Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackDatorer/telefoner, hård- och mjukvara

Hackat mejlkonto??

44 inlägg • Sida 3 av 3
Snacka datorer och telefoner i detta forum.

Towil

#31 » 11:26:01, 26-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Spam filtret sitter normalt hos din epost leverantör. Inget man gör själv på datorn. Vitsen är att dessa mail aldrig når din postlåda.
Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige



valberga

#32 » 11:28:30, 26-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Detta jag råkade ut för har inget med mail att göra. Men igår när jag var inne på en sida , öppnades helt plötsligt en ny sida.Vad det såg ut som kom det från Windows, att min dator hade blivit smittat av en trojan. windows Defender hade hittat det o blockerat den sida jag såg på. Jag stirrade länge på detta o kunde inte se något som skulle tyda på att det inte skulle vara windows som det kom från. Stod att min dator var alvarligt smittad, o för att åtgärda detta skulle man ladda ned en länk. Jag trodde inte på detta o försökte gå ifrån sidan men den gick inte att stänga ned.
Var tvungen att stänga av datorn. När jag åter startade upp kom samma meddelande upp igen. Stängde då ned datorn igen.
Eftersom jag har ett bra virusskydd Norton tyckte jag det var konstigt att inte dom märkte något. Startade åter datorn utan att sidan dök upp.
Lät då Norton göra en fullständig genomsökning. Den hittade inget
Lät även windows Defender söka, hittade heller inget.
Jag tror att det var en bluff. Men sidan var helt identisk med windows, och konstigt nog stod det på svenska, vilket div bluff inte brukar att göra
Vad tror ni ???? :klia:
Om man inte kan göra det med en maskin skall man låta bli
valberga
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:53:09, 18-03-2008
Ort: Orust/ Göteborg
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Mc Monark M77 150cc 1952
Suzuki GSX 400 E 1982
MC Kawasaki Versy 1000
Case 595
Hitachi Zx22u-2

igelkottar

#33 » 11:30:00, 26-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det finns i Mailprogram, antivirusprogram och brandväggar oxså inställningar för spam, så de sorteras i ett eget "fack" med de inställningar du gör.
Bild
/Lillen

"Jag bryr mig faktiskt inte om vad folk tycker.
Jag gör vad jag har lust med."

Julia Child (1912–2004), ameri-
kansk kock och kokboksförfattare
Användarvisningsbild
igelkottar
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:53:53, 31-01-2008
Ort: Skövde
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Gutbrod 1050 Trädgårdstraktor m. Skopa, snöschaktblad och borstaggregat.

Holger

#34 » 11:31:56, 26-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

roddjer skrev:@ Holger.

Ja...ha? :klia:
Greppar fortfarande inte poängen. Är grejen att man maskerar sin "riktiga" adress?

Om du har adressen Holger(AT)tyskland.de men anger din gmailadress, Holger(AT)gmail.com, som avsändare kommer gmailen att synas fast du skickar med tyskland.de-adressen. Om det blir någon läcka någonstans är det gmail-adressen som blir måltavlan men tyskland.de smyger under radarn och förblir opåverkad?

Domäner? Eller kan du endast ange Gmail.com som avsändare?

Bekvämlighet.
Jag loggar in i mitt Gmailkonto men kan skicka epost som om den kom från någon av mina domäner och kan samla ihop alla mails på ett enda ställe som jag kan nå från alla enheter som jag använder.
Gmail syns i epost-detaljinformationen i skickade emails så det är inget som döljs särskilt bra, vilket är helt ok.

Rörande den feta understrukna delen ovan är det alltså omvänt.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

roddjer

#35 » 11:49:59, 26-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Holger skrev:... skicka epost som om den kom från någon av mina domäner och kan samla ihop alla mails på ett enda ställe som jag kan nå från alla enheter som jag använder...

... vilket då borde bli samma sak som jag gör, eller kan göra, i och med att jag använder en klient, i det här fallet Thunderbird?

I ditt fall använder du Google som "klient" och kan därmed utnyttja Googles utmärkta Spam-filter för fler adresser.

