Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackDatorer/telefoner, hård- och mjukvara

Överföring mellan gammal och ny iphone

4 inlägg • Sida 1 av 1
Snacka datorer och telefoner i detta forum.

AN (trådstartaren)

#1 » 23:32:09, 07-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,
Har fått en ny iphone på jobbet, och har lite problem med överföringar. Säker jag som inte fattar bra. Använder android privat.
När jag bytte android sist, så loggade jag in på mitt google-konto med nya telefonen, då fanns ju alla kontakter med. Sedan gick jag in play-butiken, där fanns ju en lista på alla appar jag laddat ned, och laddade ner dem igen i nya tel. Bilder och filer tankade jag ur den gamla tel till PCn, och tog tillfället att rensa lite. Ganska lätt. Såg att tex samsung nu har en app så man bara lägger dem bredvid varandra.

Men när jag skulle fixa lite med iponen var det inte lika enkelt. Fanns en funktion där man kunde lägga dem bredvid varandra, de fick kontakt, men inget mer hände.
Så funderar lite:
Är icloud det samma som ett google-konto, eller är apple-id som motsvarar google-konto?
Jag hade inga problem logga in på apple-id, men inget följde ju med det kontot. Apple-id kanske bara ger mej tillgång till app-store, och även håller lite koll på mej.
Om jag råkat spara mina tel-kontakter på sim-kortet, borde de väl följt med sim-kortet in i nya tel? Kan jag enkelt se var kontakterna ligger?
Många är ju så nöjda med sina iphone, men jag kan väl kanske inte riktigt se fördelarna i nuläget :???:
AN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:19:02, 09-12-2009
Ort: Värmland
Sverige



Galne

#2 » 06:07:05, 08-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skall gå överföra nära varandra, annats när du startade din nya telefonsladden du kunna välja att återställa den från din gamla backup på icloud. Börja med att ta en säkerhetskopia på din gamla telefon, sen återställer du den nya från den säkerhetskopian och alla ska se ut som vanligt!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Galne
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:00:49, 05-12-2012
Ort: Karlskrona/Rödeby
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 320 Buster, Grålle,
MTD1236, Klippo Excellent,
Husqvarna 242XPG 550XPG 345FR, Stiga SB40, Stihl FS38 BR700

magloman

#3 » 07:17:55, 08-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Enklast vid telefonbyte är att installera itunes i din dator sen backupa din gamla telefon till din dator via itunes.

Sen nollställ den nya och koppla till datorn. Då frågar itunes om den nya ska ersätta den gamla. Då får du in rubbet från den gamla.
Ring apple support annars så hjälper dom dig.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Holger

#4 » 08:28:17, 08-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

När du startar den nya iPhonen så får du egentligen ganska klara instruktioner. Vi lade telefonerna på varandra under setup så överfördes ALLT automatiskt. Du måste använda samma AppleID.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test


Återgå till Datorer/telefoner, hård- och mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se