4 är spjällstoppskruven, den ställer man in tomgångsvarvtalet med.
3 är ställskruv för huvudmunstycket, med den ställer man in bränsleblandningen vid del- och fullgas.
Någon av 1 och 2 är ställskruv för tomgångsblandningen. Ev kan 2 vara en shuntluftskruv för att släppa
luft förbi gasspjället vid tomgång, i så fall kan det tänkas att det i första hand är den man ställer tomgångsvarvtalet med och då ska 4 förmodligen ställas in för en viss spjällöppning enligt verkstadshandbok.
Det kan vara lurigt med tomgångsinställning på utombordare i och med att gasreglaget vrider tändplattan och sedan är det ett system med kurvskivor och
stag från tändplattan som påverkar gasspjället. Ibland sitter tomgångsstoppet på förgasaren och ibland på något helt annat ställe i mekanismen. Om man skruvar på måfå är det lätt gjort att man förstör synkroniseringen mellan tändläge och gaspådrag, med påföljd att motorn antingen blir svag, drar kopiöst med
bränsle och går varm, eller spikar. Man bör absolut skaffa fram verkstadshandbok för rätt utförande av motorn och läsa på i den innan man börjar skruva. Inte bara leta på en steg-för-steg-beskrivning av hur inställningarna går till, utan även studera beskrivande texter så man får klart för sig hur hela mekanismen är tänkt att fungera och varför de olika inställningsmöjligheterna finns där.
När det gäller Yamaha, så brukar de tre första tecknen i motornumret ange vilken "generation" av motor det är, den koden är bra att använda när man söker dokumentation.