Centrum till Jägersro i "morgonrusningen" utan att man fastnar i köer. Den är riktigt bra i storstäder för en som inte hittar och vet smitvägarna.

På väg till Göteborg så vart jag vallad över diverse småvägar eftersom E6 var avstängd för bärgning. Jag kom före alla från motorvägen även om jag låg några mil bakom dom när motorvägen stängdes av.

När det är stökigt i trafiken så är Waze riktigt bra!
Angående svärtan i skärmen på natten så kan det vara min lågpris padda. För min kompis säger att hans är "svart" men jag har inte sett hans på natten. Sedan kör han med en "mobil" men jag har en 7"are så min producerar mer ljusyta... Nu i gbg
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.

1 person gillar det här inlägget.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65


Återgå till Datorer/telefoner, hård- och mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se