Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackDatorer/telefoner, hård- och mjukvara

Drönare sökes

6 inlägg • Sida 1 av 1
Snacka datorer och telefoner i detta forum.

Holger (trådstartaren)

#1 » 09:55:17, 02-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Grabben har börjat fundera på födelsedagsönskemål så här tre månader innan 16:e födelsedagen :aaargh:
Och han har börjat snacka om en drönare ...

Han fotar och filmar mycket :photograph: och har en kompis som har en DJI Phantom 3.
De höll under påsklovet en kurs i foto- och filmteknik för barn/ungdomar och de gjorde tillsammans en presentationsfilm till flergenerations-huset där han även håller i en mobiltelefonkurs för pensionärer.

Nu vet jag att DJI gör bra drönare, och de har olika modeller. Vilka erfarenheter har ni av drönare, vilka andra bra tillverkare finns där ute?
Grabben gillar DJI Mavic och Spark, och vi följer Casey Neistat på tuben som testar och jämför drönare lite då och då.

Om någon har för många drönare liggande så kan ni höra av er, jag kanske är intresserad i en begagnad. :myzsko:

/Holger
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test



magloman

#2 » 10:52:19, 02-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

DJI phantom verkar ju vara en väldigt bra allround drönare. 4:an är ju lite vassare än 3an men knappt värt pengarna anser jag.

Borde finnas många beg. 3 och 4or där ute tycker jag. Man kan nog göra bra pris o köpa en beg med massa tillbehör. Batterier framför allt är ju dyra.
Är väldigt nöjd med min 3a, körde häromdan senast. Ska man köpa en 3a bör det vara advanced eller pro anser jag.

Sen kommer ju femman iår(kanske inom 3 mån) och då sjunker priserna rejält på 4or och 3or.

Tycker nog att som första drönare är det en phantom 3 el nyare man ska ha. Sen när man kört ett tag och vet mer själv så kan man köpa fler eller byta.

Ska man ha den till att bara leka med och åka fort osv så är det nog nåt mindre och mer fartmonster man vill ha. Men till just fotografering tror jag inget annat är så prisvärt.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Holger (trådstartaren)

#3 » 10:58:14, 02-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för input Maglo!
Såg att Spark (eller var det Mavic?) kunde köra "följa John".
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

161A

#4 » 17:34:30, 02-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har en Phantom 3 standard ( som är till salu )
Tycker den funkar bra har inte haft några problem, som nybörjar är den bra, kvalitet på foto och film är helt ok, kör man upp film på en 50 tums skärm så är det ok, men kan hacka lite i vissa sekvenser.
Tänker köpa ny för jag skulle vilja ha lite bättre kamera. Följa john anser jag inte att jag skulle ha någon nytta av för mina ändamål
Användarvisningsbild
161A
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:01:30, 05-05-2011
Ort: Skåne
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Valmet 8350, CAT it14G, 2 x Mattsson 161A , Bigab 20-24, John deere 1445, Jungheinrich, wintersteiger, volvo EC35, John Deere 332, Ford 3000, MF 135, Ford Dexta, Volvo T25, Weel Horse

Rille

#5 » 19:04:19, 02-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

"Följe John" kom med Phantom4 så funkar på alla modeller efter den, inkl Spark och Mavic ;)
Användarvisningsbild
Rille
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:32:16, 24-11-2006
Ort: Korpilombolo
Maskintyp: Hjullastare

magloman

#6 » 19:12:37, 02-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

På phantom 3 kan den följa radion. På 4an kan man "peka" på ett föremål så ska den följa.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430


Återgå till Datorer/telefoner, hård- och mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se