Hur som helst, vi kan nog lämna detta nu. Måste läsa på mer om nätverk om det där ska gå in tillräckligt. Domäner.. :klia:
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...
Användarvisningsbild
roddjer
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:22:56, 15-03-2017
Ort: Avesta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: '
Volvo BM 350 Boxer -62
VW-pickis -88

magloman

#36 » 11:57:24, 26-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Roddjer: jag menar kontrollpanelen hos one som du sa du hade mailen hos.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Janson1 (trådstartaren)

#37 » 20:20:48, 06-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu har det hänt saker... Min webmail från one.com dog i går vid tretiden... Jag har fått nu sista veckan ca 200 "from postmaster" undilivered. Först bara välde dom in, alla olika, dom flesta från i.cloud. något. Sen lyckades jag dirigera dom till skräpposten. När jag höll på mest i söndags eftermiddag så hittade jag även ett Hotmail från mig själv till mig själv, hmm. Där stod förutom det vanliga att dom minsann vet vad jag ser på och dom vill ha bitcoin motsvarande några tusen spänn för att aktivt glömma, jag hade 48 timmar på mig, som vanligt) Det stod även ett gammalt lösenord som jag haft och kanske har kvar någonstans fortfarande? Dom bad mig i ena meningen att ändra lösenordet för att i nästa mening skriva att det är ingen idé då dom ser mitt nya direkt... (ja, då kan man väl lika gärna låta bli att ändra...) Och i går runt 48 senare från det att jag läste hotmailet så dog min mail på samtliga enheter, är det bara ett sammanträffande eller är det nåt djävulstyg på gång? Mailen skriver: Fel adress eller lösenord men det är rätt hela vägen, jag vet. Nu har jag lyckats få tag på först en robotchatt, sedan en mänsklig chatt som skrev att man är tvungen att söka skriftligt med ID-handling avfotad för att sen skicka mig en ny kod via en annan meiladress… Jag hoppas min översvämmade mail överlever... Vad är det som händer?
Janson1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:50:52, 21-03-2010
Ort: Mark Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton)
Case CK-15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche från -64 (flyger nu)
Ferguson Grålle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
10 Kw solcellsanläggning som surrar och går.
Försöka få till ett Ö-drift elsystem utifall att...

63an

#38 » 21:31:30, 06-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag använder min Mobil väldigt lite, å den ska vara laddad men tappar kraft över dygnet! Av en slump så kom jag in på att den var ansluten av annan men inte vem? efter lite funderande förstod jag att "någon" tog sej in å streamade musik å då gällde vem är intresserad av skval? Tog upp problemet med 1 pers. å muttrade om detta! Helt plötsligt finns inga tecken på den är ansatt längre men priset var att jag måste coda in för att svara ev. samtal eller mail! Nu kan den laddas å förbrukar knappt nån ström....en annan sak är att denna pers inte tar kontakt längre men de kan man stå ut med hur länge som helst! :thummar:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:

1 person gillar det här inlägget.
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

Janson1 (trådstartaren)

#39 » 07:52:32, 08-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu verkar den funka igen... En väldigt massa strul hit och dit, skicka intyg jämte körkortskopia. Men som sagt, det löste sig och inga konstiga mejl har kommit in, än... Däremot så fortsätter alla "Bråskande meddelande från säkerhetstjänsten" ett lite axplock:

" Hej

Som du kanske har märkt, skickade jag dig ett mail från ditt konto.
Det betyder att jag har fullständig åtkomst till ditt konto.

Jag har tittat på dig i flera månader nu.
Faktum är att du har smittats med skadlig programvara via en vuxen webbplats som du besökte.

Om du inte är bekant med det här kommer jag att förklara det.
Trojan-viruset ger mig fullständig åtkomst och kontroll över en dator eller någon annan enhet.
Det betyder att jag kan se allt på skärmen och slå på kameran och mikrofonen, men du är inte medveten om detta.

Således fick jag också tillgång till alla dina kontakter.

Varför antivirusprogrammet inte upptäckte skadlig kod?
Svar: Jag har en drivrutin Trojan, jag uppdaterar sina signaturer var fjärde timme så ditt antivirus är tyst.

Jag gjorde en video som visar hur du tillfredsställa dig själv på den vänstra halvan av skärmen, och på höger halvdel ser du videon du tittade på.
Med ett klick av en knapp kan jag skicka den här videon till alla dina kontakter med e-post och sociala nätverk.

Om du vill förhindra detta, överför beloppet 503€ till min bitcoin-adress (om du inte vet hur, google "Köp Bitcoin").

