Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Motorer

Kubota diesel startar inte

2 inlägg • Sida 1 av 1
Här diskuteras motorer i andra maskiner än de som räknas upp i maskinforumen ovan. Hit hör inte heller elmotorer => allmän elektronik.

Johnson (trådstartaren)

#1 » 23:12:04, 18-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,
Här ser det ut att finnas duktigt folk som kan dieselmotorer, till skillnad från mig.
Har problem med en Kubota Z402 diesel.(Mopedbil) Det började med att den var svårstartad en morgon, gick lite dåligt men kom igång. Efter ca. 2-3 mil (ca. 1 tim) började den gå sämre och sämre för att till slut ge upp. den gick att få igång igen men dog igen. Har nu bytt bränslefilter som var bra skitigt, låg lite sörja i koppen. Sugit ur tanken och tankat i ny diesel. Den jag sög ur var väldigt gul...?
Men får inte igång den. Lättade på kopplingen till spridarna och det puffar ut lite diesel när motorn går runt. Vet inte om det är tillräckligt.
Jag behöver hjälp och tips, finns det någon snäll själ som har några ideer? Vill inte dra iväg den till verkstad riktigt än.
Blåsa rent bränsleledningarna? Kan det vara en pump som gett sig?
Trodde såklart min dotter tankat fel, att det var bensin i tanken men hon var oskyldig.

Tacksam för hjälp å tips.
Johnson
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:46:20, 18-07-2017
Ort: Lindesberg
Sverige



Johnson (trådstartaren)

#2 » 16:33:36, 19-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Svarar åt mig själv, hittade felet. En slang var trasig, sprutade lite diesel. Ny slang sen gick det fint igen.

1 person gillar det här inlägget.
Johnson
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:46:20, 18-07-2017
Ort: Lindesberg
Sverige


Återgå till [Allmänt] Motorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se