Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackDatorer/telefoner, hård- och mjukvara

Unauthorized Activity [104] , Serverfel: 451

8 inlägg • Sida 1 av 1
Snacka datorer och telefoner i detta forum.

dc_lindberg (trådstartaren)

#1 » 12:02:44, 08-12-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ett okänt fel har uppstått.

Ämne 'Re: ny omgång gammalt ärende'
Serverfel: 451
Serversvar: 451 v-smtpout3.han.skanova.net cmsmtp :cencored: Unauthorized Activity [104]
Server: 'mailout.telia.com'
Windows Live Mail Fel-ID: 0x800CCC6A
Protokoll: SMTP
Port: 587
Secure (SSL): Nej


ja ha... å så kan jag inte skicka e-post längre alls... o vad värre är är att det ser ut som att det inte går att skicka till mig heller!...
Telia: Du måste kontakta Telia Premium support (15-30kr/min eller nått sånt).
Telia har orsakat en skada, som de sedan skall ha betalt för att reparera?!
Om vi andra gör så, så har myndigheterna synnerligen skarpa åsikter om dyligt beteende...

Men vad i H är det som hänt?

Det går inte att skicka eller ta emot meddelanden för kontot Tele2 :cencored: . Servern har oväntat kopplat från anslutningen. Möjliga orsaker kan vara ett serverfel, ett nätverksfel eller en lång tids inaktivitet.

Server: 'mail.tele2.se'
Windows Live Mail Fel-ID: 0x800CCC0F
Protokoll: POP3
Port: 995
Secure (SSL): Ja


Så har den andra eposten sett ut i flera år... har inte hittat felet, men det uppstod vid installation av Win10 o sedermera återgång till Win7.

Så på nätet att Skanova har utmärkt sig med detta och Telia i år.
Idel öra om förklaringar, spekulationer och konspirationerna :-)
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11



Holger

#2 » 13:34:23, 08-12-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Viktig information om Tele2s mejltjänst
Obs! Den 1 februari 2021 kommer Tele2s mejltjänst stängas ner. Innan dess är det bra om du ser till att spara viktiga mejl samt sätta upp ett autosvar med hänvisning till en ny mejladress.


Antingen: registrera Gmail-adress
eller
boka en domän hos one.com och skapa en egen mailadress där sedan

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Holger

#3 » 13:35:35, 08-12-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Magnus Isakson

#4 » 14:02:46, 08-12-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är nog Windows som tappat minnet :) , glömt bort lösenordet till ditt mailkonto alltså.

Här är en som fått samma felmeddelande som dig:

Windows Live Mail Error 0x800CCC0F
I received the Windows Live Mail Error 0x800CCC0F following a restart after my Win7 machine shut down unexpectedly. I have numerous email accounts on Windows Live Mail which I monitor, including Gmail IMAP, Hotmail and POP. All accounts were affected. After I had logged in to Windows Live Messenger, the Hotmail account in Windows Live Mail was again working. All the other accounts gave this error (with different text according to each account):-
Unable to send or receive messages for the xxxxx Gmail account. Header download for the xxxxxxx folder did not complete.
Server Response: Your IMAP command could not be sent to the server, due to non-network errors. This could, for example, indicate a lack of memory on your system.
Server: 'imap.gmail.com'
Windows Live Mail Error ID: 0x800CCC0F
Protocol: IMAP
Port: 993
Secure(SSL): Yes
I read through all the forums for Error 0x800CCC0F and did not find a definitive answer, but I seem to have managed to solve the problem anyway. I did a repair of Windows Live Essentials through Programs and Features in control Panel, but the same issue remained. I then went through the Account Property settings of one of the affected accounts to check the information for servers and ports and authentication method etc. I noticed under the Servers tab for Incoming Mail Server, that the Password field was blank, even though the Remember password box was checked and the Username was intact. After inserting my password in the blank field and saving, the send and receive for that account worked correctly and the problem was solved. The Password field in each of the other accounts was also blank and the Remember password box was checked in each case. After going through each of the accounts and inserting the password, everything worked again.
It would appear that the unexpected shutdown had caused a corruption of the password store, which resulted in all the blank password fields. It is unfortunate that the error message was misleading and had indicated it was due to non-network errors or lack of memory. It seems as though the client was sending a blank password along with the username during authentication which had caused the error. One would have thought that sending a blank password would have resulted in a more specific authentication error.
I seem to recall with earlier clients, a blank password would result in a username and password input popup. In my opinion, in case the password field is blank, the Remember password box should be automatically cleared which would then invoke the password input popup.
Magnus Isakson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:21:24, 09-02-2006
Ort: Boden
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 5455
Case 1594
BM 230 (Victor)
Komatsu PC45-1
Avant 420

