Jo det er nok en bosh radpumpe. Etter råd fra første svar her tok jeg mot til meg. Prøvde å se på
regulator men fikk ikke av bakre del uten en sprengskisse. Men jeg skjønner nå hvorfor du rådet meg til å se pumpe element eller regulator. Etter å ha fått av deksel på siden skjønte jeg liksom prinsippet og feilen var åpenbar. Det viste seg at et element satt fast helt oppe, og følgelig satt også reguler stangen som vrir hylsen på stempelet fast på full åpning. Etter litt fikling fikk jeg løs
stempel og alt gikk som det skulle. Kunne ikke se noe skade på noen deler, men jeg tror det var noen partikler som så ut som samme farge som motoren som har som fororsaket feilen. Motor startet med en
gang men sveiv litt snålt, men etter litt løsning av diselrør fant jeg ut at tre og to går greit mens en reagerer ikke. Alle sylindre har 25 i kompresjon . Skulle ikke forundre meg om det finnes litt malingsflak i dysen på eneren. Fortsetter i morgen og ser på hva som kan være med sylinder nr en. Har tro på at det kan være noe feil med dyse nr en. Må lage en overgang til dysetrykkeren da denne motoren har større gjenger på dysene en de andre Deutz motorene jeg har skrudd på. Den som pumpe elementet satt fast på sviver fint Håper bare ikke at forige eier har fått alt for mye dritt i diselsystemet, da det sikkert vil bli flere problemer da. Atter en gang har jeg stolt på maskinisten når jeg har stått fast, og som før har jeg fått korrekt og viktig informasjon . En foreløpig stor takk til dere som har tatt dere bry til å hjelpe meg. Kommer muligens noen flere spørsmål etter hvert. Hilsen ghaven og ha en god kveld videre