Nu har jag provat att fräsa säte i en topp och det funkar så nu är det bara att fortsätta att göra iordning mer verktyg Originalets URL: http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/19/28e98408d7a34f45acd971c91cb3f277.jpg
Har en film till plus att jag kommer att filma hela förloppet och använda rätt skär så att sätet blir rätt. Tog ett som jag inte var så rädd om, därför ser det lite konstigt ut men som sakt det var ju ett test och se om det skulle funka
Kanske får det som saknas imorgon till ursvarvingsverktyget så ska det borras
Vevaxel slipning. Cylinder borrning. Toplocks renovering med mira centronic. Portning och flödesmätning. Svetsning Tig, Pinne, Gas, Mig/Mag Motorbromsning 1300hp/ 14000rpm ÄR igång http://Www.autorepmek.com https://www.facebook.com/autorepmek
Bild på säte Originalets URL: http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/20/c570c71edadc3fabac0baccb29a80988.jpg så då är det bara att mäta in de andra avgas och göra ett program så sköter den sig själv. men det gör jag inte nu
Vevaxel slipning. Cylinder borrning. Toplocks renovering med mira centronic. Portning och flödesmätning. Svetsning Tig, Pinne, Gas, Mig/Mag Motorbromsning 1300hp/ 14000rpm ÄR igång http://Www.autorepmek.com https://www.facebook.com/autorepmek
PerJohansson skrev:Går det inte fortare med ett verktyg som styr i ventilstyrningen i en manuell maskin?
Jag är bara lekman men gissar på att ska du bara göra enstaka säte och inget mer så har du rätt.
Se detta som en början på en maskin med fantastiska möjligheter!
Tänk dig att efter uppspänning och inmätning trycker på start och så sker följande medans du tar en kopp kaffe: Urfräsning förbränningsrum Slipning ventilsäten Planing Osv osv