Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Motorer

TD45B, Vattenläckage runt spridare

19 inlägg • Sida 2 av 2
Här diskuteras motorer i andra maskiner än de som räknas upp i maskinforumen ovan. Hit hör inte heller elmotorer => allmän elektronik.

Åsa-Nisse

#16 » 17:36:18, 03-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ett par burkar wondarveld fixar problemet, när det är läck från kylkanal och ut. Har lite kvar på lager om du behöver.

1 person gillar det här inlägget.
Åsa-Nisse
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:37:03, 26-07-2012
Ort: Mitt i Småland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 6200, 3,5 t grävare, Terri mm



drivax (trådstartaren)

#17 » 22:32:56, 03-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

janahl skrev:Det första steget drar ju ner hylsan och stålringen till rätt läge sista steget lägger hylsan i rätt läge så att anliggningen blir rätt i botten. Risken är ju annars att man stukar kopparhylsan i botten med spridaren så att den lilla o-ringen i botten inte tätar orentligt.
Denna kopparhylsa stukas ju inte i botten som de gamla 42/45 motorerna.

Är verktyg nr 2 likadant utan krage som den första??
man är inte småläning för det är roligt!!
drivax
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 02:17:48, 23-01-2008
Ort: Långasjö
Maskintyp: Traktor
Maskin: Bm 646
ih 674
bm 230 victor
SMW drivax

Stefan1972

#18 » 08:30:45, 04-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fast tråden är ju lite diffus.........exakt var läcker det? Mellan hylsa och topp eller kommer det mellan spridare och hylsa? Nu vet jag inte exakt hur just dessa hylsor ser ut men kommer det mellan spridare och hylsa så kanske hylsan är brusten till och med? Annars ska väl nästan vattnet in i cylindern och upp via spridaren som då också måste läcka och det låter ju långsökt.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet

drivax (trådstartaren)

#19 » 09:46:30, 04-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag hadde ett helvete att lossa dessa spridare vara en spridarhylsa följde med upp gjorde egna verktyg för att pressa i en ny. När jag startade läcker det från 3av4 min tanke är direkt att det är vatten jag efterdra toppen varm sen lämna jag detta åt sida för andra projekt Med detta i bakhuvudet. Tanken slår mig att det kan va diesel som läcker då kopparpastan som jag smörjt in spridarna vid montering löstes upp. Jag provtryck systemet och sparade med såpvatten och ingen läcka upptäcks startar igen och det visar sig att det är spridarna som läcker en är inte återigen en annan ligger det skräp i och den tredje är den gängade hylsan sprucken på. Helt otrolig men jag är jätte glad så nu söker jag bara den gängade hylsan som håller spridarespetsen. Någon som vet vad man kan köpa en sådan??!
man är inte småläning för det är roligt!!
drivax
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 02:17:48, 23-01-2008
Ort: Långasjö
Maskintyp: Traktor
Maskin: Bm 646
ih 674
bm 230 victor
SMW drivax


Återgå till [Allmänt] Motorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se