tortap

#5 » 16:11:55, 08-12-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan lösenordet vara lagrat i web credentials? Ibland får jag gå in och redigera såna för olika konton manuellt när lösenord som windows "minns" har gått ut på mottagarsidan.
tortap
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:17:31, 08-04-2016
Ort: Norrland
Maskin: Volvo BM 4300, MF 30, Maho MH300C

dc_lindberg (trådstartaren)

#6 » 17:03:41, 08-12-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

MI - Windows Live Mail Error ID: 0x800CCC0F jo den har vi varit med om, många gånger... win98 var besvärlig på den punkten, XP mindre så, och Win7 några få gånger bara och då endast med Outlook Express.

Tortarp - "web credentials" ?
Förklara gärna mer för en helt okunnig (för det är jag när det gäller IT/datorer).

Holger - jap! "Jobbar på det" - ska slänga ut Telia snarast möjligt; de har gjort sig riktigt omöjliga! Nu har de ju dessutom aktivt bidragit till att skynda på processen...
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

tortap

#7 » 18:15:33, 08-12-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är en funktion i windows där man administrerar sparade inloggningar till diverse tjänster. Nu vet jag inte vad du gjorde med win10 men om du installerade win10 som en uppgradering och hade kvar alla program sen återgick till win7 så kanske inställningen i programmen är att logga in med sparade lösenord och du har rensat dem när du upp/nergraderade operativsystemet.
tortap
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:17:31, 08-04-2016
Ort: Norrland
Maskin: Volvo BM 4300, MF 30, Maho MH300C

dc_lindberg (trådstartaren)

#8 » 20:28:38, 08-12-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

tortarp - det var tjafs efter jag råkade installera 10:an.
Det är nu ca 4 år sedan och datorn har fungerat ok (bortsett från att en av e-lådorna bara går att ta emot på; 800-felet).

Och nej, jag är okunnig på IT så jag har ingen aning om var Bill Gates har gömt saker o ting... ss kakor, inloggningar, mm
OBS! Det finns -inga- känsliga (bortsett från Maskinisten) inloggningar i min dator, inga banker, id'n, osv. Har bara MS eget "antivirus" och Clean Sweap gratis för rensning. Vet det finns en massa -dygna- på hårddisken som jag inte kommer åt pga att jag inte har lust, eller möjlighet, att köpa "på tråden programvaror" för att rensa från div trojaner, maskar och annat otyg. Men så har jag datorn precis som man hade den i början på 90:talet, som ett bra "hjälpmedel" och -inget- annat.

Givetvis så är det enda rätta i dessa lägen; format C kolon o räcker inte det får man lågformatera hårddisken.
Nu har jag å andra sidan funderat på att byta ut den snurrande gamla HD mot något mera modernt - "blottar körning" (flash drive). Bara inte kommit mig för än... sitter nog en SATA i den här datorn... tror inte det är en IDE...
Vad har I för tips o råd om moderna hårda körningar (hard drives)?
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11


Återgå till Datorer/telefoner, hård- och mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se