Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Motorer

Dieselpumpsproblem D45B i en 642a, del 2

1 inlägg • Sida 1 av 1
Här diskuteras motorer i andra maskiner än de som räknas upp i maskinforumen ovan. Hit hör inte heller elmotorer => allmän elektronik.

qqq (trådstartaren)

#1 » 17:13:42, 28-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

För ett par år sedan så krånglade vad jag misstänker, dieselpumpen, och mera specifikt stoppet på pumpen.
Maskinen har stått hela vintern och vägrar nu att starta... :snow:
Jag tror att stoppet har fastnat i på något sätt. Stoppet har varit halvt utdraget hela vintern, och återfjädringsrörelsen är svag.

Hur funkar stoppet igentligen ?
borde inte stoppnålen (?) eller vad det nu är i den, återgå när axeln som vrids runt av stoppvajern, rör sig tillbaka ?
Enligt en dieselmek så är det något som kan fastna i pumpen. Kommer man åt det utan att riva hela pumpen ?
Jag misstänker också att dagens sk-tdiesel påverkar negativt.

Maskinen har bara gått ca 2500 timmar, så slitaget borde vara minimalt.
qqq
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:14:07, 26-06-2013
Ort: von vettet
Maskintyp: Ej angivet




Återgå till [Allmänt] Motorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se