17 inlägg •
Sida 2 av 2Här diskuteras motorer i andra maskiner än de som räknas upp i maskinforumen ovan. Hit hör inte heller elmotorer => allmän elektronik.
- Bevakas av: 6
- Bokmärkt av: 0
- Visningar: 3749
#16 » 14:24:02, 21-12-2016
Om det är extrema vändkanter finns det speciella verktyg för att ta bort dem. Sök på "Cylinder Ridge
Reamer".
http://www.ebay.com/bhp/cylinder-ridge-reamer
Maskininnehav:
Volvo FH 13
Harley 1949 med sidovagn
Harley Evo Chopper
Harley Evo Trike
Triumph "Purple Haze"
Chrysler 300 Cab 1966
Storebro GK 195
Sajo UF 54 DM & VF 54 MA
Snabbradial Otto Müller
Och del slipmaskiner och svetsar
-
Polarmotor
- Fler än 100 inlägg
-
- Blev medlem: 17:39:22, 22-03-2009
- Ort: Haninge
- Maskintyp: Lastbil
- Maskin: Maskininnehav:
Volvo FH 13
Harley 1949
Harley Evo Chopper
Harley Evo Trike
Triumph "Purple Haze"
Chrysler 300 Cab 1966
Storebro GK 195
Sajo UF 54 DM & VF 54 MA
Snabbradial Otto Müller
Och del slipmaskiner och svetsar
-
#17 » 17:44:09, 21-12-2016
Ok, men om det inte är extrema vändkanter då?
Ska man köra den där vändkantsborttagaren i hela cylindern så att den får samma
diameter på hela längden?
-
Henrik1977
- Fler än 100 inlägg
-
- Blev medlem: 12:19:34, 12-08-2010
- Ort: Västragötalands län
- Maskintyp: Traktor
- Maskin: Case 1370
Case 1370
Case 1690
Case 1490
Case 1494
MF 8120
Volvo BM 868
Lundberg 342
Traktorgrävare Valmet 8000
Tröska MF 30
Återgå till [Allmänt] Motorer
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster