Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Motorer

Orkeslös Bobcat

2 inlägg • Sida 1 av 1
Här diskuteras motorer i andra maskiner än de som räknas upp i maskinforumen ovan. Hit hör inte heller elmotorer => allmän elektronik.

merLRmindre (trådstartaren)

#1 » 21:17:13, 15-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hejsan,
Gick och köpte en beg Bobcat 763 med grävaggregat. Är på hela taget jättenöjd. Körde ca en tank med grävaggregatet, hällde på lite diesel (5liter kanske) och körde sedan med lastarskopan någon timme till det nästan vart soppeknas. Den pep och tjoade och underlaget är väldigt ojämnt. Dagen efter så fyllde jag tanken. Men efter det så går den bara ett kort tag sedan stannar den. Tappar kraft strax ( ½-1 minut) innan den stannar. Väntar man en minut eller två så startar den normalt igen och stannar igen efter nån minut. Den går något längre när jag luftat vilket faktiskt verkar behövas. Jag har dock luftat 10-15 gånger och varje luftning resulterar i 5-10 minuters körning. Kan det vara bränslefiltret som är igensatt och får extra soppa när jag pumpar upp trycket manuellt??
merLRmindre
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 12:53:16, 04-01-2018
Ort: Genarp
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



rospigg

#2 » 21:38:41, 15-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Steg ett är väl att byta bränslefilter och se till att du har ett bra flöde på soppan.
/RP

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
rospigg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:44, 05-05-2012
Ort: Uppland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 36-57
Volvo t25 med perkins 4.107
MF 356 "rullstol"
BM 640 -69


Återgå till [Allmänt] Motorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se