Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackDatorer/telefoner, hård- och mjukvara

BT hörsnäcka

20 inlägg • Sida 2 av 2
Snacka datorer och telefoner i detta forum.

Ulf

#16 » 13:43:15, 03-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lite sent...
Jabra Steel kör jag med. Suverän räckvidd, både på gott och ont.
Stressig morgon, schasar på Lilla M till bilen. I och iväg! när första backen är avklarad hörs, -Mobile disconnected!
Telefon-dj-v-ln ligger kvar hemma... . Det som inte sitter fast finns inte och kan även sätta sig i benen på ett eller annat sätt!

Jag har fått göra en hårdvaruåterställning en gång. Den blev lite fattig på talande av/på och information. Ett anonymt blipp säger inte så mycket!
Fråga mig inte hur, men jag lyckades återställa utan manual...
Kommer du med problem, eller är du en del av det?

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Ulf
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:04:18, 05-03-2004
Ort: Kil
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 460 -61



Tegian

#17 » 15:54:20, 22-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har fastnat för Trexz Titanium från Aftershokz. Du har dom inte i öronen utan ljudet skickas in genom skallbenet till öronen. Detta gör att man hör vad som händer omkring dig, känns ungefär som att ha en radio på när man lyssnar på musik från dom. Går även att använda med öron proppar om det skull behövas.

https://aftershokz.com/collections/all/ ... z-titanium

Verkar ligga på 750 - 1000 kronor i handeln.
Tegian
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:04:35, 21-03-2006

eribi

#18 » 21:06:53, 22-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Intressant med benledning. Har sett det på hörapparater men inte på hörlurar för normalhörande. Har du såna själv? Bra ljud?
eribi
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 16:57:39, 18-07-2014
Ort: Bjurtjärn, Storfors kommun
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo BM T430

Tegian

#19 » 15:10:33, 23-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

eribi skrev:Intressant med benledning. Har sett det på hörapparater men inte på hörlurar för normalhörande. Har du såna själv? Bra ljud?


Duger gott som "vardagsljud" tycker jag, är ju inte Bose klass men som skval ljud vid arbete och träning fungerar det bra, och har aldrig haft några problem med att prata i telefon med dom.

De är IP klassade, robusta och enkla att ha på sig / med sig, bara att sätta dom runt halsen om du inte vill ha dom på öronen, och lättare att sätta på sig än några fippliga in-ear grejor som jag antigen brukar tappa bort eller ha sönder, vet inte hur många par jag stoppat i (bröst)fickan och lyckats köra i tvättmaskin ....
Tegian
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:04:35, 21-03-2006

QV_

#20 » 21:57:33, 23-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tegian skrev:Jag har fastnat för Trexz Titanium från Aftershokz. Du har dom inte i öronen utan ljudet skickas in genom skallbenet till öronen. Detta gör att man hör vad som händer omkring dig, känns ungefär som att ha en radio på när man lyssnar på musik från dom. Går även att använda med öron proppar om det skull behövas.

https://aftershokz.com/collections/all/ ... z-titanium

Verkar ligga på 750 - 1000 kronor i handeln.


Synd att de inte har en mikbom för det tycker jag förbättrar talkvaliten.
Den verkar vara på "utgående" för CDON har de inte längre och elgiganten är endast för upphämtning i butik men det betyder ju inte att de är dåliga.

Man är alltid på jakt efter den optimala headsetet.
Swedol reade Peltor nyligen så det kändes lite intressant men vi får se vad det blir.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65


Återgå till Datorer/telefoner, hård- och mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se