Bitcoinadress: 17aqLMSQt7HRd56o5CPC9sZs3LZNAAezjG

Så snart betalningen är mottagen, tar jag bort videon och du kommer aldrig att höra mig igen.
Jag ger dig 48 timmar att betala.
Oroa mig inte, jag har en anmälan som läser detta brev, och timern fungerar när du läser detta brev.

Inlämning av klagomål till någonstans är inte meningsfullt, eftersom det här e-postmeddelandet inte kan spåras som min bitcoin-adress.
Jag gör inga misstag.

Om jag upptäcker att du har skickat in en rapport eller delat det här meddelandet med någon annan kommer videon att distribueras omedelbart.

Med vänliga hälsningar! "

Detta mejl och många snarlika kommer i mängd och parti, dom är från mig- till mig så någon avsändare finns inte. Vidare så är det till samma bitcoinadress men olika summor som begärs. Nu när jag har tillgång till one.com´s kontrollpanel så borde det väl finnas någon inställning där som minimerar dessa mejl?
Janson1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:50:52, 21-03-2010
Ort: Mark Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton)
Case CK-15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche från -64 (flyger nu)
Ferguson Grålle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
10 Kw solcellsanläggning som surrar och går.
Försöka få till ett Ö-drift elsystem utifall att...

enok75

#40 » 08:41:40, 08-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gå till mail-administration klicka på virus och spam aktivera virus och spamfilter
enok75
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:38:24, 06-02-2014
Ort: Länghem
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra A75 A82 BM350 BM-Victor och Volvo T 230

Towil

#41 » 09:28:03, 08-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Man kan se vilken IP det kommer ifrån i det dolda infon som kommer med mailet i email header.
Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige

Ulf

#42 » 11:15:33, 08-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sedan kan man gå in på AbuseIPDB och rapportera, eller iaf söka var det borde komma från, samt se om adresserna är rapporterade tidigare.
Det har varit lugnt ett tag nu (allt är ju iofs väldigt relativt) men har börjat öka den senaste månaden.
Inte hemma dock, filterna på gmail gör ett bra jobb!
Kommer du med problem, eller är du en del av det?
Användarvisningsbild
Ulf
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:04:18, 05-03-2004
Ort: Kil
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 460 -61

Holger

#43 » 11:18:30, 08-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fick också ett sådant mail idag. Gmail filtrade dock tillförlitligt bort det till spam-mappen.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

atlashjul

#44 » 20:15:57, 02-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Denna skiten är ju helt genomskådlig direkt!! Men kollade google ,och verkade nästan som om de driver det som ett företag , inte något helt gömt.. Kommer via lantbruksnet autosvar meddelande..



------------------------------------------------------------------------
Datum 2019-12-02
Namn alexander castro
Tel
E-post hacklords.investors@gmail.com
Meddelande
Tomt ATM-kort
Vet du att du kan ta ut kontanter från alla bankomater !!!

Vi har speciellt programmerade ATM-kort som kan användas för att ta ut kontanter i ATM eller svepa, butiker och butiker. Vi säljer dessa kort till alla våra kunder och intresserade köpare över hela världen, korten har en daglig uttagningsgräns på 5000 i ATM och upp till 100 000 utgiftsgräns i butikerna.
Att bli rika och leva livsstilen för de rika och berömda är många människors dröm. Och medan de flesta går på jobbet eller söker andra etiska metoder för att tjäna pengar online.
Den tomma uttagsautomaten tar ut pengar från några uttagsautomater och det finns inget namn på den eftersom den är tom bara din PIN-kod kommer att finnas på den, den är inte spårbar.
Kontaktperson: Prof Alexander Castro
E-post: atmservices44@aol.com
hacklords.investors@gmail.com
whatsapp +17042750147
------------------------------------------------------------------------
LantbruksNet Sverige AB
Användarvisningsbild
atlashjul
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:17:50, 18-11-2007
Ort: Värmland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Har:Hitachi EX100. Scania TGB-30.Hanomag B6.
Deutz dx85. Deutz dx3,50. Atlas 1122och1004 Mf 165.
Claas Dominator-48.Mf 65.Scania 110.Volvo fl-614.
Mf 205(ombyggd till Berol)


Återgå till Datorer/telefoner, hård- och mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se