Janson1 skrev:Det kan ju vara nån spricka i nåt rör likagärna... Provtryck med tryckluften!
johannesg skrev:Janson1 skrev:I bilens fall så tror jag man skall bli varse om läckaget innan det börjar läcka ut i naturen och i ditt fall så är det nog för att inte fylla vevhuset med diesel, det är bättre att den stannar än att den till sist rusar på insugen olja/diesel via vevhusventilationen/insuget...
Jag tror du har en luftläcka på returen så kolla/byt slangen.
ALLA slangar är bytta! På insidan ventilkåpan sitter rör. Dessa är inte kontrollerade, men det borde nog göras. Vilket är troligast, läckage vid banjoskruvarna på spridarna enligt bild ovan eller läckage i själva spridaren?
Hur mycket diesel bör komma ur returen? Antar att det är mycket lite, om jag tolkar det rätt är det enbart läckage från spridarna och inte överflöd likt returen från insprutningspumpen.
perraiskogen skrev:Att slangarna skulle vara ganska nybytta är ju tyvärr ingen garanti.
Bytte en läckoljeslang på en nissan förra veckan, den var nybytt för ca ett år sedan, men hade torkat ihop och var full i sprickor..
Vet inte hur trångt det är på denna maskinen, men ett byte av slang låter ju som ett billigt och snabbt test iaf.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster