Vi har fått problem att mejla alla @telia.com och alla @teliasonera.com adresser från vår office365 exchange server.
Vi får tillbaks NDR som säger att avsändaren inte finns.
När jag kollar uppslagningen av våra adresser på mailtester.som så tillåts inte adressverifikation.
Detta ska enligt dokument fungera direkt i O365.
Men var i administratörsverktyget slår man på det, eller är det någon lista som inte uppdaterats?
Vi har normalt ett företag/ISP som sköter detta åt oss, men nu har det varit så här i över en vecka.
Det är inte bara vi som har problem, utan det är ett helt gäng! Inklusive ett STORT världsomspännande företag som har problem att mejla bla en av våra kunder. Detta företag har tryckt på Felia, men dom säger att det inte finns någon support på den biten hos dom .
Det finns en tendens att dom som det inte funkar till tidigare har varit Ipeer-kunder. Ipeer degraderade iom att dom blev uppköpta av Skanova(<== fel, Cygate ska det vara) som ägdes av Telia, nu tror jag att dom är telia.
Märkligt är att vår "ISP" har inga problem att mejla till och från, åtminstone, en av våra kunder.
SPF, Dkim och Dmarc är verifierade. Dmarc har p=quarantine.
Får jag igång adressverifikationen så kanske det rullar igång, men det kan ju vara problem hos telia, dom har ju erkänt att dom har problem. Två fel gör ju inte ett rätt...
Edit: rättade faktafel